چاپ مطلب چاپ مطلب

شفیعی رئیس کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورای شهر رشت: تمرکز بر تحقق بودجه‌ و رعایت عدالت در تخصیص های بین سازمانی دو مطلب مهم قابل توجه شهرداری رشت

شفیعی رئیس کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورای شهر رشت:
تمرکز بر تحقق بودجه‌ و رعایت عدالت در تخصیص های بین سازمانی دو مطلب مهم قابل توجه شهرداری رشت


دکتر شمس شفیعی در جلسه یکصد و چهل و نهم کمیسیون برنامه بودجه وحقوقی شورای شهر رشت بر دو موضوع مهم روند نگران کننده تحقق بودجه سال جاری رشت و ناترازی در تخصیص بودجه به سازمانها و همچنین پیمانکارانِ خرد طرف حساب شهرداری، تأکید کرد.

به گزارش همای خبر (گیلان)- سیدشمس شفیعی در این جلسه که با حضور اعضای کمیسیون و مدیران حقوقی و فرهنگی ورزشی شهرداری تشکیل شد اعلام کرد: شهردار محترم را به این مهم توجه میدهیم که طبق آخرین آمار بدون درنظر گرفتن مبالغ تحقق بودجه‌ای که از محل فروش املاک ایجاد شده ، شهرداری رشت مجموعا در سال جاری یکهزارمیلیارد تومان جذب منابع داشته که نسبت به بودجه بندی ۵هزار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان، تحقق حدود ۲۵ درصد را نشان میدهد و این رقم نشانگر عقب افتادن از برنامه و درحکم زنگ خطر برای شهرداری رشت است !

رئیس کمیسیون بودجه شورا با تصریح اهمیت مطلب گفت : لازم است با تجمیع کار در شهرداری مرکز و مناطق پنج گانه تمهیدات برای تمرکز در تحقق بودجه هم افزایی شود.

شفیعی در رابطه با تخصیص‌ها توضیح داد: شهرداری در الویت بندی هزینه ها دارای اختیار است اما رعایت عدالت در تخصیص به سازمانها بعنوان یک اصل باید رعایت شود و اینگونه نباشد که یک سازمان در میانه‌ی سال ۸۰ درصد از ردیف خود را دریافت کرده و سازمان دیگر تنها ۱۰درصد.
وی گفت: این موضوع در تسویه با پیمانکاران خرد نیز حتما رعایت گردد و مدیریت شود.

رئیس جلسه با بیان آنکه دیده شده یک پیمانکار برای ۷۰ میلیون تومان بستانکاری یکسال معطل مانده گفت: مبالغ خرد را به راحتی و با برنامه می‌توان تسویه نمود و رضایت شهروندِ پیمانکار را جلب نمود.
وی ضمن تاکید بر تخصیص بهینه اعتبارات در امور شهر گفت: پیشنهاد ما به شهردار محترم این است که تخصیص ها به شکل درصدی به سازمانها پرداخت شود و بعنوان مثال در هر مرحله ۲۰درصد از مطالبات همه سازمانها بالسویه پرداخت شود تا از اجحاف پرهیز گردد.

دکتر شفیعی با ذکر اینکه نباید تکیه شهرداری برای تحقق بودجه بر ماده ۱۰۰ باشد گفت: در موضوع مالیات بر ارزش افزوده نیز حق شهرداری بطور واقعی رعایت نمی‌شود، بعنوان مثال کارخانه ای که از منابع این شهر استفاده می‌کند و سود میبرد باید برای عمران و آبادانی این شهر نقشی ایفا کند که ما چنین چیزی را نمی‌بینیم.

شفیعی گفت: در صورت وصول مطالبات شهرداری از ادارات که باِلغ بر ۶۳۷ میلیارد تومان است تحولی در امور عمرانی شهر رشت ایجاد خواهد شد و باید پیگیر تحقق این امر باشیم.

شفیعی در این جلسه پس از اظهارات مدیرعامل باشگاه سفیدرود رشت اعلام کرد: از آنجا که دو تیم سفیدرود و داماش رشت به نوعی شناسه و هویت ورزشی و اجتماعی شهر هستند و سابقه ۶۰ سال فعالیت تیم سفیدرود ، سبب تعلق خاطر شهروندان به این تیم بوده و نشاط سالم اجتماعی را سبب میشود، با لایحه حمایت مالی شهرداری رشت از این تیم مردمی موافقت می‌شود.

در این جلسه عنوان شد: هر گاه شهرداری حمایت قابل توجهی از تیم سفیدرود داشته است این تیم صعود و موفقیت مهمی در عرصه های فوتبال کشور داشته است و سفیدرود هم اکنون ششمین تیم قدیمی فعال فوتبال کشور است.
همچنین مطرح شد: لازم است با سازوکاری فکر شده حمایت های مالی صاحبان سرمایه و ادارات مختلف را به تیم های موفق ورزشی معطوف نمود.

شفیعی به مدیران باشگاه سفیدرود تاکید کرد: لازم است محل هزینه کرد حمایتهای مالی شهرداری در هر دوره رسما به اطلاع مدیران شهری رشت برسد و موفقیت‌های تیم های ورزشی شهر رشت موجب تداوم حمایتهای مالی خواهد گردید.

مدیرعامل باشگاه سفیدرود در این جلسه ضمن توضیحاتی در رابطه با انواع هزینه های باشگاه سفیدرود و تسویه با بازیکنان گفت: شهرداری رشت تنها نهادی است که در طول سالیان همواره در کنار تیم مردمی سفیدرود رشت بوده است.

انتهای پیام/

About نسرین عشقی

Check Also

کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت: استمداد مجموعه مدیریت شهری رشت از استاندار گیلان بابت وصول مطالبات شهرداری از دیگر دستگاه ها

کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت: استمداد مجموعه مدیریت شهری رشت از استاندار گیلان بابت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *