چاپ مطلب چاپ مطلب

شما وکیل مردم هستید/عسگری

همای گیلان:  شما وکیل مردم هستید.هیچ وکیلی نظر خودش را بدون مشورت با موکل یا موکلانش به مراجع ذیربط اعلام نمی نماید. لذا در نطق ها و موضع گیری ها؛ نگاهتان به کسانی باشد که به شما رای دادند و از نخبگان و منتخبان آن ها در تنظیم نطق ها و اتخاذ مواضع از مشورت آن ها استفاده نمایید که در غیر این صورت دچار ظلم و تضییع حقوق مردم شده اید.
با موکلان خود شفاف باشید. مردم حق دارند از آراء و نظرات شما در مجلس باخبر باشند. اینکه در پاسخ به سئوالات رسانه ها که نمایندگان افکار عمومی هستند٬ جواب های دو پهلو و چند پهلو ارایه نمایید تا مثلاً هزینه ای برایتان نداشته باشد؛ تضییع حقوق مردمی است که حق دارند بدانند وکیلشان در مجلس چکار می کند و چه مواضعی دارد.؟
آنچه برای تقویت بستر ذهنی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ضرورت دارد، رفتار در چهارچوب قوانین جامعه اسلامی، تمرکز زدایی، توسعه ی متوازن و توزیع عادلانه ثروت در مملکت در کنار توجه و پیگیری دلسوزانه ی مطالبات منطقه ای است که می تواند نام نیک خادمان را در اذهان سلیم ملت ماندگارکند.
همراهی ما و مجموعه نیروهای سیاسی و مدنی حامی نماینده منتخب٬ آنجاست که در مسیر مطالبات مردم گام بردارند و پیگیر باشند. در غیر اینصورت نه تنها از این نماینده خود اعلام برائت می کنیم که در نقد آن ها و اعتراض به بدعهدی و پیمان شکنی اشان فریاد اعتراض سر خواهیم داد چرا که با استفاده از رسانه های سمعی و بصری و جراید می توانیم به روشنگری و تنویر افکار عمومی بپردازیم.

و نکته آخر؛ دیروز وظیفه ما فرستادن نماینده ای برای پیشرفت و توسعه کشور بود و وظیفه داریم پس از انتخاب نماینده؛ مراقب عملکرد ایشان باشیم و چنانچه نماینده در انجام وظایف اصلی اش (قانونگذاری و نظارت بر دولت و اجرای قانون) کوتاهی نمود و یا مواضعی برخلاف نظر موکلان و آن ها که به ایشان رای داده اند اتخاذ کرد٬ ایشان را به نقد کشانده و تذکر دهیم.
به امید روزی که قلم و قدم نمایندگان، تعیین کننده اعتبار و پایگاه جمهوری اسلامی و زمینه ساز استقرار حکومت عدل الهی شود.

عسگری ـ خبرنگار

About سردبیر

Check Also

رشد گرانی‌ها و قیمت‌های کمرشکن امان مردم را بریده؛ دولت رئیسی فقط یک تماشاچی منفعل است

رشد گرانی‌ها و قیمت‌های کمرشکن امان مردم را بریده؛ دولت رئیسی فقط یک تماشاچی منفعل …