چاپ مطلب چاپ مطلب

شنیدهایی از گوشه و کنار سیاست

عمای گیلان :برخی افراد آرزوهای خود را به صورت شایعه مطرح می کنند. بنده انشاالله برای انتخابات خبرگان کاندیدا خواهم شد.

axe9083-150x137

*شنیده ایم بخشی از خط قرمزهای جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات وین عبارت بوده اند از:۱- هیچ تاسیسات هسته ای را برنخواهیم چید و تعطیل نخواهیم کرد.۲- اجازه ورود به مباحث غیر هسته ای را نمی دهیم.۳- برنامه تحقیق و توسعه هسته ای در کشور تعطیل نخواهد شد.۴ -تعلیق تدریجی تحریم ها را نمی پذیریم. کل تحریم ها باید در گام اول اجرای توافقنامه تعلیق شوند.۵-استفاده از سانتریفیوژهای نصب شده نسل ۲ را ادامه می دهیم.

*آیت الله مهدوی کنی در جلسه درس اخلاق دانشگاه امام صادق(ع) با رد شایعات مطرح شده درباره عدم حضور خود در انتخابات مجلس خبرگان گفت: “برخی افراد آرزوهای خود را به صورت شایعه مطرح می کنند. بنده انشاالله برای انتخابات خبرگان کاندیدا خواهم شد.”

*۱۸ تن از اعضای شورایعالی انقلاب فرهنگی در اعتراض به شیوه عزل و نصب روسای دانشگاه ها توسط وزیر علوم، در نامه ای به رئیس جمهور خواستار آن شده اند نخست دلایل و مستندات تغییر رئیس دانشگاه ارائه و سپس مرجحات رئیس پیشنهادی در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شود و در صورت موافقت اکثریت اعضا، عزل و نصب صورت پذیرد.

* تعدادی از روحانیون مجلس با آیت الله مصباح یزدی دیدار داشته اند. وی در این دیدار تصریح کرده است:” ایجاد وحدت میان نیروهای انقلابی و اصولگرا یک حکم عقلی و شرعی است. اما نمی توان با افرادی که سابقه ایستادن در برابر انقلاب و نظام اسلامی و ولایت را در پرونده دارند وحدت کرد.”

*شنیده ایم که اتاق محمود سریع القلم در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تخلیه شده است. در زمان ریاست روحانی بر این مرکز به محمود سریع القلم اتاقی داده شده بود. سریع القلم از هفته گذشته نیز در اعتراض به نامه حسام الدین آشنا به صدا و سیما، در مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری حضور پیدا نکرده است.

*شنیده ایم سفر انفرادی ضرغامی به شهر مسجد سلیمان بازتاب مثبتی در میان مردم این شهر داشته است. وی که از فرودگاه با یک دستگاه تاکسی به مرکز شهر رفته بود با استقبال با شکوه مردم این شهر در میادین، خیابان ها، بازار و یکی از مساجد این شهر مواجه شد. مسجد سلیمانی ها ضمن ادای احترام به آرمان های انقلاب تاکید کردند اجازه سو استفاده عناصر فرصت طلب را به بهانه مسایل قومیتی نخواهیم داد.

*پس از تعطیلی روزنامه آسمان به اتهام اهانت به احکام شریعت اسلام، در جلسه اصلاح طلبان مقرر شده تا دیداری با علی ربیعی داشته و از وی بخواهند روزنامه خورشید را که در حال حاضر تعطیل است در اختیار آنها بگذارد.

*شنیده ایم هفته گذشته جلسه ای با حضور افرادی چون حسام الدین آشنا، هرمیداس باوند، صادق زیبا کلام، عبدالرضا داوری، دهباشی و..در مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری جهت بررسی رابطه ایران و انگلیس برگزار شده است. مواضع صادق زیبا کلام در تخطئه رفتار ایران در برابر دولت انگلیس، حضور عبدالرضا داوری از نزدیکان احمدی نژاد همراه با دعوت از هرمیداس باوند که حکم الهی قصاص را غیر انسانی خوانده است ، از حاشیه های قابل تامل این نشست بود.

*تاکنون درباره محل تامین شهریه پرداختی سید حسن خمینی به برخی طلاب و روحانیون پاسخ روشنی داده نشده است. برخی می گویند شهریه پرداختی از محل فروش یک زمین در کرج تامین شده است.

*کنگره سراسری اصلاح طلبان که قرار بود در اسفند ماه و با حضور مسوولان ستادهای انتخاباتی برگزار شود به تعویق افتاده است. پیش از این اعلام شده بود مرتضی الویری از طرف خاتمی ماموریت یافته است مقدمات برگزاری همایش بزرگ اصلاح طلبان را در تهران آماده کند. اصلاح طلبان که از این همایش به عنوان یک مانور قدرت برای بازگشت به صحنه سیاسی کشور نام می بردند در برگزاری به موقع آن ناکام مانده و اعلام کرده اند احتمالا در اردیبهشت سال ۱۳۹۳ برگزار خواهد شد.

* از دکتر مهدی محقق به عنوان یکی از گزینه های ریاست انجمن مفاخر ایران نام برده می شود. این انجمن در دوره دولت دهم با حواشی فراوانی همراه بود.

* در جلسه اخیر اصلاح طلبان به ارزیابی عملکرد رسانه ای آنان در دوره دولت یازدهم پرداخته شده است. در این جلسه با اشاره به توقیف دو روزنامه بهار و آسمان به اتهام اهانت به مقدسات اسلامی، گفته شده است ما با این نوع عملکرد وجهه خود را در میان متدینین از دست داده ایم. سردبیر یکی از روزنامه های زنجیره ای که قصد دفاع از عملکرد رسانه های مکتوب اصلاح طلبان را داشت با اعتراضات حاضران، به حالت قهر جلسه را ترک می کند.

*شنیده ایم در جلسه یکی از شوراهای فرهنگی کشور، یکی از اعضای منتسب به دولت مدعی شده که میزان حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال دو برابر سال های گذشته بوده و این از تاثیرات روی کار آمدن دولت اعتدال و آشتی مردم با نظام بوده است. یکی از حاضران در جلسه، از وی دلیل این ادعا را طلب می کند که وی نمی تواند پاسخ قانع کننده ای ارائه نماید. منابع رسمی میزان جمعیت امسال در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال را به طور متوسط ۱۵ تا ۲۰ درصد بیش از سال گذشته ارزیابی کرده اند که بخشی از آن به دلیل پاسخگویی به تهدیدات و اهانت های مقامات آمریکایی به ملت ایران بود.

*شنیده ایم بیش از ۳۰ نماینده مجلس در نامه ای به عزت الله ضرغامی از وی خواسته اند صدا و سیما به آن ها تریبونی جهت نقد برخی رویکردها و عملکردهای دولت قرار بدهد. بیشتر این نمایندگان از منتقدان جدی توافقنامه ژنو هستند.

*شنیده ایم بی مهری ها به “نقشه مهندسی کشور” که در دولت گذشته شاهد آن بودیم در دولت فعلی هم وجود دارد. در تهیه این منشور فرهنگی که بیش از ۲۰۰۰ نفر از فضلا و اساتید حوزه و دانشگاه مشارکت فعال داشته‌اند، نقشه راه فرهنگ کشور ترسیم شده است.برخی مخالفان با اشاره به وجود کلید واژه هایی چون قدرت نرم و استکبار ستیزی و عدالت طلبی و حمایت از مظلومان، آن را یک طرح مارکسیستی معرفی کرده اند.شورای عالی انقلاب فرهنگی از این نقشه به عنوان نقشه راه حرکت همه فعالان و دستگاه های فرهنگی نام می برد.

* در گزارش مسوولان رسانه ای جریان اصلاح طلب به بررسی عملکرد اصلاح طلبان در فضای مجازی پرداخته شده است. در جمع بندی گزارش های ارائه شده گفته می شود علیرغم تخصیص بودجه کافی به فرزند یکی از وزرای اسبق جهت بسیج نیروهای اصلاح طلب در فضای مجازی، وی کمترین توفیقی در این باره داشته و هنر وی بر باد دادن پول ها و امکانات تخصیص داده شده بوده است. یکی از حاضران در جلسه با اشاره به قدرت نرم افزاری و رسانه ای نیروهای اصولگرا می گوید: “این قدرت در حال حاضر تبدیل به یک دشمن قوی و سدی مستحکم در برابر ما شده و ما توان لازم برای مقابله با آنها را نداریم.”

*شنیده ایم محمد باقر قالیباف که در جلسه هیات دولت جهت رسیدگی به مشکلات شهر تهران دعوت شده بود نسبت به ارائه گزارش های نادرست درباره عملکرد شهرداری تهران گلایه کرده و گفته است مسوولان نباید تحت تاثیر این گزارش های مغرضانه تصمیم گیری نمایند./مشرق

 

 

 

About

Check Also

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم خواهد زد

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم …