چاپ مطلب چاپ مطلب

شهادت چندین مامور نیروی انتظامی در مواجهه با اوباش ، مردم را به نیروی انتظامی نزدیک تر کرد

اختصاصی همای خبر/*شهادت چندین مامور نیروی انتظامی در مواجهه با اوباش ، مردم را به نیروی انتظامی نزدیک تر کرد *

**محدودیت ها در نیروی انتظامی موجب کاهش ارتباط با رسانه هاست**

*بازنگری قانون برخورد مامورین نیروی انتظامی با اراذل */به قلم علی پور مدیر مسئول همای گیلان

امنیت مهمترین حوزه در جوامع بشری به حساب می آید.کشور ما هر چند در بخش اقتصادی،سیاسی و زیست محیطی نتوانسته است امنیت منسجمی را برقرار کند و چه بسا این ناامنی ها ، موجب فرار سرمایه گذار وسرمایه های مادی واجتماعی در کشورگشته است ، اما در زمینه برقرای امنیت شخصی ،جزء کشورهای موفق است. هر چند در اکثر کشورهای دنیا امنیت شخصی کمی کم رنگ شده است اما مردم به شدت خواستار تامین امنیت هستند.در حقیقت امنیت بعداز حق حیات ،مهمترین خواسته مردم می باشد.سرعت انتقال اخبار در دنیا وکشور ما موجب شده تا اخبار منفی نسبت به اخبار مثبت در جامعه پر رنگ تر گردد وحتی اندک اخبار منفی هم باعث تشویش افکار عمومی گشته است .از آنجائیکه برقراری امنیت در جامعه برعهده نیروی انتظامی می باشد ،لذا هرجامعه ای که بتواند امنیت را فراهم کند در حقیقت لازمه رشد اقتصادی وزمینه اشتغال را فراهم نموده است.به تعبیری مقابله با مفاسد اقتصادی ،امنیت اقتصادی وسرمایه گذاری در بخش های خصوصی را فراهم می نماید.
مشاهده شهادت مظلومانه چندین مامور نیروی انتظامی در کشور در درگیری با اباش واراذل در برقرای نظم وامنیت جامعه باعث اهمیت جایگاه نیروی انتظامی در پیشگاه مردم شده است و به نظر می رسد تقریبا خلآ های گذشته کم رنگ تر گشته است ومردم در حمایت از نیروی انتظامی بسیج شده اند.
آنچه قبل از پرداختن به موضوعات دیگر مورد توجه است،لزوم و وجوب بازنگری قانون برخورد مامورین نیروی انتظامی وکاربری اسلحه در مواجهه با اراذل واباش می باشدکه خبرها از بازنگری قانون کاربرد اسلحه توسط نیروی انتظامی حکایت دارد.
موضوع بعدی که در ابتدا به آن پرداخته شد سرعت انتقال اخبار در جامعه کنونی است که جهان را تبدیل به دهکده ای نموده است. اما به نظر می رسد نیروی انتظامی هنوز نتوانسته از ظرفیت فضای مجازی ورسانه ای بهرمند گردد.به نظر می رسد مقامات نیروی انتطامی باید در این خصوص بازنگری کنند و ورود خبرنگار ان همراه با تجهیزات خبرنگاری را به نیروی انتظامی را تسهیل ببخشند ‌. ضمن آنکه معاونت فرهنگی وروابط عمومی از طریق فضای رسانه، اخبار ،قوانین و رهنمودهای این نیرو را بیشتر در اختیار رسانه ها قرار دهند.نیروی انتظامی باید با واقعیت جامعه کنار بیاید که امروز ،عصر رسانه است اما متاسفانه هنوز روابط عمومی این نیروی خدوم محدودیت های دیجیتالی زیادی حتی در ارسال اخباردارد .
همراهی مردم با نیروی انتظامی در برقراری نظم وامنیت فرصت مناسبی است تا کشور را از وجود اخلال گران نظم وامنیت تطهیرنمود.

با کانال همای خبر همراه باشید.

http://homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

 #تحلیل_و_تبیین | مروری بر سیاست‌های فرزندآوری کشور؛ از تحدید تا تشویق 📝پرونده:بیست سال دیگر دیر خواهد بود

 #تحلیل_و_تبیین | مروری بر سیاست‌های فرزندآوری کشور؛ از تحدید تا تشویق 📝پرونده:بیست سال دیگر دیر …