چاپ مطلب چاپ مطلب

شهرداردیلمان:دیلمان در آرزوی آماده سازی زیر ساخت های گردشگری

اختصاصی همای گیلان:دیلمان یکی از مناطق بسیار زیبا و بکر استان گیلان به شمار می رود بدون شک اگر زیر ساختهای گردشگری آن که مهمترین آنها راه است آماده شود حتی می توان آمار مدت اقامت مسافران را در استان تغییر داد و مسافرین زیادی را جذب نمود. شهردار ساعی دیلمان طی گفتگویی به همای گیلان گفت : علی رغم اینکه به دلیل برف و باران آب و هوای این بخش مساعد نبود ولی همچون همیشه مسافرین زیادی وارد این بخش شدند و روزهای شلوغی را پشت سرگذاشتیم.

IMG_8988

صدراله فرخی افزود : جهت شناساندن هر چه بیشتر توانمندیهای تاریخی و گردشگری دیلمان انتشار  ۵۰۰ بروشور شامل نقشه و نیز معرفی اماکن دیدنی ، زیارتی و سیاحتی منطقه دیلمان ،همچنین توزیع ۳۰ عدد بنر تبلیغاتی در سطح شهر از جمله کارهایی بود که ستاد تسهیلات نوروزی جهت رفاه حال مسافرین اقدام نمود.

وی اظهار داشت : بازگشایی و تجهیز حمام تاریخی جهت بازدید مسافران ، امداد نجات مسافرین مانده در برف در تاریخ ۱۱ فروردین و حضور دائم پرسنل شیفت ، حتی در روزهای تعطیل از دیگر خدمات این شهرداری بوده است شهردار جوان دیلمان با توجه به جاذبه ها و زیبایی های بسیار فراوان منطقه – علی الخصوص در نیمه اول سال – از هموطنان خواست تا از این منطقه دیدن نمایند.

فرخی سپس به معرفی نقاط گردشگری و تاریخی و مذهبی دیلمان پرداخت و اظهار داشت : یکی از مناطق بسیار زیبا و مسطح که توسط کوه های بلند محاط شده است و چشم انداز بسیار باشکوهی را پدید آورده است و از این پس به طور دائم پذیرای مسافران از اقصی نقاط کشور است منطقه لاریخانی است.

وی خاطر نشان کرد : بنای تاریخی حمام دیلمان که در داخل بافت شهری دیلمان قرار دارد مربوط به عصر قاجاریه می باشد که این حمام تبدیل به موزه گردیده و بازدید از آن برای عموم آزاد است.

شهردار دیلمان در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص مطالب مندرج در بروشورهای نوروزی عنوان کرد : در این بروشور مناطق سیاحتی ، زیارتی و تاریخی دیلمان همچون منطقه ایشکوه ، اسبدیل کمنی ، بشکافته سنگ ملومه ، کافر قله ایشکو غاریری شلمان ، عروس تله ملومه ، دریاچه دعا کوه کمنی ، برج و حوض تاریخی گرماور ، امامزداه شاه شهیدان ، بقعه میکال ، آقا سید احمد دیلمان ، امامزاده حمزه و قاسم کوه پس ، امامزاده ابوالحسن (گردکول) کمنی ، قادر پیغمبر بابا ولی و امامزاده ابراهیم نورا و جلیسه معرفی شده است.

1

گل لاله دیلمان

4 2

زمستان دیلمان

3

About

Check Also

همای خبر؛ موقعیت استراتژیک آرش مال در منطقه آزاد انزلی، این مجمع تجاری و فرهنگی در موقعیتی منحصر به فرد است

همای خبر؛ موقعیت استراتژیک آرش مال در منطقه آزاد انزلی، این مجمع تجاری و فرهنگی …