چاپ مطلب چاپ مطلب

شهرداررشت:مطمئن باشید استیضاح در حد حرف باقی خواهد/رشت دیگر تاب و تحمل این حرفها را ندارد

همای گیلان:محمد ابراهیم خلیلی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سال گذشته شهر رشت چهار شهردار به خود دیده و این عدم ثبات مدیریتی به همراه تورم پرسنلی، تحقق تنها ۳۰ درصدی بودجه و … باعث شده که مردم نظر اطمینان بخشی به شهرداری نداشته باشند از این رو از هفتم آذر ماه که روی کار آمدم در تلاشم در اولین قدم اعتمادسازی کنم.untitled

وی افزود: در گام بعدی به ارائه برنامه و تدوین بودجه پرداختم، از این رو طبق نقشه راه سازمان برای همه پروژه های عمرانی سال ۹۳ (به غیر از دو مورد) مناقصه پیش از سال برگزار شد و قرارداد بسته شد و حتی شروع به کار نیز شده است.

خلیلی از جمع آوری آب های سطحی، ورودی شهر، ساختمان شهرداری، زیباسازی سیمای شهر و آسفالت معابر به عنوان پنج پروژه اصلی شهرداری یاد کرد و گفت: در بحث آسفالت که موضوع خیلی مهمی است جا دارد از مردم عذرخواهی کنیم ما به بیش از ۴ میلیون متر مربع به ارزش ریالی یکصد میلیارد تومان آسفالت نیاز داریم تا کار روکش و لکه گیری را انجام دهیم.

وی در بحث گردشگری هم به احداث دو پارک بزرگ ۴۵۰ هکتاری لاکان و هفت هکتاری چمارسرا اشاره کرد.

شهردار رشت درآمد شهرداری در سه ماهه پایانی سال گذشته را بیش از یکصد میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این درحالی است که در نه ماه نخستین سال گذشته تنها ۷۰ میلیارد تومان درآمد عایدی شهرداری بود.

وی در ادامه انجام ممیزی املاک را در بالا بردن توان مالی و اطلاعاتی شهرداری موثر دانست و گفت: بیش از ۲۰۰ هزار واحد ساختمانی در شهر رشت داریم که نمی دانیم چقدر عوارض می دهند، چقدر تخلف داشته اند؟ اصلا کدام تجاری و کدام مسکونی است؟ از آنجاکه آینده شهر بر اساس طرح تفصیلی چیده خواهد شد برای همین به این اطلاعات جامع نیاز داریم، تا بگوییم کدام منطقه آموزشی باشد کدام منطقه مسکونی باشد کدام منطقه تجاری و … باشد.

خلیلی افزود: برای همین ۱۵۰ نفر از نیروها را اموزش داده ایم که از ۲۰ فروردین به مدت ۶ تا ۹ نه ماه این اطلاعات را جمع آوری کنند اگرچه زمان زیادی می برد ولی بعد از آن شهرداری گام های بزرگی در راستای توسعه شهری برخواهد داشت. کمااینکه این نیروهای بکار گرفته در طرح ممیزی به دلیل حضور میدانی در شهر بعدها بهترین نیروهای ما خواهند شد.

وی تصریح کرد: یک زمانی نیروهای زیادی به شهرداری آورده شد که نه از روی کارایی بوده و نه از روی تخصص؛ ولی الان ما داریم از آنها بر اساس توانشان در نواحی مختلف استفاده می کنیم.

شهردار رشت به مشاورانی که در روزهای اخیر بکار گرفته اشاره کرد و گفت: پیشانی رشت به محیط زیست و گردشگری گره خورده از این رو با مجمع متخصصان که بیش از چهار هزار متخصص در آن عضو هستند صحبت کردم تا خودشان دو نفر را به ما معرفی کنند یکی در بحث گردشگری یکی هم در بحث محیط زیست که هیچکدامشان هم حقوقی از ما دریافت نمی کنند. برای مشاور فرهنگی نیز از مادر شهیدان نهی قناد استفاده می کنیم چراکه وی مادر دو شهید است و مردم متدین و معتقد شهر رشت قطعا خوشحال خواهند شد که کسی از جنس مادر شهید مشاور شهردار استُ، فرزندان شهید خط قرمز من نیز هستند ، شهرداری بیت المال نیست حق الناس است، یک عده فکر می کنند که شهرداری یک شرکت سهامی خاص است، ما امده ایم که خدمت کنیم نه خیانت ؛ رشت دیگر تاب و تحمل این حرفها را ندارد.

وی با اشاره به انتصابات چند روز پیش شهرداری گفت: همه احکام به قوت خود باقی است حتی حکم معاونت عمرانی فقط این آخری چند روزی جابه جای اش زمان می برد.

شهردار رشت طرح مسائلی چون استیضاح را در حد شوخی دانست و گفت: هیچ تنش و مشکلی با اعضای شورا ندارم، سئوال کردن حق اعضای شوراست، اینها که می بینید یکسری فضاسازی هاست که قطعا با درایت خود اعضای شورای شهر ختم به خیر می شود، مطمئن باشید استیضاح در حد حرف باقی خواهد ماند و هرگز عملی نخواهد شد، چراکه شورا نیز به مانند ما دغدغه مردم را دارند و تلاش می کنند از مسائل حزبی و سیاسی فاصله بگیرند.

شهردار رشت در پایان از سفر هیئت بلندپایانه آستراخانه روسیه در هفتم و هشتم اردیبهشت امسال خبر داد و گفت: اگر اتفاق خاصی نیفتد به احتمال فراوان قرارداد خواهرخواندگی نیز بسته خواهد شد./خزر آنلاین

About

Check Also

#اختصاصی_همای_خبر منوچهر مهدی پور شهردار کومله: هدف از برپایی جشنواره بهارنارنج ، نهادینه کردن گردشگری و ایجاد فرصت های سرمایه گذاری از اقصی نقاط کشور میباشد

#اختصاصی_همای_خبر منوچهر مهدی پور شهردار کومله: هدف از برپایی جشنواره بهارنارنج ، نهادینه کردن گردشگری …