چاپ مطلب چاپ مطلب

شهردارشلمان: هزینه لایروبی و دیوارسازی شلمان رود بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان است نیاز به حمایت دولتی داریم /عضوشورای شهرشلمان: در این دوره شاهد تغییرات در حوزه مدیریت شهری خواهیم بود

اختصاصی همای گیلان: شلمان یکی از شهرهای استان گیلان با جمعیت ۶۰۰۰ نفر است که در حال توسعه می باشد این شهر در بخش کومله لنگرود قرار دارد. این شهر در مسیراصلی بین شهرستان های لنگرود، رودسر و املش قرار گرفته است.تنها رود مهم این شهر رودخانه ی بزرگ شلمان رود است که این رودخانه برای شهرستان مخصوصاً شلمان از اهمیت اقتصادی ویژه ای برخوردار است. خبرنگار همای گیلان با مهندس حسن زاده شهردار شلمان و علی خورسند عضو شورای شهرشلمان گفتگویی اختصاصی به صورت پرسش وپاسخ انجام داده که با هم آن را می خوانیم:

س : آقای شهردار بعنوان اولین سوال لطفا ازخدمات انجام شده شهرداری در این دور برای خوانندگان ما بفرمایید؟

ج :آسفالت ۹۵ درصد کوچه ها ، نصب و تعویض موزائیک های خیابان سطح شهر،ایجاد دیوار حفاظتی در حاشیه شلمان رود، رفع مشکل آب گرفتگی با لوله گذاری ( این شهر به دلیل شیب خیلی کم و نداشتن الگو فاضلاب شهری در فصول بارندگی ،با آب گرفتگی معابرهمراه است )- احداث خیابان های جدید از جمله خیابان ۲۰۰ متری به سمت زمین فوتبال (چمن مصنوعی)- تعریض و زیرسازی آسفالت خیابان های سطح شهر از جمله بین باغات به طول یک و نیم کیلومترو روکش آسفالت خیابان اصلی به عرض ۴۵ و به طول ۳ کیلومتر از جمله اقدامات ما دراین دوره می باشدضمن آنکه احداث خیابان های محلی از جمله دو خیابان در منطقه قاضی محله شلمان ،احداث خیابان جدید ۱۰ متری به سمت مزارع،کمک به ورزش و ورزشکاران شهر شلمان،کمک و دیوار کشی زمین های شهروندان جهت بازگشایی معابرسطح شهر، ایجاد فضای سبز به مساحت ۱۵ هزار مترمربع ، بازسازی پارک کودک شهر شلمان و احداث ساختمان آتش نشانی از جمله خدمات این شهرداری می باشد .

هزینه لایروبی و دیوارسازی شلمان رود بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان است نیاز به حمایت دولتی داریم

س :با توجه به وجودرودخانه شلمان رود در حوزه گردشگری و فراخوان سرمایه گذاری چه اقداماتی انجام داده اید؟یا چه برنامه ای دارید؟

ج شهرداری در ۳ نقطه از شهر ایجاد دیوار حفاظتی و لایروبی شلمان رود را در دست اقدام دارد . هزینه لایروبی و دیوارسازی بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان است هرچند از طریق مشاورین ذی صلاح طرح تهیه شده اما شهرداری جهت سروسامان دادن شلمان رود واستقبال گردشگران ،از محل درآمدهای داخلی خود قادر به انجام این کار نیست و نیاز به حمایت دولتی دارد.

س:باتوجه به اینکه راه دسترسی شلمان به دریا بسیار کوتاه است آیا از نعمت دریا و طرح سالم سازی برخوردار هستید؟

ج :متاسفانه فاقد طرح سالم سازی می باشد و ضمن آنکه جز محدوده شهر تلقی نمی گردداما نماینده محترم شهرستان پیگیر بازگشایی مسیر از شلمان به سمت دریا می باشد.

شهردار : ازعملکرد شورای شهر راضی هستم و انشاءالله شورای شهرنیز از عملکرد من راضی باشند

 

س :آیا از عملکرد شورای دوره چهارم راضی هستید و توانسته اند حامی شما در جهت خدمات رسانی باشند؟

ج : اینجانب ازعملکرد شورای شهر راضی هستم و انشاءالله شورای شهرنیز از عملکرد من راضی باشند.از خدمات شوراها دردوره چهارم تشکر می کنم و امیدوارم شورای دوره پنچم از تجربیات آن عده ای که موفق به اخذ رای نشده اندبهره مند شوندو مردم عزیز شهر شلمان را در جهت رسیدن به خواسته های به حق خود یاری نمایند.

گفتگو با علی خورسندعضو شورای شهر شلمان


س : لطفا خودتان رامعرفی کنید؟

ج :علی خورسند جانباز ۵۰ درصد ، عضو شورای اسلامی ادواراول ،چهارم و پنجم اشهر شلمان می باشم .

توسعه شلمان درگرو گردشگری ، جذب سرمایه گذار و همچنین دسترسی شهر شلمان به دریای خزر است

س:لطفا بفرمایید برای توسعه شهرشلمان چه باید کرد؟

ج : یکی از راه های توسعه گیلان توسعه در بخش گردشگری و جذب سرمایه گذار و همچنین دسترسی شهر شلمان به دریای خزر است که در طرح هادی شهر جز پتانسیل های توسعه ای شهر تعریف شده است و تا به امروز اجرایی شده است شورای شهر در دوره پنجم با عزمی راسخ و استوار با ایجاد تغییرات اساسی در حوزه شهرسازی به دنبال توسعه همه جانبه علی الخصوص در زمینه گردشگری در حوزه استخر بالا محله شلمان و همچنین بازسازی و لایروبی حریم رودخانه شلمان رود و همچنین توسعه دورنمای طرح شلمان به دریا را در برنامه کاری خود دارد. ضمن آنکه راههای مواصلاتی که بر روی رودخانه شلمان در طرح هادی پیش بینی شد جزء خواسته ها ی بحق شهروندان شلمانی است که می تواند در توسعه شلمان نقش مهمی داشته باشد.
به امید خدا شلمان از لحاظ توسعه و آبادانی در حوزه استان گیلان سرآمد شهرهای گیلان شود و در اینجا از همه مسئولین شهرستان و استان کمک و همیاری در جهت توسعه شهر را خواستارم.

 

س : از اینکه مجددا این افتخارحاصل شده تا در خدمت مردم این شهر باشید چه احساسی دارید؟

ج :خیلی خوشحالم که مردم این شهرباردیگر به اینجانب رای اعتماد به من دادند تا دوباره بتوانم خدمتگزارآنها باشم و هیچ چیزی بالاتراز کاری نیست که رضایت مردم را بهمراه داشته باشد.

 

س : یکی از شعارهای شما در انتخابات “سردار سازندگی “بود در این زمینه و شعار شما توضیح بفرمائید؟

ج:شلمان شهری است که از پتانسیل بالایی برای توسعه برخوردار است لذا نیازمند این است که مسئولین با همت بیشتر ازاین پتانسیل استفاده نمایندو همه باهم با وحدت وهمدلی جهت رساندن آن به جایگاه واقعی اش تلاش نمایند.

مردم شهر شلمان خواستار توسعه همه جانبه در زمینه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، گردشگری و عمرانی می باشند

س :مطالبات مردم در چه زمینه هایی است؟

ج :از آنجایئکه شهر شلمان در منتهی الیه حوزه استحفاظی شهر لنگرود قرار دارد و در گذشته مورد بی مهری قرار گرفته مردم شهر شلمان خواستار توسعه همه جانبه در زمینه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، گردشگری و عمرانی می باشند که در بخش اول توضیحاتی داده شد.

 

در این دوره شاهد تغییرات در حوزه مدیریت شهری خواهیم بود

س :آیا تغییراتی در حوزه مدیریت شهری دارید؟

ج :از آنجائیکه تغییر لازمه ی توسعه است ان شاءالله در این دوره با خردجمعی دوستان و منتخبین مردم و نظرسنجی از شهروندان محترم شاهدتغییرات درحوزه مدیریت شهری خواهیم شد وامیدوارم حاصل این تبادل نظرو بررسی کارشناسی موردقبول مردم شهر شلمان قرار گیرد.

خواستار نظرهای کارشناسی در حوزه معماری شهرسازی و گردشگری هستیم تا درصد احتمال خطا در حوزه شهرداری را به حداقل برسانیم

س : برنامه شما دراین دوره شورا چیست؟

ج :دراین دوره شورای شهر مصمم است از نظر کارشناسان محترم حوزه شهری شلمان در قالب فضای مجازی و نظرهای کارشناسی در حوزه معماری شهرسازی و گردشگری کمک گرفته تا درصد احتمال خطا در حوزه شهرداری را به حداقل برساند.لذا خواهش من این است که نظرات کارشناسی خود را به کانال شهرداری وکانال شخصی
@ali-khorsand96ویا به صورت حضوری ارائه نمایند.

با کانال همای خبر همراه شوید

About عطیه نصرتی

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …