چاپ مطلب چاپ مطلب

شهردار آستانه اشرفیه : نگاه مدیریت شهرداری به مقوله ورزش ؛سلامت عمومی و نشاط اجتماعی است

شهردار آستانه اشرفیه پس از برگزاری چشمگیر جشنواره فرهنگی و ورزشی با حضور گسترده شهروندان گفت: نگاه مدیریت شهرداری به مقوله ورزش ؛ سلامت عمومی و نشاط اجتماعی است

 

همای گیلان ، به نقل از تدبیر شرق عبدالرضا سلیمانی، ورزش را یکی از مهمترین ارکان تأمین شادابی و سلامتی جسم و روح برشمرد و گفت: ورزش نقشی اساسی و بنیادی در شاخص اصلی اجتماعی و فرهنگی جامعه و زندگی امروز انسان ها دارد.

وی با بیان اینکه شیوه زندگی اداری و ماشینی انسان های امروز و دنیای صنعتی ، باعث بی تحرکی و سبک زندگی غیر فعال شده است اظهارکرد : مقوله ورزش به عنوان یک ضرورت در کلام بسیاری از بزرگان و مسئولین نظام مورد تاکید قرار گرفته است.

شهردار آستانه اشرفیه با اشاره به عبارت معروف حضرت امام خمینی ( ره ) بیان کرد : امام به نکته ظریفی اشارت کردند که جامعه ایران برای پیشرفت و پویایی در علم و زندگی روزمره به طراوت و شادابی نیازمند است.

سلیمانی انسان ورزشکار را انسانی شاداب و امیدوار معرفی کرد و با اذعان به این نکته که ورزشکار با قدرت بخشیدن به جسم و روح خود باعث شادب نگه داشتن خود و جامعه و کشور می شود تاکید کرد : هیچ چیز مهم تر از امید و شادابی برای جامعه نیست .

وی با تاکید به نگاه مدیریت شهری به مقوله ورزش و سلامت عمومی و نشاط اجتماعی تصریح کرد : نقش ورزش در حوزه سلامت جامعه بسیار تاثیر گذاراست و اگر می خواهیم دارو و مراجعه به پزشک و بیمارستانها کاهش یابد باید ورزش را مدنظر قرار دهیم .

شهردار آستانه اشرفیه با اذعان به این نکته که ورزش عاملی است که می تواند جلوی بسیاری از بیماری های روحی و جسمی را بگیرد خاطر نشان کرد : با تحرک و فعالیت بدنی جسمی سالم و روحی شاداب خواهیم داشت و مشکلت و دغدغه های زندگی با ورزش کردن کمتر می تواند بر جسم و روح ما تاثیر گذار باشد.

سلیمانی به نقش ورزش در کاهش آسیب های اجتماعی و ناهنجاری های جامعه پرداخت و سلامت و پویایی هر جامعه را منوط به سوق دادن جوانان و نوجوانان به سمت ورزش عنوان کرد.

شهردار آستانه اشرفیه با اشاره به نگاه مدیریت شهری در ارتقای توسعه فضاهای ورزشی و به کارگیری ست های ورزشی در بوستان حشمت و پارک ساحلی گفت: باید شرایطی فراهم کنیم تا با نهادینه شدن فرهنگ ورزش به ویژه ورزش همگانی این اصل مهم به عنوان یک اصل و نیاز اساسی خانواده ها مورد نظر قرار گیرد.

سلیمانی به کارگیری امکانات ورزشی برای دسترسی آسان شهروندان برای ارتقای سلامت و تندرستی را از مأموریت های خود عنوان کرد که با احداث پارک محله در مناطق مختلف ، شهروندذتن بتوانند از ورزش ارزان استفاده کنند.

شهردار آستانه اشرفیه با بیان اینکه فعالیت های مختلف عمرانی و بهداشتی شهرداری باعث نشده که هیچگاه شهرداری از ورزش و قهرمان این شهرستان غفلت کند افزود : با برنامه ریزی های که انجام شده در صدد هستیم حداقل هر ماه یک بار ورزش همگانی خانوادگی را با کمک شورای شهر و دیگر مسئولین در سال ۹۷ آغاز کنیم که در صورت استقبال مردم ، هر دو هفته یک بار این کار انجام خواهد شد.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

فراروز: جزئیات اختصاصی از پرونده معروف به فساد در فوتبال

فراروز: جزئیات اختصاصی از پرونده معروف به فساد در فوتبال   🔹رئیس کل دادگستری استان …