چاپ مطلب چاپ مطلب

شهردار املش از شروع طرح تفکیک زباله از مبدا در شهر املش با اپلیکیشن زیستاپ خبر داد

همای گیلان، به گزارش روابط عمومی شهرداری املش,مهندس رنجبر شهردار املش اظهار داشت: تفکیک زباله از مبدا رویداد مهم زیست محیطی است که اجرای موفق آن بستگی به مشارکت آگاهانه، فعال و مسوولانه شهروندان دارد.

وی بیان کرد: مطابق مفاد ماده چهار آیین نامه اجرایی قانون مدیریت پسماندها در سال ۸۲، تمامی شهرداری‌ها موظف شدند تا پایان سال ۱۳۹۲ تمامی پسماندها را به صورت تفکیک شده جمع‌آوری کنند.

مهندس رنجبر گفت: با اجرای طرح اپلیکیشن زیستاپ یکی از مهمترین دغدغه‌های ما مرتفع و سیستم جمع‌آوری پسماندهای قابل بازیافت بصورت آنلاین ایجاد شد.

شهردار املش تاکید کرد: در این طرح شهروندان املش، تمامی نهادها و مدارس و مراکز تولید کننده پسماند خشک می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن زیستاپ درخواست جمع آوری پسماندهای خشک قابل بازیافت خود را ثبت نمایند.

وی افزود: در این طرح سیستم آموزش مدارس شهر املش پیش‌بینی شده که کارشناسان مجموعه زیستاپ،ضمن ارایه توضیحات،تراکت آموزشی و سطل های جمع آوری پسماند خشک پیش‌بینی شده را به مدارس تحویل می‌دهند.

مهندس رنجبر یادآور شد: مجموعه زیستاپ ضمن ارایه برنامه زمان‌بندی برای روز جمع‌آوری پسماند خشک، از شهروندان می‌خواهند پسماندهای خشک خود را از پسماند تَر جدا و درخواست خود را برای جمع آوری پسماند خشک قابل بازیافت از طریق اپلیکیشن زیستاپ و دیگر راه های ارتباطی زیستاپ انجام دهند.

شهردار املش گفت: انتظار می‌رود هریک از شهروندان با مشارکت آگاهانه جهت حفظ محیط زیست در اجرای طرح تفکیک از مبدا همیار شورای اسلامی شهر و شهرداری باشند و شهروندان نقش مؤثر خود را در حفظ محیط زیست این موهبت الهی بخاطر داشته باشند.

پورمحمدی طراح اپلیکیشن زیستاپ نیز با اشاره به استفاده از فضای مجازی برای پیشبرد اهداف طرح تفکیک ازمبدا گفت: کاهش حجم زباله و کاهش هزینه جمع آوری با استفاده از زیستاپ، یکی دیگر از مزایای همراهی با ماست. ما مستقیما به محیط زیست کمک می کنیم به همین دلیل همکاری شما در زیستاپ نسبت به جاهای دیگر ماندگار است. ضمن اینکه طی همکاری در جمع آوری زباله های خشک بعد از ارسال درخواست جمع آوری،شرایط کاشت نهال به شما اعلام می شود و می توانید بدون هزینه درخواست خود را به صورت آنلاین ارسال کنید و ضمن کمک به محیط زیست یک درخت به اسم خودتان به زندگی هدیه کنید.

پورمحمدی مهمترین عامل در اجرای موفقیت‌آمیز این طرح را همکاری و مشارکت آگاهانه مردم با شهرداری به‌ویژه بانوان و دانش آموزان و مدارس دانست و افزود: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از پسماندهای عادی در آشپزخانه‌ها تولید می‌شود، همکاری و مشارکت بانوان در تفکیک پسماندهای تَر و خشک در آشپزخانه‌ها نقطه عطف این طرح است و معتقدم دانش آموزان آموزگاران محیط زیست هستند و هرچقدر ما آموزش های زیست محیطی را از سنین پایین تر شروع کنیم در واقع برای آیندگان ایران عزیز سرمایه گذاری کرده ایم.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

جلسه با مغازه داران مسیر رودخانه اصلی شهر از پل بتنی تا پل خاله جهت کمک به بازگشایی کنار رودخانه با  توافق  صاحبان اصلی مغازه ها باحضور شهردار محترم واعضای محترم شورای شهر لنگرود

جلسه با مغازه داران مسیر رودخانه اصلی شهر از پل بتنی تا پل خاله جهت …