چاپ مطلب چاپ مطلب

شهردار املش : بررسی های آزمایشگاه خاک حاکی از آن است که عوامل انسانی و محیطی در ازبین رفتن آسفالت نقش داشتند

اختصاصی همای گیلان:همانطور که می دانید در چند روز اخیر قسمتی از آسفالت خیابان میرزا حبیب الله املشی در شهر املش تخریب گردید.خبرنگارما پیرامون این مسأله گفتگویی بامهندس ناصر رنجبر داشته است که با هم میخوانیم :
شهردار املش با اعلام این مطلب که با شهروندان عهدبسته ام که همه واقعیت های موجود را به اطلاع آنها برسانم گفت:یکی ازمعضلات امروزشهرداری کنده کاریهای ایجاد شده در سطح شهر می باشدکه دراین خصوص باید عنوان نمایم که پروژه آسفالت خیابان میرزاحبیب اله املشی همانطور که در گزارش ماهیانه,آورده شد شامل نحوه انتخاب پیمانکار و شرایط عمومی پیمان انجام شد .لیکن شرایط نامطلوب اقتصادی سیستم شامل گرانی قیر, کرایه ماشین آلات و دیگر مسائل مربوط به پیمانکاری ٬رابطه مستقیم با نوسانات بازار داشته و موجب گردیدمدت زمان اجرا بیشتر از حد متعارف طول بکشد. ناصر رنجبر افزود : به این ترتیب در حین اجرای پروژه که به متراژ ۱۶ هزار مترمربع کار انجام شد٬ نواقصی بوجود آمد وتذکرات لازم از طرف واحد عمران شهرداری به پیمانکار داده شد.


وی یادآورشد: بعد از اجرای پروژه با هماهنگی واحد نظارت دفتر فنی استانداری مجددا بررسی شد که حدود ۱۱۰۰ متر نواقص کار شناسایی و به پیمانکار ابلاغ گردید و علی رغم اینکه پیمانکار میتوانست با دستگاه دستی نسبت به برش آسفالت اقدام نماید اما به دلیل حساسیت موضوع از دستگاه آسفالت تراش(ویتکن) استفاده نمود و با توجه به اینکه شهرداری برای مسیر برگشت ورودی شهر برنامه روکش آسفالت داشت لیکن به جهت افزایش قیمت آسفالت و قیر امکان روکش خیابان برای شهرداری میسر نبود و نظر به اینکه پیمانکار دستگاه ویتکن را آورده بود شهرداری از فرصت استفاده کرده و نسبت به برش اسفالت جاهایی که عمر آسفالتش به اتمام رسیده بوداقدام نمود که این امر برای بعضی از شهروندان شبهه ایجاد کرده که چرا شهرداری به جای ترمیم آسفالت یکدفعه ای اقدام به کنده کاری نموده است .
شهرداراملش ادامه داد :با توجه به فصل بارندگی و همچنین اتمام عمر مفید آسفالت انجام شده (مسیر برگشت) در برخی از نقاط آسفالت بطور خودکار کنده میشد که به همین علت شهرداری اقدام به کندن آسفالت نمود که در مسیر املش به شلمان ٬کار نیمه تمام پیمانکار قبلی را از سر گرفت و مجددا با نظارت شهرداری و آزمایشگاه خاک ( بعد از انجام بخشی از مسیر بارندگی دیگری آمد ) اعلام کردند که آسفالت مجددا ظرف ۲۴ ساعت تخریب شده . لذا بلافاصله پیمانکار و کارشناس آزمایشگاه مکانیک خاک به محل پروژه آمدند و ضمن بررسی میدانی مطابقت آسفالت موجود با آسفالت نمونه آزمایشگاه که آنالیز شده بود مشخص شد که از لحاظ دانه بندی٬حرارت و مقاومت بالاتر از از حد نرمال است و به این نتیجه رسیدند که عوامل انسانی و محیطی دیگری در از بین رفتن آسفالت دخیل بوده که این موضوع به اطلاع ازمایشگاه خاک هم رسید که در حال بررسی میباشد.
رنجبردر پایان اذعان داشت: شهرداری و شورای شهر املش مدافع بحق شهروندان عزیز هستند و تحت هیچ شرایطی به دنبال پایمال کردن حقوق بیت المال نبوده و نخواهند بود و لازم به ذکر است که صورت وضعیت پیمانکار هم تا همین امروز که در خدمت شما هستیم به شهرداری ارائه نشده وقرار بر اینست تا هفته آینده به شهرداری تحویل داده شود و بر اساس شرایط عمومی پیمان و نتایج شیت های آزمایشگاهی و با نظارت ناظرین عالی حوزه دفتر فنی استانداری به صورت وضعیت ایشان رسیدگی و بعد از آن هم مورد به مورد را به سمع و نظر شما سروان گرامی خواهیم رساند و همچنین این قول را به همشهریان عزیز خواهیم داد در صورت مساعد بودن هوا ظرف یک هفته کاری این پروژه را به اتمام برسانیم ودر پایان مجددا ضمن تشکر و سپاس از مردم خوب و نجیب و فهیم شهر املش که بعنوان دیده بان شفافیت و عدالت ناظر به اعمال خادمان خود در حوزه شورای شهر و شهرداری میباشند,در مورد مطالب ارائه شده,شهروندان عزیز میتوانند با حضور در واحد عمران شهرداری نسبت به صحت و سقم آن اطلاع پیدا کنند./باکانال همای خبر همراه شوید

About سردبیر ارشد

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …