چاپ مطلب چاپ مطلب

شهردار املش درنشست با خبرنگاران: تلاش ما براین است تا با رعایت قانون مداری و شفاف سازی دیوار بی اعتمادی بین مردم و شهرداری را برداریم

در اولین ماه حضور ناصر رنجبر به عنوان شهردار املش، تشست خبری با خبرنگاران شهرستان املش برگزار گردید.

اطلاع رسانی و مدیریت شیشه ای جزء وعده های معارفه من بود
اختصاصی همای گیلان: در این مراسم شهردار املش گفت:طبق وعده ای که به شهروندان املشی در روز معارفه خود مبنی بر اطلاع رسانی و مدیریت شیشه ای دادم، وظیفه خودمی دانم تا پس از گذشت یک ماه از حضور ‌خود در شهرداری املش عملکرد شهرداری را ا طلاع رسانی نمایم.
مهندس ناصر رنجبر بیان داشت: تمام تلاش اینجانب و همه همکارانم در مجموعه شهرداری و نمایندگان شان در شورای شهر بر این است تا با رعایت قانون مداری و شفاف سازی دیوار بی اعتمادی بین مردم و شهرداری را برداریم و با همفکری و هم اندیشی با شما شهروندان در جهت رفع مشکلات و معضلات شهر املش گام برداریم.

اولین اقدام شهرداری جلوگیری از انباشت زباله در حاشیه رودخانه و انتقال زباله به کارخانه کمپوست رودسر
وی در ادامه به عملکرد یک ماهه مجموعه شهرداری اشاره کرد و اظهار داشت: انباشت زباله در حاشیه رودخانه علاوه بر ایجاد مشکلات زیست محیطی برای شهروندان املشی، برای شهرهای همحوار نیز مشکلات فراوانی ایجاد کرده بود‌. اولین اقدام شهرداری در این راستا جلوگیری از انباشت زباله در حاشیه رودخانه و انتقال زباله به کارخانه کمپوست رودسر بوده که رضایت شهروندان را به همراه داشته است.
وی در ادامه بهبود وضعیت ماشین الات شهرداری، رسیدگی به وضعیت بدهی های شهرداری در امور جاری اعم از حقوق پرسنل، بیمه، مکاتبه با تمامی ادارات همچون ادارات کل استانداری، راه و شهرسازی،سازمان املاک و تملیک وشهرداری های کشور و… را جهت براورده کردن نیازمندیهای شهرداری از دیگر اقدامات شهرداری برشمرد.

ساماندهی سه شنبه بازار املش
شهردار املش به قدمت سه شنبه بازار املش اشاره کرد و افزود: جابجایی مکان بازار هفتگی املش از نظر اقتصادی و همچنین طبق نظر سنجی که از مردم به عمل آمد،کار نادرستی است. لذا در این راستا سعی نمودیم با ساماندهی بازار علاوه بر رضایتمندی مردم، شرایط را برای خدمات رسانی شهرداری در مواقع بحرانی هموار نموده که این امر حداقل تا ماه اینده به طور کامل به اتمام خو اهد رسید.

راه انداری گشت تاکسیرانی و تردد نوبتی ۱۰ تاکسی در محلات کم مسافر
مهندس رنجبر اذعان داشت: ساماندهی عبور و مرور تاکسی ها در شهر و تعیین ۱۰ تاکسی به طور گردشی در مناطق کم تردد جهت رفاه شهروندان و همچنین درخواست اخذ تاکسی بی سیم به عنوان یک درامد پایدار برای شهرداری و نیز ایجاد سازمان حمل و نقل برای واحد تاکسیرانی از دیگر اقدامات شهرداری املش می باشد.

تهیه طرح اولیه توسط شهرداری برای ایجاد محل تفریحی و توریستی کیازنیک
وی مکاتبه با آب منطقه ای برای تعیین تکلیف محل دفن زباله و تهیه طرح اولیه توسط شهرداری برای ایحاد محل تفریحی و توریستی کیازنیک و همچنین تصویب نمودن منطقه زربیحار به یک منطقه و مجتمع تفریحی و توریستی؛ پیگیری برای دریافت سند مالکیت املاکی که سندش تحت بنیاد علوی است، ساماندهی ارامستان شهر و توافق با اوقاف شهرستان جهت هرچه بهتر اداره کردن ارامستان، نشست با صنف مشاورین املاک جهت بالابردن سطح اگاهی انان برای ارایه خدمات بیشتر از دیگر اقدامات یک ماهه شهرداری برشمرد.

طرح جامع شهری تعین شده بیش از ۸۰ مورد نقص دارد
شهردار املش داشتن طرح جامع شهری را از ضروریات هر شهر عنوان نمود و تصریح کرد: طرح جامعی که سال ۹۱_۹۲ به شهرداری داده شد، پس از بررسی مجدد بیش از ۸۰ مورد نقص داشته که در این راستا مکاتباتی با معاون عمرانی استانداری برقرار شد تا در راستای خدمت رسانی به شهروندان رفع نقص گردد.

قرارداد با مشاور تحصیل کرده املشی در حوزه میراث فرهنگی جهت اجرا پارک میرزا کوچک خان
رنجبر در ادامه قرارداد با مشاور تحصیل کرده املشی در حوزه میراث فرنگی جهت اجرا پارک میرزا کوچک خان بر اساس بافت قدیمی آن، اجرای مصوبات شورای ترافیک شهرستان در مورد نصب سرعت گیرها و علایم رانندگی در سطح شهر، ایجاد راه ارتباطی برای ۵ خانوار منطقه کیازنیک، توسعه راه ارتباطی به مجتمع گروشگری لوزان و انجام روکش اسفالت ان توسط مالک مجتمع با نظارت شهرداری، تعریف پل خیابان شریعتی کیازنیک،شروع بهسازی فضای سبز شهری و سیاست گذاری برای بودجه ورزشی و اختصاص ان به کلیه رشته ها و تقدیر از نوجوانان و نونهالان املش به عنوان سفیران املش که هفته پیش انجام پذیرفت را از دیگر اقدامات شهرداری عنوان نمود.
وی در ادامه راه اندازی سامانه ۱۳۷ به عنوان پل ارتباطی شهروندان با شهرداری بدون واسطه در قالب انتقاد، پیشنهاد و تشکر؛ ایجاد دولت الکترونیک در قالب طرح سیماک و عقد قرارداد با اداره کل پست استان در جهت شفاف سازی و جلوگیری از رانت و رعایت حقوق شهروندی را از دیگر اقدامات شهرداری برشمرد.
شهردار املش در راستای شفاف سازی عملکرد شهرداری،به درامد شهرداری اشاره کرد و گفت: در یک ماهه اخیر ۲۶۷۶۸۵۴۶۷ تومان درامد شهرداری بوده که از این میان ۱۰۱۶۹۲۲۷۲ تومان هزینه انجام شده است.
وی در پایان ضمن تشکر از همکاری و همراهی همه شهروندان در یک ماه اخیر اظهار داشت: از شهروندان عزیز میخواهم تا با راهنمایی و همراهی و مهمتر از ان نظارت دقیق و بدور از سیاست کاری بر عملکرد اینجانب و مجموعه شهرداری در راستای خدمت رسانی بهتر یاری گر ما باشند.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …