چاپ مطلب چاپ مطلب

شهردار املش در جلسه معارفه خود مطرح کرد؛ مدیریت شیشه ای را اعمال خواهم نمود/استخر زربیجار فرصت مناسب جهت جذب گردشگر/رسیدگی به پسماند و بازار روز

با حضور ساحره میرسیدی مدیرکل دفتر امورشهری و شوراهای استانداری ،ناصر رنجبرنیاول به عنوان شهردار املش معارفه و بابک ریحانی تودیع شد

.

اختصاصی همای گیلان:در این مراسم رئیس شورای شهر املش، انتخابات ۲۹ اردیبهشت ۹۶ را برگ زرینی دیگری در کارنامه جمهوری اسلامی برشمرد و گفت: در این انتخابات دولت تدبیر و امید رای اعتماد گرفته و در شهرها نیز اعضای شورای شهر توسط مردم جهت مدیریت شهری انتخاب شدند.
علی امیری افزود: در انتخابات شورای شهر املش نیز کاندیدای زیادی نامزد شده که پس از انتخابات ،۵ نفر مورد مقبول مردم قرارگرفتند این اعضا در اولین جلسه خود متعهد شدند تا در انتخاب شهردار این شهر همت گماشته و بدون دخالت امور سیاسی ،شهردار اصلحی را انتخاب نمایند.

رئیس شورای شهر املش:تخصص وسابقه رنجبرموجب انتخاب وی شد
وی اظهار داشت: تمام تلاش مابراین بود تا بین کاندیدای شهرداری دقیقت کافی داشته باشیم و سوابق، عملکرد و حسن شهرت آنها بررسی شود که درنهایت به دوگزینه رسیدیم اما تخصص وسابقه اقای رنجبر موجب انتخاب وی شد  و این افتخار به ایشان داده شد تا برای مردم املش خدمت کنند و امیدوارم پس از اتمام ۴ سال مردم املش از ما به نیکی یاد نمایند.
رئیس شورای املش ضمن قدردانی از زحمات اقای ریحانی شهردار قبلی و اقای زارع پور سرپرست شهرداری اذعان داشت : از امروز رسما کار شهرداری  رابه اقای رنجبر سپرده ایم و برای ایشان ارزوی موفقیت داریم وبزودی عملکرد شهرداری از طریق رسانه ها و مساجد اطلاع رسانی خواهد شد تا خود مردم عملکرد ما را نقد کنند.
امیری خاطر نشان کرد: هرچند ارایه خدمات شهری به مردم وظیفه شهرداری است اما از تمام مسئولان شهری ،شهرستانی و استانی میخواهیم تا با احقاق حقوقی مادی و معنوی شهرداری در راستای پیشبرد اهداف شهرداری ما را یاری رسانند.

فرماندار شهرستان املش: ضابطه مند و قانون مند بودن شهرداران و شوراها از مهمترین وظایف ذاتی شهرداری به شمار می اید
محمودی فرماندار شهرستان املش دیگر سخنران این مراسم گفت: شهرداران به عنوان پیگیر حقوق شهروندان منتخب شوراها هستند و قانون گذار به صورت مدون وظایف شوراها و شهرداران را مشخص کرده و از این رو ضابطه مند و قانون مند بودن شهرداران و شوراها از مهمترین وظایف ذاتی شهرداری به شمار می اید.
محمودی اجرای قوانین کلان کشوری را به عنوان یک رویکرد مهم در حوزه شوراها و شهرداری ها عنوان نمود و گفت: برخورداری از انظباط مالی؛ اجتناب از برخوردهای صنفی و سیاسی؛تکمیل سیاست ها و پروژه های عمرانی مردم و دولت و اجرای صحیح پروژه های تصویب شده شوراها از مهمترین خصوصیات شهرداران برشمارمی آید.
وی خطاب به اعضای شورای شهرگفت: مصوباتی به تصویب برسدکه مخالف قوانین نباشد .
فرماندار املش حل معضل  پسماند، احیای فضای سبز شهری؛ ایجاد بوستان ها و تفرجگاها ی سالم،لایروبی انهار اصلی و فرعی در فصول گرم ،توسعه و ترمیم کمربندی حوزه شهری و تامین روشنایی شهر را از مهمترین وظایف شهرداری ها برشمرد.
فرماندار املش در پایان سخنانش ضمن قدردانی از زحمات ریحانی شهردار قبلی برای اقای رنجبر ارزوی موفقیت نمود و گفت: امیدواریم ایشان با تعامل با اعضای شورای شهر و همچنین استفاده از نظرات موافقان و مخالفان در راستای توسعه و ابادانی شهر املش گام بردارد.

مدیرکل دفتر امورشهری و شوراهای استانداری: افزایش بودجه شهرداری ها در سال ۹۲ از ۴۱۰ میلیارد تومان به ۱۳۵۸ میلیارد تومان درسال ۹۶ خبرداد
آنگاه مدیرکل دفتر امورشهری و شوراهای استانداری گیلان گفت: نگاه دولت به مجموعه شهرداری ها توزیع متقارن خدمات بر اساس جمعیت است و افزایش بودجه شهرداری ها در سال ۹۲ از ۴۱۰ میلیارد تومان به ۱۳۵۸ میلیارد تومان در سال ۹۶ گویای این امر است.
ساحره  میرسیدی اظهار داشت: شهرداری به مجموعه ای خلاق گفته میشود که با توجه به ظرفیت شهری درآمد ایجاد کند.شهر املش شهر عالمان بزرگ است که در کشور نام اشنا هستند‌.من از مجموعه شهرداری و شورا میخواهم تا در راستای احیای هویت تاریخی و فرهنگی شهر املش گام بردارند.

میرسیدی :کار شهرداری فقط عمرانی نیست،رسیدگی به شاخص فضای سبز،ورزشی و فرهنگی در اولویت کار شهرداران باید باشد
وی بیان داشت: کار شهرداری فقط عمرانی نیست،رسیدگی به شاخص فضای سبز،ورزشی و فرهنگی در اولویت کار شهرداران باید باشد.
وی نگاه ویژه به مسیله پسماند؛ ایمن سازی معابر عمومی و شهری برای استفاده سالمندان و معلولین و همچنین رعایت ضوابط و قوانین را از مهمترین وظایف شهرداران  عنوان نمود.

شهردار جدید املش نیز َضمن تشکر از حاضرین در جلسه گفت: خدا را شاکرم که این توفیق حاصل شد تا در خدمت مردم شهر املش باشیم و در راستای احقاق حقوق شهروندی و مدیریت شهری ،توسعه و ابادانی شهر املش گام بردارم.
رنجبر اشاره ای به بیوگرافی خود نمود و گفت: از سال ۷۶ به عنوان شهردار شلمان به نیابت استانداری کار خود را آغاز نمودم و بعدها با حضور در بخشداری و شهرداری سیاهکل کار خود را ادامه دادم ودر طول این سالها بر اساس اصول و عقایدی که به انجام کارهای عمرانی با خرد جمعی داشتم سعی نمودن تا کارنامه خوبی رااز خود به جای گذارم .
وی افزود :نگاه من به شهرداری به عنوان یک نهاد مردمی است، شهرداری یک شرکت سهامی است و سهامداران ان مردم ،هیئت مدیره ان اعضای شورا و و مدیر عامل آن شهردار می باشند.

شهرداراملش: ۲۰۰هزار مترمربع معابر فاقد آسفالت  و۱۰۰ هزار مترمربع معابر نیازمند ،آسفالت وروکش در شهر املش می باشد
شهردار جدید املش اذعان داشت : ۲۰۰ هزار مترمربع معابر فاقد آسفالت  و۱۰۰ هزار مترمربع معابر، نیازمند آسفالت وروکش در شهر املش می باشد که اگر شهروندان- که به عنوان رکن اصلی حمایت شهرداران هستد -بخواهند، در اولین فرصت این مشکل حل خواهد شد.

رنجبر تصریح کرد:شهروندان به عنوان اولین و اساسی ترین سرمایه و منبع توسعه برای یک شهر هستند و من این قول را میدهم تا در راستای توسعه و اهداف شهرداری و همچنین احیای قدمت تاریخی و کهن شهر املش گام بردارم.
وی در ادامه به زیبایی استخر زربیجار اشاره کرد و گفت: استخر زربیجار از نعمت خدادادی است  می توان در استای جذب گردشگر از ان بهره برد و جز برنامه ۴ ساله شهرداری قراردارد.
شهردار جدید املش در خصوص بحث پسماند تاکیدکرد: متاسفانه شهر املش در این موضوع شرایط خوبی نداشته و طی همین چند روز کاری من تصمیم گرفته شد که زباله  در حاشیه رودخانه ریخته نشود که در این مسیر نیازمند حمایت همه مسئولین شهرستان می باشد.
وی اصلاح وَضعیت بازار روز با بررسی دقیق و حداقل اسیب ها ،ایجاد پارک محلات و همچنین رسیدگی به کمربندی شهر را از دیگر موضوعات شهر املش برشمرد.
رنجبر ضمن قدرداتی از حضور اصحاب رسانه گفت: فضای مجازی برای مسئولان هم یک فرصت است هم تهدید،از اصحاب قلم میخواهم که ارتباط تنگاتنگی با شهرداری داشته و در راستای اطلاع رسانی ما را یاری رسانند.
وی در پایان سخنانش ضمن قدردانی از اعضای شورای شهر و دستگاههای امنیتی و سیاسی جهت انتخاب وی گفت: امیدوارم بتوانم در سایه خداوند منان و منویات رهبری و دولت تدبیر و امید در راستای توسعه و پیشرفت شهر املش و رضایت شهروندان گام بردارم.

خبرنگار: فاطمه مشفق

 

 

 

 

 

 

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

#اختصاصی_همای_خبر منوچهر مهدی پور شهردار کومله: هدف از برپایی جشنواره بهارنارنج ، نهادینه کردن گردشگری و ایجاد فرصت های سرمایه گذاری از اقصی نقاط کشور میباشد

#اختصاصی_همای_خبر منوچهر مهدی پور شهردار کومله: هدف از برپایی جشنواره بهارنارنج ، نهادینه کردن گردشگری …