چاپ مطلب چاپ مطلب

شهردار املش در مراسم تجلیل از خبرنگاران: اخلاق مداری وامانتداری مهمترین وظیفه خبرنگاران است

شهردار املش در مراسم تجلیل از خبرنگاران: اخلاق مداری وامانتداری مهمترین وظیفه خبرنگاران است
شهرداری و‌ شورای شهر املش در مراسمی که در شهرداری این شهر برگزار گردید از خبرنگاران واصحاب رسانه تجلیل به عمل اورد.
آریا منش شهردار این شهر در این مراسم ضمن تشکر از اصحاب رسانه به جهت زحماتی که طی یک سال کشیده اند گفت:هدف ما در این مراسم گزارش عملکرد نیست چرا که با اندازه کافی طی این مدت از میزان خدمات رسانی این شهرداری گفته ایم ومردم هم از تمرین وتکرار خسته شده اند .ان شالله در آینده نزدیک با شروع حرکات جدید نشست خبری هم برگزار خواهیم نمود اما هدف اصلی ما در این مراسم این است که بگوییم اگر شما خبرنگاران نباشید عملکرد ما محلی از اعراب ندارد ؛ این شما هستید که با زحمات طاقت فرسای خود انعکاس دهنده اخبار ما هستیدلذا امروز دور هم جمع شده ایم تا از شما تقدیر و تشکرنماییم.
شهردار املش با اشاره به اینکه خبر نگاران زبان گویای مردم هستند اظهارداشت:اینکه شما پل ارتباطی بین مردم هستید هیچ شکی نیست اما انچه وظیفه خبرنگاران را سخت می کند رعایت اخلاق خبرنگاریست ؛ما انتطار تعریف وتمجید از خبرنگاران را نداریم اما نقد هم باید منصفانه باشد؛گاهی قبل از اطلاع رسانی یک خبر پرسش از مدیر مربوطه می تواند شبهات شما را حل کند.
وی با بیان اینکه ما بی عیب ونقض نیستم گفت:قطعا اگر چشم بینا شما اصحاب رسانه نباشد ما نمی توانیم به اشتباهات خود پی ببریم و بر این امر هم واقفیم که همه چیز را همگان دانند گاها هم اشتباهات سهوی می باشد که تیزبینی شما ما را از ادامه کار مطلع خواهد کرد.
اریا منش با تاکید بر اینکه ما به کارکنان شهردا ی اعلام کرده ایم که همه شما شهردار هستید عنوان کرد:علاوه بر نقد منصافانه شما، کارکنان این شهرداری وطیفه دارند هر جا مشکلی در شهر احساس کردند به واحد مربوطه اطلاع دهند تا سریعا نسبت به رفع مشکل اقدام شود.
شهردار املش با بیان این مطلب که متاسفانه امار کتاب خوانی طی چند سال اخیر تنزل پیدا کرده است افزود:فضای مجازی یک نعمت است اما نباید جوری شود که مرجع نقل وقول اخبار ما گردد؛امروز به دلیل در دست رس قرار گرفتن فضای مجازی مردم بیشتر تمایل به اخبار این فضا دارندپس باید از صحت وسقم اخباری در فضای مجازی دقت بیشتری گردد.

در ادامه ذکری عضو شورای شهر املش ضمن تسلیت ایام محرم گقت: کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود؛ انچه باعث شد تا واقع کربلا امروز به تصویر کشیده شود خبررسانی از زینب (س) بود ؛ این می تواند اهمیت کار خبرنگاری را بیشتر کند الان هم زینب زمانه می تواند با وقایع نگاری و بیان حقیقت نقش وارزش کار خبری را منعکس کند.
وی با اشاره به اینکه امروز با کثرت صاحبان قلم و سرعت خبر می توانیم نهایت بهره را از صنف خبرنگاری برداظهارداشت:خبرنگاری ارزش والایی دارد هر خبرنگاری بتواند خبر را براساس واقعیت بیان کند مثل کسی که عبادت کرده باشد.
عضو شورای شهر املش با تاکید بر این موضوع که ارسال یک خبر در فضای مجازی می تواند باعث اتفاق مهمی شود عنوان کرد:امروز همه ما عادت کرده ایم اخبار را در فضای مجازی دنبال کنیم و گاها همان خبر را در محافل نقل قول نماییم اینجاست که باید در ارسال یک خبر دقت بیشتری شود.

About مدیر خبر1

Check Also

بازدید دکتر محمد کرمی دادستان شهرستان لنگرود دکتر جلالی فرماندار شهرستان لنگرود  مهندس ابراهیمی شهردار چاف وچمخاله به همراه ریاست کلانتری ۱۳چاف وچمخاله از رودخانه چمخاله جهت پاکسازی گیاه مهاجم سنبل آبی

بازدید دکتر محمد کرمی دادستان شهرستان لنگرود دکتر جلالی فرماندار شهرستان لنگرود مهندس ابراهیمی شهردار …