چاپ مطلب چاپ مطلب

شهردار املش در مراسم تقدیر از شوراها :بودجه سالجاری شهرداری ۴۸میلیارد تومان توسط شورا مصوب شده است/یک میلیارد ۵۰۰میلیون تومان جهت روشنایی شهر هزینه نمودیم

شهرداری املش به مناسبت روز شوراها از اعضای شورای اسلامی شهر تجلیل نمود.

اختصاصی همای خبر/این مراسم که با حضور جمعی از خبرنگاران برگزار شد دکتر بهرام آریا منش با سپاس از حضور خبرنگاران در این نشست گفت : از زمان معارفه( ۱۴۰۱/۶/۲۴) مدت ۷ ماه و ۲۰ روز در سمت شهردار املش انجام وظیفه می نمایم در این مدت مبلغ بدهی شهرداری ۲۵ میلیارد تومان بوده است البته هر شهرداریی بخاطر امور جاری اش بدهی هایی دارد بودجه سال گذشته شهرداری ۳۰ میلیارد تومان مصوب شد که در ۶ ماهه اول سال گذشته ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و۶ ماهه دوم سال ۲۸ میلیاردو ۵۰۰ میلیون تومان از بودجه محقق گردید با همت و تعامل شورا و همکاران در آمدی و ارتباطات فرا استانی از بودجه ۳۰ میلیارد ی۴۰ میلیارد تومان محقق شد یعنی تحقق بودجه ۱۳۰ درصد رشد داشته است در سالجاری بودجه شهرداری ۴۸ میلیارد تومان توسط شورا مصوب گردیده است.

وی افزود : به منظور افزایش روشنایی شهر با صرف یک میلیاردو ۵۰۰ میلیون تومان تقریبا ۸۰ درصد شهر روشن تر شد. ۲۰ درصد بقیه نیز در   همین بهار با تعویض چراغهای قدیمی و تبدیل به لامپهای کم مصرف پرنور ا ل ای دی انجام خواهد گرفت.
برای زیبا سازی شهر در طول ۶ ماه آینده چراغانی بلوارها و نورانی کردن درختچه ها از دیگر برنامه های شهرداری است تاکنون ۷۰ درصد از معابر و پیاده رو های شهر سنگ فرش شده است و هم اکنون عملیات جدول گذاری ۱۴۰۰ متر از خیابان مدرس در حال اجراست .

شهردار املش اذعان داشت: درصدی از بدهی پیمانکاران پرداخت و ۴ میلیارد تومان بدهی تامین اجتماعی هرماه پرداخت میشود .

دکتر آریامنش در ادامه افزود : از محل اعتبارات قیر رایگان بخشی از محل سهمیه نماینده مجلس و با پیگیری حجت الاسلام والمسلمین صفری نماینده محترم مردم شهرستانهای رودسر و املش از طریق سازمان شهرداریها و دهیاری کشور به این شهرداری اختصاص یافته که از پیگیری های مجدانه ایشان تشکر می نماییم .

بهرام آریا منش تصریح کرد :تعامل بسیار خوبی با اعضای شورای اسلامی شهر دارد و با این اتحاد و همدلی در ادامه مسیر، ابراز امیدواری کرد .همچنین از پرسنل شهرداری که در این مدت از هیچ تلاشی برای رفاه حال شهرواندان دریغ نکرند تشکر و قدر دانی کردند.

خبرنگار: فاطمه پور اسمعیل طالمی

ذکری رئیس شورای شهر املش:۴۲ هزار متر از سطح معابر شهر و کمربندی آسفالت خواهد شد

در ادامه این نشست رئیس شورای شهر املش گفت : ۴۲ هزار متر از سطح معابر شهر و کمربندی آسفالت خواهد شد که هزینه آن ۱۳ میلیارد تومان بر آورد شده است که ۴ میلیارد آن از محل قیر رایگان و مابقی از منابع داخلی شهرداری باید پرداخت شود. از ۴۲ هزار متر تقریبا ۲۰ هزار متر برای کمربندی است که از هفته آینده آغاز میشود. البته قبل از عید ۱۴ هزار متر از کمربندی یعنی از هلال احمر تا مسکن مهر آسفالت شد اما بدلیل تعطیلات که از ۲۰ اسفند تا ۲۰ فروردین هیچ اداره ای حق حفاری و انجام عملیات عمرانی ندارد کار تعطیل شد واز هفته آینده مجددا عملیات آسفالت آغاز میشود .
ذکری افزود : اگر کمربندی را آسفالت نمی کردیم بجای آن بیش از ۳۰ کوچه شهر را میتوانستیم آسفالت کنیم اما در این عملیات ۱۵ کوچه به انضمام کمربندی آسفالت خواهد شد کل خیابان کمربندی بطرف ضلع جنوبی کمربندی ۲۹ متر است جدولی که زده شده قانونا باید دو طرف هرکدام ۱۳ متر ( ۲۶ ) متر آسفالت شود ۳ متر هم روپوش وسط که درختکاری و چراغانی خواهد شد .
وی اظهارداشت: در مورد تابلوی ورودی شهر با فرض احتمال تغییر محدوده شهر ، سبک جدیدی در تابلو لحاظ شد که شامل تصاویری از ییلاقات املش تا منازل صوفی ، کارخانجات چای ، مزارع برنج و شالیزار هادرتابلو لحاظ  گردید که در صورت مشخص شدن محدوده شهر، جانمایی خواهد گردید.

رئیس شورای شهر املش، تکمیل تابلوی ورودی شهر ، تجهیز پارک کودک ، تکمیل روشنایی شهر از میدان شهر تا میدان چای تا تلویزیون شهری تا چهارراه پارک را از اقدامات انجام شده عنوان کرد و افزود: در آینده نزدیک تعویض چراغهای رومی داخل شهر از تلویزیون شهری تا چهار راه پارک ، تجهیز پیاده راه فرهنگی و تغییر المانهای میدان چای و میدان شهدا در دستور کار ما قرار دارد.

اصغر جانعلی پور:بر اساس رای دیوان عدالت اداری ، شهرهای با جمعیت زیر ۲۵ هزار نفر میتوانند طرح جامع را حذف و از طرح هادی استفاده نمایند

در ادامه این نشست اصغر جانعلی پور از اعضای شورای اسلامی املش در مورد اجرای طرح هادی گفت : بر اساس رای دیوان عدالت اداری ، شهرهای با جمعیت زیر ۲۵ هزار نفر میتوانند طرح جامع را حذف و از طرح هادی استفاده نمایند به شرط اینکه طرح تفضیلی شان مصوب نشده باشد اکنون با کمک شهردار و مجموعه شورا وواحد فنی اینکار انجام و هرجا نیازمند تغییر بود ، اصلاح  شد.
وی اضافه کرد: در جلسه همایش شوراها در استان ، از استاندار در خواست شد وبدستور ایشان مقرر شد در هفته آینده طرح تفصیلی املش و واجارگاه مصوب و در اختیار شهرداری قرار گیرد همچنین پیگیر شروع عملیات اسفالت هستیم که انشالله در سریع ترین زمان اغاز خواهدشد.

نایب رئیس شورای شهر: آسفالت کمربندی و کوچه ها از مطالبات برحق شهروندان املش می باشد

فاضل رضوان نیا نایب رئیس شورای شهر نیز در ادامه گفت: طرح تفصیلی شهر تمام شده است منتظر امضا هستیم که طرح هادی شهر شروع گردد و  قرارداد آن بسته شود . همچنین آسفالت کمربندی و کوچه ها که از مطالبات برحق شهروندان عزیزمان است در دستور کار قرار داشته و ان شاء الله بزودی بصورت جهادی شروع بکار خواهد شد .

وی در ادامه خواستار شتاب بخشی به پروژه های پیاده رو سازی و اصلاح میدان چای و میدان شهدا شدند .

محمد قانع:باهمراهی اعضای شورا و شهرداری بزودی چمن مصنوعی فوتبال را در پارک گلستان اجرا خواهد شد

در ادامه محمد قانع از اعضای شورای اسلامی املش قانع افزود : باهمراهی اعضای شورا و شهرداری بزودی چمن مصنوعی فوتبال را در پارک گلستان اجرایی خواهیم کرد تا جوانان شهرمان از امکانات ورزشی بیشتری برخوردار گردند، همچنین به زودی عملیات آسفالت کوچه ها و کمربندی که از مطالبات به حق مردم هست انجام خواهد گرفت .

مجید مالک : سگهای بلا صاحب داخل شهر تا یکی دو هفته آینده جمع اوری خواهد شد

در پایان هم مجید مالک از دیگر اعضای شورای اسلامی شهر از جمع آوری سگهای بلا صاحب داخل شهر تا یکی دو هفته آینده خبر داد و گفت :  زمینی در خارج از شهر شناسایی شده که بزودی عملیات تجمیع و بارگیری زباله ها در صورت خواهد گرفت .

مالک یادآور شد آنچه که در توان ما باشد برای شهروندان فهیم شهرمان انجام خواهیم داد و با همدلی و همراهی اعضای شورا و شهرداری نهایت کوشش خود را بکار خواهیم گرفت و پیگیر هستیم هر چه زودتر عملیات آسفالت آغاز گردد.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

مهدی کاظمیان سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی؛ معرفی ۳۵ بسته جدید سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی در نمایشگاه اکسپو

مهدی کاظمیان سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی؛ معرفی ۳۵ بسته جدید سرمایه گذاری منطقه آزاد …