چاپ مطلب چاپ مطلب

شهردار بندرانزلی: ۴۰درصد از بودجه سال جاری شهرداری بندرانزلی محقق شده است

اختصاصی همای گیلان، نشست رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر انزلی با مسئولین شهرستان و با حضور مهندس اکبری مقدم معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان، جانشین فرماندهی نیروی دریایی ارتش، معاونین فرماندار، جانشین نیروی انتظامی و مسئولین ادارات شهرستان بندرانزلی، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بندرانزلی، با موضوع بررسی مشکلات شهری انزلی، دوشنبه (۲۵ شهریور) در محل شورا برگزار شد.

به گزارش،اداره ارتباطات و روابط بین الملل شهرداری بندرانزلی دکتر پورقربان دراین جلسه با بیان اینکه بودجه سال جاری بر اساس مصوبه شورای محترم اسلامی حدودا ۱۱۵ میلیارد تومان است عنوان نمود: به لطف خدا و همیاری همکاران گرامی در ۵ ماه گذشته حدود ۴۰ درصد بودجه محقق شده است.

شهردار بندرانزلی اظهار داشت: با توجه به اینکه انزلی یک شهر گردشگرپذیر است در ایام خاص جمعیت شهر حداقل به دو برابر می رسد که با همین نیروها و تجهیزات باید خدمات دو برابر بدهیم و در ایام تعطیلات حجم زباله ها به بالای ۲۰۰ تن می رسد.

وی خاطر نشان کرد: در کارخانه کمپوست علاوه برمدیریت ریجکت ها و محوطه سازی، تصفیه خانه ای را احداث کردیم و محل شیرابه ها را لوله گذاری کردیم که این اتفاق قانونا باید همزمان با تحویل کارخانه اتفاق می افتاد که ما بعد از ۱۶ سال این کار را انجام دادیم.

دکتر پورقربان درادامه با اشاره به اینکه در بحث عمرانی بر اساس بودجه مصوب شورا ۷۴ پروژه داشتیم اظهار نمود: توانستیم ۶۰ درصد پروژه ها را بصورت تکمیل صد در صد اجرایی کنیم و ۳۰ در صد پروژه ها با رشد فیزیکی ۱۰ الی ۶۰ درصد در حال انجام است و ۱۰ درصد پروژه ها مشکل اداری داشته است.

وی تصریح کرد: در هفته دولت امسال ۳۸ پروژه با هزینه اجرایی ۳۱ میلیارد تومان را تقدیم مردم انزلی کردیم در حالی که بودجه کل شهرستان حدود ۷۲ میلیارد تومان بوده است و حدودا نصف بودجه شهرستان را شهرداری توانسته است محقق کند.
شهردار بندرانزلی با اشاره به اینکه احداث پارک های محله ای را در دستور کار قرار داده ایم افزود: توانستیم پارک های شهید اختر کاویان، آزادگان، آفتاب، انصارالحسین را افتتاح و تجهیز و تکمیل پارک های شهر را در دستور کار قرار دهیم که پروژه احداث پارک اختر کاویان به عنوان پروژه برتر استان در دهه فجر در سال گذشته شناخته شده است.

شهردار بندرانزلی یادآور شد: از دیگر اقدامات شهرداری می توان به تاسیس سازمان آرامستان ها، بهره برداری از سالن چند منظوره غازیان، احداث گلخانه ، استاندارد سازی جایگاه های سی ان جی، کاشت هزاران نهال و گل و گیاه، بازگشایی نقاط مختلف شهر، تجهیز و توسعه طرح سالمسازی دریا، مدیریت سواحل به طول ۹ کیلومتر، افتتاح استگاه های آتشنشانی، بازسازی خودروها و ماشین آلات شهرداری به خصوص اتوبوسه های شهرداری، ساخت جایگاه احشام سرگردان، راه اندازی باشگاه شهرداری بعد از چندین سال، اجرای جشنواره های بومی، محلی و فصلی واجرای طرح شب های روشن، کمک به تیم ملوان و … اشاره کرد.

دکتر پورقربان همچنین با بیان اینکه درسال جاری صدوپنجاه هزار متر مربع از نقاط مختلف شهر را آسفالت داشتیم عنوان نمود: یکی از مشکلاتی که از گذشته داشته ایم شیب عدم اجرای درست شیب عرض خیابان ها در هنگام احداث بود که این موضوع باعث می شود به محض بارندگی باعث ایجاد خوردگی آسفالت و ایجاد چاله شود و انتظار داریم در بحث قیر یارانه ای به ما کمک شود.

وی با اشاره به اینکه در رابطه با بحث آبگرفتگی با اینکه حدود پانزده کیلومتر لایروبی انهار و فاضلاب ها را انجام دادیم افزود: در زمینه لوله گذاری اگر لوله های بتنی مصلح از محل مدیریت بحران سهمیه ای برای ما قائل شوند و در چند ناحیه به کار گرفته شود مشکل آبگرفتگی را می توانیم حل کنیم.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

خسروپناه: نگهداری از توله سگ و گربه جای فرزندان را گرفته است

خسروپناه: نگهداری از توله سگ و گربه جای فرزندان را گرفته است دبیر شورای عالی …