چاپ مطلب چاپ مطلب

شهردار رشت: تمام توان خود را برای رفع مشکلات رشت و اجرای پروژه ها به کار بسته ایم | رشت از دیگر مراکز استان ها عقب مانده است/ 

شهردار رشت:

تمام توان خود را برای رفع مشکلات رشت و اجرای پروژه ها به کار بسته ایم | رشت از دیگر مراکز استان ها عقب مانده است/

شهرداری یک بنگاه اجتماعی است و با نظارت اعضا تامین نیرو خواهیم کرد

همای خبـر – رحیم شوقی شهردار رشت در جلسه کمیسیون تلفیق که صبح امروز در شورا برگزار شد اظهار داشت: صرفا نگاه به شهرداری به عنوان یک بنگاه اقتصادی و خدماتی در کشور ما، با شرایط اقتصادی فعلی، امکانپذیر نیست. در حال حاضر شهرداری یک بنگاه اجتماعی است. حدود ۴ هزار نفر پرسنل مستقیم و غیر مستقیم داریم که علاوه بر کار در سطح شهر و وظایفی که بر عهده دارند ما نیز وظایفی برای تامین حداقل های زندگی این عزیزان داریم.
شهردار رشت افزود: دیدگاه بنده با اعضای شورا در این موارد یکسان است و همه ما در یک کشتی سواریم. شهرداری و شورا را دو مجموعه مقابل هم ندانیم. از روز اول گفته ایم که ما ۱۲ نفریم. برخی موارد در اجرا وجود دارد و با تک تک اعضا صحبت می کنیم و باید تدبیری برایشان اندیشیده شود. آیندگانی که پشت همین صندلی ها می نشینند نباید وارث مشکلات فراوان باشند.
رحیم شوقی در ادامه تصریح کرد: تعدادی پرسنل حضور نداشتند و حقوق را متکی به حضور و غیاب کردیم و سپس در بحث اضافه کارها بحث ساماندهی داشتیم. اما اگر اضافه کار ۱۰ نفر کاهش یابد چه فشاری به ما وارد می شود؟ اگر یک بنگاه اقتصادی و یک شرکت خصوصی بودیم با این حجم از نیرو باید اعلام ورشکستگی می کردیم. نیروی انسانی امروز به یک معضل برای شهرداری ها تبدیل شده است. با این وجود از آنجا که یک مسئولیت اجتماعی داریم در ضوابط بودجه اگر دست ما بسته نباشد با مشورت و نظارت اعضای شورا در خصوص تامین نیرو اقدام خواهیم کرد.
شهردار رشت همچنین خاطر نشان کرد: پروژه های عمرانی با سرعت خوبی در حال اجراست. تقاطع های غیر همسطح، احداث سرویس های بهداشتی، رنگ آمیزی جداول، کفپوش معابر و موارد مرتبط در راستای آماده سازی شهر برای سال نو و دیگر موارد در حال پیگیری است. کارهای باقیمانده از گذشته بسیار زیاد است و اگر کم و کاستی در مجموعه شهرداری وجود دارد از جانب بنده است و مسئولیت آن را می پذیرم. در ۱۵ روز آینده تنها نوار حفاری و اصلاح چاله ها در سطح شهر در دستور کار قرار دارد.
رحیم شوقی در بخش دیگری از سخنان خود اذعان داشت: مشکلات بسیار زیادی در شهر رشت وجود دارد و ما ادعا نداریم که تمام مشکلات را رفع خواهیم کرد اما توان خود را به کار خواهیم بست تا آنجا که امکانپذیر است مشکلات کاهش یابد. شهر ما سالیان سال نسبت به دیگر مراکز استان ها عقب مانده است.
وی در پایان به میزان پیشرفت تقاطع های غیرهمسطح و پروژه ژ۵ پرداخت و اظهار داشت: مجوز هتل ۲۲ طبقه را گرفته ایم و تمام وقت و توان خود را برای انجام بهتر امور گذاشته ایم.

About نسرین عشقی

Check Also

اولین همایش انجمن ناشنوایان در لاهیجان برگزار شد + تصاویـر

اولین همایش انجمن ناشنوایان در لاهیجان برگزار شد + ‌تصاویـر اولین همایش انجمن ناشنوایان شهرستان …