چاپ مطلب چاپ مطلب

شهردار رودسر: ضرورت استفاده بهینه از ساحل را مورد تاکید قرار داد

 
همای گیلان: “خدادادقنبرزاده” در مراسم پاکسازی سواحل رودسر از زباله در منطقه بلالم گفت: با توجه به اینکه یکی از مواهب خداددای برای ما دریای خزر و سواحل پر جاذبه آن میباشد و برابر قانون مندی سواحل جزء انفال تلقی می گردد و قطعا انفال جزء بیت المال می باشد و تمام شهروندان رودسری و ایرانی به سویه مجازند از سواحل استفاده ببرند.
mail.google.com
 شهرداررودسر، ضرورت استفاده بهینه از ساحل را مورد تاکید قرار داد، و اضافه کرد: با توجه به  قرار گرفتن در فصل تابستان و ایام تعطیلات شاهد حضور مسافران در محدوده سواحل رودسر به طول ۱۰کیلومتر می باشیم و نیز با توجه به رسالت ذاتی شهرداری و برابر تاکیدات دکتر نجفی استاندار گیلان بر آن شدیم به منظور تنظیف نوار ساحلی که اقدام مشترک از سوی حافظان محیط زیست، اداره زندانها، که در امر خطیر تنظیف ساحل به منظور استفاده بهینه شهروندان و مسافران گرانقدر با شهرداری رودسر همکاری نمودند قدردانی نمود .
قنبرزاده اظهار داشت: کلیه عوامل خدماتی به همراه ماشین آلات سنگین (شامل گریدر، کامیون و….  ) شهرداری، با عزیزان محیط زیست و زندانهای عمومی رودسر، در این امر خداپسندانه مشارکت داشتند.
قنبرزاده تصریح کرد: توزیع ۵۰۰کیسه زباله، دستکش یکبار مصرف جهت جمع آوری زباله، و نیز بیش از ۱۰۰نفر در این امر حضور داشتند.
در ادامه محمد تهمتن رییس اداره زندانهای عمومی شهرستان رودسر هدف از اجرای این طرح ترویج فرهنگ سلامت محیط زیست و توجه به اهمیت سالمسازی دریا عنوان نمود.
سپس معاون اشتغال و حرف آموزی اداره زندانهای رودسر در این مراسم گفت: در بخش رشته های فنی و حرفه ای اعم از رشته های مکانیک، لوله کشی، تاسیسات برق و پرورش قارچ خوراکی برای مددحویان زندان آموزش داده میشود.
“تیمور ربیعی ” خاطر نشان کرد: در داخل زندان رشته های مختلف همچون صنایع دستی شامل معرق کاری، حکاکی، بافندگی و….آموزش داده میشود.
“مهندس صفری “مسئول خدمات شهرشهرداری رودسر در این مراسم گفت: به منظور تنظیف سواحل ۱۰کیلومتری رودسر در ایام تابستان از کسانی که علاقمند در این زمینه بودند که با شهرداری همکاری نمایند و با قراردادن امکانات اولیه در این طرح به شهرداری در حفظ محیط زیست  و زیباتر شدن آن یاری نمایند.
“ابوذر پورمحمدی “مسئول خدمات شرق شهرداری رودسر نیز در این مراسم از همه شهروندان خواست در تحقق  این امر آنان را یاری دهند.
رییس اداره محیط زیست شهرستان رودسر نیز دراین مراسم دریای خزر را گنجینه تنوع زیستی و میراث ارزشمند همگانی را از تهدیدها و بحران ها زیست محیطی منجمله آلودگی ها نفتی و فاضلاب ذکر کرد، گفت: مهمترین تهدید و بحران زیست محیطی دریای خزر ورود فاضلاب های صنعتی، خانگی ، زباله ها ، کشاورزی وآلودگی نفتی میباشد واین توسط کشورهای حاشیه دریای خزر صورت میگیرد که سهم ساکنین جنوب دریای خزردر خصوص آلاینده ها مربوط به فاضلاب خانگی می باشد .
به گفته درویشی ،بر اساس آزمایشات وآنالیز بعمل آمده آلودگی میکروبی آب دریای خزر بیش از حد استاندار های زیست محیطی می باشد .
رییس اداره محیط زیست شهرستان رودسر راهکار رهایی از این معضل را احداث تصفیه خانه مرکزی در شهرها ، احداث چاهک های اصولی ،دفع فاضلاب در روستا ها وعدم استفاده از سموم غیر مجاز ،عنوان وبیان کرد: بیشترین بار آلودگی مربوط به بستر رودخانه هایی مثل پلرود ،خشکرود است  که نقش بسزایی در تکثیر وزاد آوری طبیعی ماهیان مهاجر دارند که به حوزه آبریز دریای خزر می ریزد .
این مسول افزود: بیش از ۹۵در صد فاضلاب های  وارد رود خانه ها وبه دنبال آن دریای خزر میشود.
درویشی  در ادامه به  اجرای پسماند در روستاها اشاره ، تصریح کرد:با توجه به مدیریت اجرایی پسماند که بر عهده دهیاران است طی مکاتبه با دهیاران در سطح روستا ها  با کمک اعضای شورا نسبت به گشت وکنترل در سطح مزارع کشاورزی پرداخته ایم .
وی بابیان اینکه آتش زدن وسوزاندن پسماندها ی  کشاورزی همچون کاه وکلش توسط کشاورزان برخلاف قانون است ،گفت:  سوزاندن کاه وکلش علاوه بر آلودگی هوا ومحیط زیست وایجاد منظر نامطلوب موجبات مزاحمت بهداشتی وزیست محیطی ساکنین شهرها وروستا ها ورهگذرها را فراهم می نماید که در صورت مشاهده با مخاطی برابر قانون بر خورد خواهد شد.
رییس اداره محیط زیست  شهرستان رودسر اضافه کرد : در صد سوزاندن کاه وکلش نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

About سردبیر ارشد

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …