چاپ مطلب چاپ مطلب

شهردار سیاهکل : جایگاه و اقتدار شهرداری ها بعنوان متولی اصلی خدمات شهری باید به آن برگردد

سخنرانی مهندس کمیل لاهوتی در جلسه مشترک شهرداران شرق گیلان با مدیران کل سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور
همای خبر به نقل از روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر سیاهکل ؛ مهندس کمیل لاهوتی شهردار سیاهکل در سخنرانی جلسه استانی که با حضور مدیران کل دفتر نوسازی ، تحول اداری و فناوری اطلاعات و دفتر محیط زیست و خدمات شهری سازمان شهرداری های کل کشور برگزار شد گفت :
امروز یکی از مهم ترین موضوعاتی که مدیریت شهری در سطح استان و کشور باید به طور جدی پیگیری کنند ، برگرداندن جایگاه شهرداری ها بعنوان متولی اصلی خدمات شهری و اقتدار آن است .

شهردار سیاهکل به موضوع تصویب لوایح و طرح ها در مجلس اشاره کرد و گفت :
انتظار ما در شهرداری ها که حجم عظیمی از کار خدمات شهری را بر عهده داریم این است که قدر و سهم بالایی از این طرح ها و بودجه ها را داشته باشیم تا بتوانیم خدمات شایانی را به همشهریان محترم ارائه نماییم.

وی افزود : در لایحه بودجه ۱۴۰۰ بندی آورده شده که امور مالیاتی در شناسایی منازل بدون سکنه برای اخذ مالیات با همکاری شهرداری اقدام نماید و ۵۰٪ از آورده های این مالیات در اختیار شهرداری ها قرار بگیرد ، این همکاری از سوی شهرداری وجود دارد ولی مبحث مالی آن انجام نمیشود که از وزارت محترم کشور تقاضا داریم در این زمینه محکم تر ورود کند و حق شهرداری ها را احصا کند .

مهندس لاهوتی در ادامه اظهار داشت : در بخش دیگری از این لایحه مقرر شد که یک درصد مالیات به ارزش افزوده به سهم ۳ درصدی اضافه شود که بر این اساس وزارت کشور می‌تواند تا سقف ۳۰ هزار میلیارد تومان به شهرداری ها در حوزه های حمل و نقل شهری ، ریلی ، پسماند ، ماشین آلات آتش نشانی و … کمک کند که یک فرصت ایده آل برای شهرداری ها است .

وی افزود : از وزارت کشور تقاضا داریم این منابع مالی را به تمام شهرداری های کشور اختصاص دهد و مختص چند شهرداری نباشد ، گاها مشاهده میشود به دلیل افزایش یک درصدی ارزش افزوده بعضی از ردیف ها در شهرداری ها حذف می‌شود در صورتی که ارزش افزوده حق تمام شهرداری ها است و قطعا حساسیت شهرداران در این زمینه می تواند بسیار موثر باشد تا دولت به تعهدات خود عمل کند.

شهردار سیاهکل در انتها گفت : بسیاری از ادارات هستند که بطور موازی با شهرداری در حال خدمات رسانی هستند که به تعهدات خود به کندی عمل میکنند.
بعنوان مثال در بحث صدور پروانه برای زمین های فاقد مالکیت محدوده شهری ، ادارات مربوطه میتوانند سریعتر تعیین تکلیف و به شهرداری نیز کمک شایانی کنند

گزارش تصویری :

با کانال همای خبر همراه باشید.

http://homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

فراروز: جزئیات اختصاصی از پرونده معروف به فساد در فوتبال

فراروز: جزئیات اختصاصی از پرونده معروف به فساد در فوتبال   🔹رئیس کل دادگستری استان …