چاپ مطلب چاپ مطلب

شهردار سیاهکل در گفتگو با همای گیلان ازانجام آسفالت به ارزش ۱۰ میلیارد تومان خبرداد

اختصاصی همای خبر/شهرسیاهکل از جمله شهر هایی استان گیلان است که قدمت زیادی دارد .سال تاسیس شهرداری به ۱۳۰۸بر می گردد.سیاهکل دارای مردمی نجیب و مهمان نواز می باشد.این شهر هم مثل همه شهر هایی دیگر خواسته هایی دارند ومشکلاتی.اما به دلیل وضعیت نامناسب اقتصادی کشور،کاهش در آمد های مردم وبدهی های به جا مانده از قبل ٰسطح توقعات مردم از شهر داری تنزل یافته است وامروز آسفالت معابر عمومی مثل دیگر شهرها از مهمترین خواسته های آنها شده است هر چند وجود کمیل لاهوتی طی مدت چهار ماه در سمت شهرداری نوید حل برخی از معضلات شهری را می دهداما حجم مشکلات و درآمدهای اندک شهرداری، مانع از برآورد حوائج مردم می شود.کمیل لاهوتی با بهره گیری از نیروی های شهرداری درانجام کارهای عمرانی وعدم واگذاری کارهای انجام شده به پیمانکارسعی درمدیریت بودجه دارد تا با حداقل اعتبارات حداکثر اقدامات را انجام دهد.با این مختصر توضیح پای صحبت های کمیل لاهوتی شهردار سیاهکل می نشینیم تا ضمن اطلاع از مشکلات با اقدامات انجام شده وی در این شهرداری باخبر شویم.
س:آقای لاهوتی در درجه اول بفرمایید در این مدت ۴ ماهه که به‌عنوان شهردار انتخاب شدید چه اقداماتی را انجام داده‌اید ؟ در این اقدامات لطفا به چالش های سطح شهرووضعیت نامناسب آسفالت درون شهری وهمچنین به معوقات حقوق کارکنان بپردازید.

طی مدت چهارماه حقوق کارکنان به موقع پرداخت شده است

ج:ضمن تشکر از جنابعالی که در راستای وظایف رسانه ای خود، پی گیر مشکلات مردم هستید. همان‌طور که فرمودید بنده ۴ ماه است که در خدمت مردم خوب ،عزیز و دوست‌داشتنی شهر سیاهکل هستم .
ما سعی کردیم طی این مدت به‌اتفاق اعضای محترم شورای شهر برنامه‌ریزی دقیق در جهت پیشبرد اهدافی که در نظر داریم داشته باشیم.
تلاش نمودیم در درجه اول بحث ساختار سازمانی خود شهرداری را تنظیم کنیم ،با ورود به این مجموعه متوجه عدم پرداخت ۶ ماهه حقوق کارکنان مواجه شدیم همچنین بیمه تامین اجتماعی آن‌ها واریز نشده بود. پرسنل شرکتی معوقات زیادی را در خصوص اضافه‌کارو بیمه داشتند .اولین کاربه جهت ایجاد انگیز پرداخت به موقع حقوق پرسنل بود که با یاری خدا در این ۴ ماه ۲۸ام هر ماه حقوق‌ها را واریز نمودیم . با همتی که خودشان در بحث درآمدزایی داشتند .
بحث عیدی پاداش و سنوات بود که در حد توان توانستیم آن‌ها را پرداخت کنیم ،که البته معوقاتی هم همچنان دارند ولی در این ۴ ماه تمام سعی ما این بود که حق و حقوق این مدت را پرداخت کنم البته قسمت کمی از معوقات هم واریز شد.
نکته دوم که توجه کردیم امکانات لجستیک و ماشین‌آلات شهرداری بود که در واقع آن‌ها را باید پایش می‌کردیم و معضلات و مشکلات آن‌ها را برطرف می‌کردیم که با آن امکانات بتوانیم درواقع یکسری خدمات را به مردم ارائه نماییم. تقریباً می‌توانم بگویم از ماشین آتش‌نشان و بقیه ماشین‌هایی که در شهرداری وجود داشت .حتی ۲ الی ۳ ماشینی که در مکانیک‌های مختلف بودند را به عرصه خدمت بازگردانیم . برای این کار توانستیم تقریباً بخش زیادی از این معضلات را برطرف کنیم و بخشی از آن‌هم درحال پیگیری می باشد .

اخذ یک دستگاه ماشین زباله پرس از وزارت کشور

گفتنی است با توجه به همین بررسی‌های که در حوزه ماشین‌آلات انجام دادیم طی این مدت ۴ ماهه یک دستگاه ماشین زباله پرس از وزارت کشورگرفتیم و الان مشغول ارائه خدمت است.

درب شهرداری هر روزه به سوی مردم باز است

کار دیگری که ما در سیستم شهرداری انجام دادیم سعی کردیم که با توجه به این‌که ارباب‌رجوع و مردم ولی‌نعمت ما هستند و اصلا دلیل بودن ما همین مردم هستند واگر حقوق می‌گیریم به خاطر خدمات ارائه به مردم است . سعی کردیم بحث ملاقات عمومی را از یک روز(سه شنبه ها) به شنبه تا پنجشنبه افزایش دهیم تا هر ارباب‌رجوعی که بخواهد به شهرداری مراجعه کند یا کاری با بنده و یا واحد دیگری داشته باشد ما آماده پاسخ‌گویی و ارائه خدمات باشیم .
موضوع دیگر،بحث آماده کردن شهرداری برای تعریف پروژه‌های مطالعاتی هست که ما نمی‌توانیم خیلی از پروژه‌ها را بدون مطالعه استارت بزنیم سعی کردیم یک سری کارهای پژوهشی و مطالعاتی را خودمان پیگیری کنیم و به نتیجه برسانیم و یک سری کارهای عمرانی در سطح شهر( یا در حال انجام است و یا درحال شروع )توسط نیروی همین شهرداری انجام گیرد.
س)درخصوص پرداخت معوقات حقوق ومزایایی پرسنل شهرداری چه برنامه‌ای دارید ؟
ج) مشکلات و بدهکاری‌های شهرداری در ۳ حوزه مختلف است ؛اول بدهی به همه پیمانکاران و معوقات عمرانی که از سنوات قبل تا کنون مانده‌است. دوم بدهی به پرسنل بابت ۶ ماه حقوق می باشد وسوم پرونده‌هایی که در دادگاه شهرداری از سنوات گذشته محکوم شده‌است و بدهی‌ها و چک‌های برگشتی که دارد در تلاشیم که به‌تدریج این مشکلات را حل کنیم .

هیچ معدن رسمی به نام شهرداری سیاهکل وجود ندارد،عزم شهرداری طی چهارسال تکمیل کمربندی خیام است

س)شهرداری سیاهکل معدنی ازقبل واقع در روستای دوستلات خریداری کرده بود درخصوص این معدن توضیح بفرماییدآیا الان برداشت از این معدن صورت می گیرد یا خیر ؟
ج)هیچ معدن رسمی‌ای در اینجا نیست . یکی از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی ما کمربند خیام است. یعنی هم شهرداری هم شورای شهر به این نتیجه رسیده ایم که شهرداری ، درطول دوره چهارساله هم باید،کار شهرداری انجام دهد و هم شهرسازی .یکسری کارها و امورات روزمره مردم است که خیلی مهم است و مردم به آن نیاز دارند مثل این‌که زباله‌ها به‌موقع جمع گردد. خیابان‌ها نظافت شود جداول ها رارنگ آمیزی نماییم . فضایی سبزه‌کار شود. لامپ‌ها روشن باشد و یک سری خدمات روبنایی هست که آن ها را هم باید انجام دهیم ولی در کنار این‌ها نباید از مسائل شهرسازی و توسعه شهری غافل شویم.امیدواریم که در پایان این دوره بتوانیم این ادعا را داشته‌باشیم که ۲ کار خوب برای این شهر انجام دهیم.

مجوز برداشت ۵ هزار متر مکعبی مصالح جهت احداث پروژه خیام از سوی مقامات استانی وشهرستانی

یکی از برنامه‌هایی که در حوزه شهری داریم این است که کمربندی خیام پس‌از چندین سال به ثمر برسد و شهر سیاهکل از وجود کامیون‌هایی که در داخل شهر در حال رفت‌وآمد هستند که باعث سروصدا، خاک ،آلودگی ،مسائل زیست‌محیطی ،ترافیک و خرابی‌های آسفالت در حوزه زیرساختی شهری را به‌همراه دارد راحت شود. چون ما کمربندی نداریم این کامیون‌ها اگر از کمربندی عبور کنند شهراز خیلی از مشکلات نجات پیدا خواهد کرد.
براساس بازدیدهای صورت‌گرفته توسط استاندارمحترم از محل پروژه کمربندی خیام، رییس‌کل محترم دادگستری که بسیار از این پروژه حمایت کردند،بازدید نماینده عالی دولت درسفررئیس جمهور به گیلان ٰ،حمایت‌های دادستان و رئیس دادگستری شهرستان سیاهکل نماینده محترم مجلس دکتر فرخی، فرمانداربزرگوار شهرستان و سایر مسئولین ما یک مجوز ۵ هزار متر مکعب برداشت می توانیم داشته باشیم که بتوانیم با آن کمربندی را درست کنیم .
س)چقدر اعتبار برای اتمام این کمربندی نیاز است ؟
ج)این پروژه هزینه‌های بالایی دارد در این پروژه هم باید مخلوط ریزی ، لجن‌برداری انجام شود ودستگاه‌ها تراکم سازی کنند وهم در نهایت آسفالتی به ضخامت ۱۲ سانتی‌متر انجام شودهمه اینها هزینه‌های بالایی دارد که چون دقیقاً برآورد نشده‌است از گفتن اعداد معذور می‌باشم .
س)وعده شما برای اتمام این پروژه چه زمانی است ؟

ج)تمام تلاش ما این است که به‌سرعت این پروژه به پایان برسد ولی چون تمام این کارها به‌صورت امانی توسط خود شهرداری انجام می‌شود نه پیمانکار،اندکی روند کار کند پیش می رود. .
س:لطفا تیتروار اقدامات عمرانی انجام شده طی این مدت را بیان نمایید؟
ج:زیرسازی کوچه ها،جدول گذاری خیابان ها،اصلاح شبکه نورپردازی شهر،لوله گذاری وجمع آوری ابهای سطحی،پیاده رو سازی،لگه گیری آسفالت،آسفالت کوچه های خاکی،ساخت کمربندی خیام،اصلاح مبلمان پارک ها ازجمله اقداماتی است که طی این مدت انجام گشته است.
س)مهم‌ترین مشکلات شهر سیاهکل چیست ؟

ج)همان‌طور که جنابعالی می‌دانید شهر سیاهکل دنیایی از مشکلات است یکی از مهم‌ترین مشکلات ما بحث آسفالت و لکه‌گیری خیابان‌ها است که ما یک تیم لکه‌گیری در شهرداری از واحد عمران تشکیل داده‌ایم .امکانات فراهم کرده‌ایم که کارها توسط شهرداری انجام شودوپیمانکار نگیریم اصولاً ما یا باید پول داشته‌باشیم که کارها را به بخش خصوصی و پیمانکارواگذارنماییم. یا اگر پول نداریم به خودمان زحمت بدهیم و کارها را انجام دهیم. الان ما آسفالت را خودمان خریداری می‌کنیم و شهرداری پخش می‌کند و حداقل ۵۰ درصد برای ما کم هزینه تراست .

س) برنامه شما برای ترمیم آسفالت چیست ؟

#در سال جاری قرار است ۱۰ میلیارد تومان آسفالت در داخل شهر انجام گیرد.#

ج)ما ۲ تا برنامه داریم یک بحث ترمیم و لکه‌گیری معابر اصلی و کوچه‌ها که تیم واحد عمران شهرداری در حال انجام آن می باشد. دوم در کنار لکه‌گیری آسفالت باید فکری به حال معابر خاکی شهر هم بکنیم.
در طول این ۳ _۴ ماه ، پیچ سیاهکل محله ،که آسفالت آن وضعیت بدی داشت را توانستیم روکش کنیم .همچنین توانستیم لاین خاکی خیابان شهدا جنب بازار روز را آسفالت نماییم , کوی سادات را همین طور و الان هم کوچه‌های اطراف کوی سادات را درحال آسفالت می باشیم و برنامه داریم که کوی کلانتری هم آسفالت کنیم.در سال جاری قرار است ۱۰ میلیارد تومان آسفالت در داخل شهر انجام گیرد.

س)آقای مهندس درمورد آب‌های سطحی چه برنامه ای دارید؟

ج)یکی دیگر از کارهایی که به‌صورت امانی در حال انجام است این است که تیمی در شهرداری، مشغول لوله‌گذاری برای آب های سطحی هستند.این کار در کوچه شهید قاسمی انجام‌شده و کوی کلانتری در دستور کار است و بعد از آن کوچه شهید کریمی و بعد بقیه کوچه هایی که لوله‌گذاری ندارند. حتما مستحضر هستید لوله‌گذاری مقدم بر آسفالت است .طی این چند ماه بالغ‌بر ۵۰۰ متر طول لوله‌گذاری انجام داده‌ایم .
س)یکی از مسائلی که خیلی برای شهرداری‌های گیلان مهم است تفکیک زباله از مبدا است که متأسفانه خیلی فرهنگ‌سازی نشده و مشکلات زیادی هم برای محیط‌ زیست ایجاد می‌کند در این زمینه چه نظراتی دارید ؟

آمار قابل قبول سیاهکل در تولید زباله ، برای هر نفر حدود زیر ۱ کیلو

ج)رسانه ها نقش به سزایی در فرهنگ سازی این موضوع دارند .به شحصه از همه عزیزان رسانه استدعا دارم که بخشی از فضایی که در اختیار دارند به‌صورت روزانه یاهفتگی در نشریه مکتوب یا صفحه الکترونکی خودرا به این‌موضوع اختصاص دهند و بتوانند این‌موضوع را فرهنگ‌سازی کنند .
بحث زباله به محیط ‌زیست برمی‌گردد ما در استانی هستیم که آب‌های سطحی بالا است و شیرآبه این زباله‌ها با آب‌های سطحی قاطی می‌شود و این آب‌ها در رودخانه‌ها مزارع و باغات ما در حال عبور است و برای مصارف کشاورزی استفاده می‌شود همه ما این وظیفه داریم که به این موضوع با اهمیت و حساسیت بیشتری رسیدگی کنیم ‌.
استدعای من از رسانه‌ها این است که مانند سابق کمک کنند . ما در خصوص میزان تولید زباله در شهر سیاهکل آمار داریم که در سایت و بروشورها اطلاع‌رسانی می‌کنیم که الحمدالله شهر سیاهکل با توجه به وضعیت اقامتی مردم، آمار تولید زباله برای هر نفر حدود زیر ۱ کیلو است که این آمار قابل‌قبولی است زیرا ما زباله‌ها را جمع می‌کنیم و به مرکز دفن زباله تحویل می‌دهیم و باسکول می‌کنیم . که البته در این راه خود مردم بسیار کمک می‌کنند .

با راه اندازی اپلیکیشن روی موبایل پی به تفکیک زباله خواهیم برد
ما برنامه‌های مفصلی داریم که درحال راه‌اندازی ۱ اپلیکیشن هستیم که روی موبایل نصب شود و شهرداری بتواند تشخیص دهد که زباله‌ها کجاها تفکیک‌شده است و آن را تحویل گیرد .

س)با توجه به این‌که جنابعالی یک شهردارعمرانی هستید به نظر شما در استان گیلان ،کارخانه زباله‌سوز با توجه به این‌که حجم رطوبت در این استان بالاست می تواند پاسخگو باشد؟

ج)بحث‌های پیچیده‌ای مطرح است راجع به این حوزه . استادانی از نظر علمی واطلاعات دقیق‌تردر این زمینه وجود دارندبهتر است از آنها پرسش کنیداما، زباله حدود ۷۰ الی۸۰ درصد آن آب است و سوزاندن آن باعث ایجاد مسائل بسیاری می‌شود ضمن آنکه احداث چنین کارخانه‌ای هم هزینه‌های گزافی دارد ولی چیزی که مهم‌تر است این است که فرهنگ‌سازی برای کاهش تولید زباله انجام شود.

س:در پایان اگر مطلبی هست بفرمایید !!!

ج:در طول این ۴ ماه که افتخار پیدا کردم در خدمت مردم نجیب ، دوست‌داشتنی، با فرهنگ ، با اصالت و با ریشه سیاهکل باشم از استقبال ،صبوری و محبت مردم به این شهر لذت بردم. شهر سیاهکل عقب‌افتادگی‌های زیادی در حوزه‌های مختلف دارد که امیدوارم در طول این دوره بتوانم تعدادی از این مشکلات را کم کنم و شرمنده مردم فهیم شهرستان سیاهکل نباشم.ّ

با کانال همای خبر همراه باشید.

http://homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر

قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر   معاون حفاظت و بهره …