چاپ مطلب چاپ مطلب

شهردار شلمان در جلسه پرسش وپاسخ با شهروندان گفت: همکاری ادارات ذیربط باشهرداری در خصوص لایروبی رودخانه شلمانرود مناسب نیست

اختصاصی همای گیلان:جلسه پرسش و پاسخ مردم  شلمان با شهردار و اعضای شورای اسلامی این شهر در مسجد ۱۴معصوم شلمان برگزارشد.

 در این مراسم شاد شهردار شلمان گفت: از اعضای شورای شهر نسبت به اعتمادی که به من داشته تا در خدمت مردم شهر شلمان باشم قدردانی میکنم.

شاد به موقعیت مکانی شلمان اشاره کرد و گفت:شلمان در مسیر اصلی شرق و غرب واقع شده و از نظر جغرافیایی موقعیت بسیار خوبی دارد.‌برنامه های خوبی دراین  مدت کوتاه، تهیه و تدوین شده و بزودی عملیات اجرایی آن اغاز خواهد شد.

برنامه های کوتاه مدت شهرداری: آسفالت ، دفع آبهای سطحی و سیمای شهر

وی اظهار داشت: برنامه ها در سه قالب کوتاه مدت ،میان مدت و بلند مدت تنظیم شده که در بخش  کوتاه مدت آن میتوان به آسفالت ، دفع آبهای سطحی و سیمای شهری اشاره نمود که در همه این موارد شاهد عملیات اجرایی ان در سطح شهر هستیم.

حرکت به سمت توسعه اقتصادی؛فرهنگی و اجتماعی برنامه های بلند مدت شهرداری

شهردار شلمان حرکت به سمت توسعه اقتصادی؛فرهنگی و اجتماعی را از برنامه های بلند مدت شهرداری برشمرد و گفت: هدف اصلی ما تحول اقتصادی در شهر است تا مردم بتوانند براحتی در پرداخت عوارض پیش قدم بوده که یقینا با پرداخت به موقع عوارض، دست شهرداری در ارائه خدمات بازتر خواهد بود.

تهیه نقشه  برای پل منتهی به زمین ورزشی

وی در ادامه به عملکرد شهرداری شلمان در طی چهل روزه تصدی خویش اشاره کرد و گفت: گرفتن مشاور و تهیه نقشه برای پل منتهی به زمین ورزشی که پس از تصویب طرح و مناقصه جهت اجرای طرح به پیمانکار تحویل داده خواهد شد.

مهندس شاد همچنین اماده سازی طرح اولیه برای تعریض پل ولیسه و همچنین معرفی چند نقطه از شهر جهت توسعه فضای سبز شهری به شورای شهر را از دیگر اقدامات شهرداری برشمرد.

عدم همکاری ادارات ذیربط در خصوص لایروبی رودخانه شلمانرود

شهردار شلمان به وضعیت رودخانه شلمانرود اشاره کرد و اذعان داشت :لایروبی رودخانه شلمانرود تا حد زیادی مشکل ابگرفتگی شهر شلمان را مرتفع خواهد کرد،نامه نگاری های زیادی با ادارات مرتبط جهت لایروبی  صورت گرفت که متاسفانه تا به امروز هیچ نهادی همکاری لازم را نداشته است.

وی در ادامه بیان داشت: دیوارسازی در حاشیه رودخانه در دو نقطه خالجیر و بالا محله ،آغاز روکش اسفالت در بیجارپشت محله ، خالجیر و خیابان شهید بهشتی طی۲۰ روز اینده از دیگر اقدامات شهرداری شلمان است.

اسفالت تمام کوچه های شهر تا پایان تابستان ۹۷

 شهردار شلمان به شناسایی ۲۵ کوچه خاکی  در شهر اشاره نمود و گفت:تا پایان تابستان ۹۷ هیچ کوچه خاکی در شلمان وجود نخواهد داشت.

افتتاح ایستگاه اتش نشانی در یکی از محلات در اینده نزدیک

شاد در بحث تجهیز اتش نشانی بیان داشت:مجوز بی سیم اتش نشانی گرفته شده وبزودی علاوه بر خرید بی سیم و ماشین حمل زباله شاهد افتتاح ایستگاه اتش نشانی در یکی از محلات شهر جهت ارایه خدمات مطلوب تر خواهیم بود.

سپردن کارها به شهروندان دراولویت

وی با بیان این جمله که”ما میخواهیم اعتماد مردم به شهرداری برگردد”  گفت: اولویت من در شهرداری، سپردن کارها به شهروندان شلمانی است.هر شهروندی در هر زمینه بتواند با شهرداری همکاری و تعامل داشته باشد در اولویت قرار دارد.

توزیع عادلانه خدمات وظیفه ماست

 

شاد شهردار شلمان اظهار داشت:وظیفه ما توزیع عادلانه خدمات در تمام نقاط شهر است،از شهروندان میخواهم در این راستا با صحه صدر ما را یاری رسانند تا بزودی شاهد تحول در تمام نقاط شهر باشیم.

 

درادامه جلسه پرسش ها ودرخواست های  زیادی از سوی شهروندان  مطرح شد که مهمترین ان عبارتند از :جمع اوری زباله و کمبود سطل زباله در سطح شهر،اسفالت کوچه و معابر،ابگیری معابر،سد معبر،وضعیت تاکسی دور میدان و ایستگاه شلمان به املش،صدور سند مالکیت،عدم حمایت از ورزشکاران شلمانی ،عدم لوله کشی اب شرب در خیابان شورا و افت فشار اب شرب از مهمترین مسایل مطرح شده در این جلسه بوده است.

شهردار شلمان: تعدادی سطل زباله سفارش داده شده که بزودی پس از تحویل در سطح شهر و کوچه  هانصب خواهد شد

شهردار شلمان:جهت رفع مشکلات رانندگان ایستگاه شلمان به املش جلسه ای با دو تن از نمایندگان رانندگان برگزار نمودیم که در این جلسه مقرر شد تا رانندگان ایستگاه با قرار دادن زمینی در جابجایی مکان ایستگاه ،شهرداری را یاری رسانند.

اصغری رییس شورای شهر شلمان: باپرداخت ۳۰ درصد از هزینه اب لوله کشی،طی مدت یک ماه لوله کشی و انتقال اب انجام خواهد شد

اصغری رییس شورای شهرشلمان اظهار داشت: در راستای لوله کشی به مناطقی که از اب شرب برخوردار نیستند،پس از درخواست ۵۰درصد از ساکنان محله و پرداخت ۳۰ درصد از هزینه اب لوله کشی،طی مدت یک ماه لوله کشی و انتقال اب انجام خواهد شد.

اصغری رییس شورای شهر: متاسفانه از اب شرب شهر شلمان برای ابرسانی به روستاهای اطراف استفاده میشود که همین امر موجب افت فشار اب در شهر شده که نارضایتی شهروندان را به همراه داشته است.در این راستا جلسات متعددی با فرماندار و مسیولین ذیربط داشته ایم که از این اتفاق جلوگیری به عمل آید که در این راستا قول مساعد جهت رفع این مشکل تا چند روز اینده را کسب کرده ایم.

درکشیده عضو شورای شهر: متاسفانه طرح هادی که  درگذشته تهیه شده بود دارای نواقصی زیادی می باشد در شورای جدید این نواقص رفع گردیده است

درکشیده عضو شورای شهردر ادامه تصریح کرد: صدور سند مالکیت مبتنی بر طرح هادی شهر است.متاسفانه طرح هادی که  درگذشه تهیه شده دارای نواقص زیادی می باشد که موجب تضعیف حقوق  شهروندان گردیده است‌.در این راستا در بدو ورود شورای جدید،این نواقص رفع گردید و برای تایید نهایی به دفتر فنی استانداری ارسال گردیده که پس از تصویب، کار سند مالکیت تسریع خواهد شد.

این عضو شورای شهر افزود:در همین مدت کوتاه دوره جدید شورا هیات های  ورزشی همچون اسب دوانی،شطرنج ،وزنه برداری و بدنسازی را راه اندازی نمودیم.متاسفانه شورا و شهرداری بودجه مجزایی به نام بودجه ورزشی ندارد اما این قول به همه ورزشکاران شلمانی داده میشود تا در راستای حقوق ورزشکاران از هیچ اقدامی کوتاهی نکنند./باکانال همای خبر همراه شوید/باکانال همای خبر همراه شوید

 

About سردبیر ارشد

Check Also

۵۱ پیشکسوت و هنرمند صنایع دستی گیلان به مناسبت روز جهانی صنایع سنتی و دستی روز سه شنبه طی مراسمی در اتاق بازرگانی گیلان تجلیل شدند

۵۱ پیشکسوت و هنرمند صنایع دستی گیلان به مناسبت روز جهانی صنایع سنتی و دستی …