چاپ مطلب چاپ مطلب

شهردار کلاچای در مراسم تجلیل از خبرنگاران : خبرنگاران درخط مقدم تنویر افکار عمومی هستند

اختصاصی همای گیلان:شهردار و شورای شهری کلاچای از خبرنگاران عرصه خبر تجلیل نمودند در این مراسم شهردار کلاچای گفت: ۱۷ مرداد ماه در تقویم کشور ما به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است این واژه ما را به یاد رشادتها، زحمات و تلاشهای خالصانه افراد ی می اندازد که برای نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش می کنند.DSCN0186

حسین لاهوتی افزود: مقام معظم رهبری توجه ویژه ای به خبر نگاران دارد و می فرماید : “زیاد نگویید از آنچه که هست و آنچه که باید باشد صحبت کنید در کارتان منصف و عادلانه رفتار کنید. این جور نیست که ما چون مجاهد، انقلابی هستیم و چون کسی کمی کمتراز ما است هرچه خواستیم بگوییم البته ایمان بعضی افراد برتر هست و خدا آن را می داند و بندگان صالح هم آن را میدانند اما در مقام تعامل این اتحاد باید حفظ شود” با این فرمایش ما باید برای رسیدن به اهداف واقعی نظام تلاش نماییم و حتماً در راه رسیدن به این اهداف موانع زیادی در پیش رو داریم البته هر پستی مشکلات خاص خود را دارد و کار خبرنگاری از جمله کارهایی است که مشکلات زیادی دارد و این اهمیت کار خبرنگاران است.

وی اضافه نمود: خبرنگاران در خط مقدم تنویر افکار عمومی هستند و نقش موثری در آگاه کردن مردم  دارند.

شهردار کلاچای اذعان داشت: مسئولین باید آستانه تحمل خود را بالا ببرند و خبرنگاران هم باید مسیر نقد و بررسی را مورد توجه خود قراردهند همچنین خبرنگاران نبایستی با شنیدن هر خبر بدون منبع نسبت به آن اقدام نمایند چون این کار شکاف بین خبرنگاران و مسئولین ایجاد می کند و جامعه متضرر می شود و اخباری که بدون منبع و تحقیقات باشد شکاف ایجاد می کند.

لاهوتی خاطر نشان کرد: خوشبختانه در دوره چهارم شورا در شهرداری کلاچای تعامل خوبی بین شورا شهرداری و خبرنگاران حاکم بوده است و اگر موفقیتی هم  طی این مدت بدست آورده ایم مدیون تلاش های شما اصحاب رسانه بوده ایم.

رئیس شورایشهر کلاچای: خبرنگاران باید مسیر نقد و اصلاح رادر دستور کار خود قرار دهند

آنگاه رئیس شورای شهر کلاچای گفت: شما خبرنگاران پرچمداران انتشار حقایق هستید امیدوارم مسئولین آستانه تحمل خود را دربرابر انتقادات خبرنگاران افزایش دهند آرزومندم نقد و اصلاح در مسیر رسانه قرار گیرد.

مرتضی علی عسگری افزود: خبرنگاران، پیامبران اطلاع رسانی و روشنگر ان حقایق در جامعه هستند جا دارد این روشنگران مورد حمایت همه جانبه نهادهای اجتماعی و  دستگاه های دولتی قرار گیرند به دلیل اینکه اندیشمندان مطالب بدیع را تولید می کنند اما این خبرنگاران هستند که مطالب بدیع آنان را اطلاع رسانی می کنند این خبرنگاران هستند که ماسک ریای داعش و تکفیر ی ها را که خود را در لوای مسلمانان جا زده اند از چهره برمی دارند تا مردم از ماهیت پلید آنان آگاه شوند وی عنوان کرد : شایسته است این روز یوم الله (روز خدا) نامیده شود.  و باید روز خبرنگار را پاس داشت.

آنگاه عابدینی عضو شورای شهر کلاچای گفت:روزخبرنگاررا به شما تبریک می گوییم به جهت اینکه این پیامبران هر لحظه و هر ثانیه مردم را از وقایع کشور و دنیا آگاه می سازند و درحقیقت  در بیداری و هشیاری مردم نقش بسزایی دارند.

وی افزود: به نظر می رسد  خبر و خبر نگاری به توسعه فکری و علمی کمک می نماید و اگر خبر و خبرنگارنباشد این توسعه ممکن نیست.

محمد محمد حسینی دبیر عضو شورای شهر کلاچای طی سخنان کوتاهی گفت: خبرنگاری کار بسیار حساسی است به دلیل اینکه اینان زحمات زیادی را در جامعه متقبل می شوند. خبرنگاران باید نقد و بررسی را در کار خود قرار دهد و جامعه را در امر اطلاع رسانی کمک نماید.

مجتبی رضایی عضو دیگر شورای شهر با ذکر سخنان به اهمیت امر خبرنگاری پرداخت.

DSCN0190DSCN0183DSCN0191

About

Check Also

فراروز: جزئیات اختصاصی از پرونده معروف به فساد در فوتبال

فراروز: جزئیات اختصاصی از پرونده معروف به فساد در فوتبال   🔹رئیس کل دادگستری استان …