چاپ مطلب چاپ مطلب

شهردار لاهیجان خبر داد: ارائه خدمات الکترونیک به شهروندان لاهیجان/لاهیجان نخستین شهر هوشمند گیلان می شود

همای گیلان: شهردار لاهیجان از هوشمند شدن این شهر خبر داد و گفت: با هوشمند شدن شهر لاهیجان، خدمات به صورت شبانه‌روزی و الکترونیکی به شهروندان ارائه می‌شود.

خبرگزاری فارس: ارائه خدمات الکترونیک به شهروندان لاهیجان

 سعید آگشته پیش از ظهر امروز در نشست شهرداری این شهر با اشاره به اینکه لاهیجان تبدیل به شهر هوشمند می‌شود، اظهار کرد: در شهر هوشمند الکترونیک خدمات به صورت شبانه‌روزی و الکترونیکی ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه در شهر هوشمند نیازی به حضور فیزیکی شهروندان برای دسترسی به خدمات نیست، تصریح کرد: شهر الکترونیک یک نیاز غیر قابل انکار است.

شهردار لاهیجان رویکرد جهانی را حرکت شهرها به طرف الکترونیکی شدن و تسهیل امور مختلف زندگی با توجه به فناوری‌های روز عنوان کرد.

وی با بیان اینکه شهر الکترونیک عاملی برای ایجاد سازمان‌های شیشه‌ای است، افزود: در این سازمان شیشه‌ای شهروندان می‌توانند به صورت الکترونیکی به شهرداری، اداره‌های دولتی و بنگاه‌های اقتصادی دسترسی داشته‌باشند.

آگشته هوشمند شده شهر لاهیجان را در قالب تفاهم‌نامه بین شهرداری این شهر با شرکت گسترش الکترونیک مبین ایران ذکر کرد و گفت: این شرکت زیر مجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) است و با امضای تفاهم‌نامه مذکور لاهیجان به نخستین شهر هوشمند گیلان تبدیل می‌شود.

وی از آمادگی شهرداری لاهیجان برای توسعه زیرساخت‌های شهری براساس فناوری نوین ارتباطی و مخابراتی در این شهر خبر داد و یادآور شد: ایجاد و توسعه بستر فنی، انتقال دانش، مدیریت و بومی‌سازی به منظور راه‌اندازی و توسعه طرح‌های فیبر نوری و شبکه‌های دسترسی شهری و wifi شهری از جمله مفاد تفاهم‌نامه مذکور است.

شهردار لاهیجان مشارکت موثر، سرویس‌های ارزش افزوده، تلفن ثابت و همراه، آموزش الکترونیک، سیستم‌های مدیریت ارتباطات و… را از جمله موضوعات تفاهم‌نامه مذکور عنوان کرد.

تفاهم‌نامه مذکور به امضای محمدصادق مفتح، مدیرعامل شرکت گسترش الکترونیک مبین ایران و سعید آگشته شهردار لاهیجان رسید و مبادله شد./ فارس

لاهیجان نخستین شهر هوشمند گیلان می شود

شهردارلاهیجان گفت:لاهیجان نخستین شهر هوشمند گیلان می شود.
  سعیدآگشته در گفت و گویی افزود: با امضای تفاهم نامه ای بین شهرداری لاهیجان و شرکت گسترش الکترونیک مبین ایران از شرکت های زیر مجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره)، لاهیجان به نخستین شهر هوشمند گیلان تبدیل می شود.

mail.google.com
وی اضافه کرد: در شهر هوشمند الکترونیک خدمات به صورت شبانه روزی و الکترونیکی عرضه می شود و در این شهرها دیگر نیازی به حضور فیزیکی شهروندان برای دسترسی به خدمات نخواهد بود.
شهردار لاهیجان گفت: شهر الکترونیک یک نیاز غیر قابل انکار است و رویکرد جهانی هم حرکت شهرها به سوی الکترونیکی شدن و تسهیل امور مختلف زندگی با توجه به فناوری های روز می باشد.
وی تصریح کرد: شهر الکترونیک، عاملی برای ایجاد سازمان های شیشه ای است و تمام کارکردها و هدف های سازمان به صورت شفاف قابل مشاهده است و شهروندان می توانند به صورت الکترونیکی به شهرداری، ادارت دولتی و بنگاههای اقتصادی دسترسی داشته باشند.
آگشته افزود: شهرداری لاهیجان با دارا بودن امکانات و قابلیت های ساختار شهری آمادگی خود را به منظور توسعه زیر ساخت های شهری بر اساس فناوری نوین ارتباطی و مخابراتی در شهر لاهیجان اعلام کرده و با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) وارد مذاکره و امضای تفاهم نامه شد.
شهردار لاهیجان گفت: موضوع این تفاهم نامه مشارکت موثر، فعال و اجرایی در ایجاد و توسعه بستر فنی، انتقال دانش، مدیریت و بومی سازی به منظور راه اندازی و توسعه طرح های فیبر نوری و شبکه های دسترسی شهری، wifi شهری، سرویس های ارزش افزوده، تلفن ثابت و همراه، آموزش الکترونیک، سیستم های مدیریت ارتباطات، ۴G،micropayment می باشد.
این تفاهم نامه به امضای دکتر محمد صادق مفتح، مدیر عامل شرکت گسترش الکترونیک مبین ایران و مهندس سعید آگشته شهردار لاهیجان رسید و مبادله شد.
لازم بذکر است: جلسه امضای تفاهم نامه با حضور ابوذر ندیمی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی، دکتر محمد صادق مفتح مدیر عامل شرکت گسترش الکترونیک مبین ایران، مهندس سعید آگشته شهردار لاهیجان، دکتر دارابی مشاور ICT شرکت مبین ایران، تمیزکار نایب رییس شورای اسلامی شهر لاهیجان، مهربان سخنگوی شورای اسلامی شهر لاهیجان، قیامیتون مدیر سرمایه گذاری شهرداری لاهیجان حضور داشتند.

About سردبیر

Check Also

” اعلام برنامه های دهه کرامت در گیلان

” اعلام برنامه های دهه کرامت در گیلان مسئول کانون جوانان رضوی گیلان اذعان کرد: …