چاپ مطلب چاپ مطلب

شهردار لاهیجان در مراسم تجلیل از خبرنگاران:خبرنگاران و اصحاب رسانه نقش موثر و مهمی در تبیین و آشنا کردن قشرهای جامعه با حقوق شهروندی دارند

همای گیلان:شهردار لاهیجان در مراسم تجلیل از خبرنگاران با گرامیداشت ۱۷مرداد روز خبرنگار گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه نقش موثر و مهمی در تبیین و آشنا کردن قشرهای جامعه با حقوق شهروندی دارند.

 DSCN0090

رضا کحالیˈ در این مراسم که به میزبانی شهرداری برگزار شد، اطلاع رسانی را عرصه پرافتخاری دانست که خبرنگاران در آن گام بر می دارند.

وی با بیان اینکه همه باید مردم را محور فعالیت ها قرار دهیم، بیان کرد: خبرنگاران به عنوان پل ارتباطی بین مسوولان و مردم همواره در راستای اهداف نظام و انقلاب قدم می گذارند و این تعامل باید هر روز پررنگ تر شود.

وی در ادامه با گرامیداشت سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی و دیپلمات های سیاسی که به دست گروهک متحجر طالبان در افغانستان به شهادت رسیدند، یادآور شد: انعکاس مناسب و بیان واقعیت ها از جمله وظایف مهمی است که خبرنگاران برعهده دارند و شهیدان اهل قلم این وظیفه خطیر را با خونشان جاودان کردند.

کحالی گفت: خوشبختانه خبرنگاران این شهرستان و گیلان با توجه به این وظیفه خود همواره در جهت انعکاس مناسب اخبار و گزارش ها فعالیت داشته و مطالب را بطور صحیح به مردم اطلاع رسانی می کنند.

وی با تاکید بر اهمیت تعامل مدیران دستگاه ها با خبرنگاران در پیشبرد اهداف نظام تصریح کرد: امروز مدیرانی موفق هستند که با رسانه ها ارتباط نزدیک داشته باشند.

رییس شورای شهر لاهیجان نیز در این آئین اظهار داشت: خبرنگاران با توجه به رسالتی که برعهده دارند در جهت اطلاع رسانی به جامعه تلاش می کنند و واقعیت ها را آنطور که هست انتقال می دهند.

ˈ ابراهیم مهربانˈ تصریح کرد: خبرنگاران با اطلاع رسانی مطلوب خود می توانند زمینه های خدمت رسانی بیشتر را از سوی مسوولان برای مردم آماده کنند.

وی گفت: نقد و انتقاد سازنده و صحیح خبرنگاران در مسائل مختلف خود موجب توسعه منطقه شده و این از جمله کارهای مهمی است که خبرنگاران باید توجه لازم را به آن داشته باشند.

وی با اشاره به فعالیت های شورای اسلامی لاهیجان تصریح کرد: خبرنگاران می توانند با نقدهای سازنده خود اعضای شورای اسلامی را برای ارائه کارها و خدمات بهتر در منطقه یاری کنند.

فرماندار شهرستان لاهیجان نیز در ادامه این آئین گفت: خبرنگاران با انعکاس مناسب اخبار و گزارش های خود می توانند مردم را از کارها و اقدامات صورت گرفته از سوی مسئولین نظام آگاه کنند.

ˈ محمد علیزادهˈ تصریح کرد: اطلاع رسانی مناسب خبرنگاران موجب توسعه هرچه بیشتر جامعه شده و به مسئولین کمک می کند تا بتوانند در جهت رفع مشکلات مردم قدم های موثرتری بردارند.

وی بیان واقعیت ها را یکی از ویژگی های مهم خبرنگاران عنوان و تصریح کرد: خبرنگاران باید همواره در انعکاس درست اخبار و گزارش ها دقت لازم را داشته باشند .

وی در ادامه پاسخ به مردم را یکی از وظایف مهم مسوولان دانست و یادآور شد: همه ما باید در مقابل مردم پاسخگو باشیم و در این راه خبرنگاران به عنوان پل های ارتباطی بین مردم و مسوولان نقش تاثیرگذاری دارند.

وی با اشاره به سال فرهنگ و اقتصاد نیز گفت: با برنامه ریزی و همکاری همه اقشار به خصوص خبرنگاران باید تلاش کنیم تا به اهدافی که در این سال از سوی مقام معظم رهبری تاکید شده است، دست پیدا کنیم.

رئیس شورای عالی گیلان استان گیلان با بیان اینکه خبرنگاران نباید در دعواهای سیاسی شرکت کنند 
رئیس شورای عالی گیلان استان گیلان با بیان اینکه خبرنگاران نباید در دعواهای سیاسی شرکت کنند افزود:از به کار بردن القاب و عناوین ساختگی برای مسئولین خودداری کنید.

حسینعلی خدایگانی با بیان اینکه طبق قانون جلسات شورای شهر باید علنی و با حضور مردم برگزار شود افزود: اگر در این جلسات تصمیمی بر علیه منافع مردم گرفته شده می تواند توسط خبرنگاران به مردم انعکاس داده شود.

رئیس شورای عالی گیلان با اشاره به اینکه دولت ما متورم است افزود:یک میلیون و سیصد هزار کارمند با جمعیتی ۷۰ میلیونی ایران بسیار زیاد است و این در حالی است که برخی کشورها با جمعیتی دوبرابر, فقط دویست هزار کارمند دارند.

خدایگانی با بیان اینکه در مواقعی شهرداری انتخاب می شود و مراجع بالاتر و بازرسی ها در سطح استان در این امر دخالت می‌کنند افزود: نقش شورای شهر در این زمینه کمرنگ و اختیارات شورای شهر نادیده گرفته می شود.

وی با بیان اینکه در دهستان لیالستان چندین هتل و مسافرخانه در حال ساخت است افزود:خبرنگاران می توانند در واگذاری امور مردم به خود مردم یاری‌گر ما باشند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر لاهیجان گفت: خبرنگار پرچمدار اطلاع‌رسانی و چراغ راه روشنگری جامعه است.

ابراهیم خوشحال شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار و تبریک این روز به تمام فعالان عرصه قلم و رسانه اظهار کرد: روز خبرنگار یادآور اراده مردان و زنانی است که برای بازگویی حقایق پرچم اطلاع‌رسانی را بر دوش گرفته و چراغ راه جامعه خود شده‌اند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر لاهیجان پاکدستی خبرنگار و خبر را مهم توصیف کرد و افزود: لازمه خبرنگار خوب بودن داشتن توان، دانش و بینش کافی است.

وی ادامه داد: البته این عوامل در کنار سرعت، دقت و صحت که سه اصل مهم در کار خبری است، معنا پیدا می‌کند.

خوشحال با اشاره به اینکه تلاش خبرنگاران در عرصه اطلاع‌رسانی قابل قدردانی است، تصریح کرد: همان‌گونه که رسانه‌ها و خبرنگاران از مسئولان انتظار اخبار صحیح و مناسب را دارند، مسئولان نیز از این قشر عزیز انتظار امانتداری، صداقت و اطلاع‌رسانی مطلوب را دارند تا برای افکار عمومی سو‌ءتفاهمی به وجود نیاید.

وی درباره جایگاه ارزشمند خبرنگار در آگاهی‌رسانی به اقشار مختلف جامعه، یادآور شد: برای این قشر پرتلاش باید ارزش بیشتری قائل شد و این‌گونه برنامه‌ها نباید محدود به ایام خاص باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر لاهیجان با انتقاد از برخی مسئولان که از خبرنگار به عنوان بازاریاب یا برای گرفتن آگهی و تعریف و تمجید استفاده می‌کنند، تاکید کرد: خبرنگاران باید از این‌گونه افراد دوری کنند، زیرا چنین کاری برخلاف رسالت واقعی و حقیقی خبرنگار است.

وی برای یکی از خبرنگاران فعال لاهیجان که در بستر بیماری قرار دارد نیز آرزوی سلامتی کرد.

DSCN0072

DSCN0074

DSCN0078DSCN0079DSCN0082DSCN0086

About

Check Also

برپایی سیرک در کومله

برپایی سیرک در کومله با حضور دکتر مهدی پور شهردار، آقای عظیمی ریاست شورای شهر …