چاپ مطلب چاپ مطلب

شهردار لنگرود:طرح تشویقی برای بازسازی بافت فرسوده لنگرود یکی از اقدامات این شهرداری می باشد

download

همای گیلان:در نشست خبری شهردار لنگرود با اصحاب رسانه ، انصاری شهردارلنگرود به بخشی از عملکرد شهرداری در دو ماهه آخر سال ۹۲ اشاره کرد و گفت : نصب چراغ شب نما و چشمک زن به جای سرعت گیر در سطح شهر در بلوار عبدالکریمی ،جدول گذاری انتهای پارک فجر و همچنین خیابان مسکن مهر ، احداث پارکینگ هلال احمر و همچنین پارکینگ واقع در دباغ محله جنب دارالقران بخشی از عملکرد شهرداری بوده است.

شهردار لنگرود در ادامه کاشت نهال و پالت کاری اطراف محوطه شهدای گمنام در پارک فجر، لوله گذاری کوچه های شهید رجایی، شهید منصفی ،شهید درنگیده،شهید اخوان و همچنین بن بست گلها ، گل کاری بلوار سردار شهید عبدالکریمی ، بلوار حافظ ، میدان شهید املاکی، خیابان بوعلی ، میدان شهید نورانی و میدان جنب بهزیستی را نیز بخش دیگری از فعالیت مجموعه شهرداری برشمرد.

وی به نهضت آسفالت در لنگرود اشاره کرد و گفت : آسفالت میدان شهید املاکی، خیابان مدرس ، خیابان طالقانی تا پارک، سبزه میدان تا پارک آزادی ، کوچه سنبل ، لیلاکوه تا میدان مصلی ،خیابان شهید بهشتی بخشی از نهضت آسفالت بوده که بزودی تمام سطح شهر از آسفالت مناسب برخوردار خواهد شد.

انصاری در این نشت خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ داد و گفت : تاخیری در وضعیت آسفالت شهرستان رخ داد که یقینا این امر ناشی از وضعیت جوی منطقه است. هم اکنون آسفالت شهر روزانه با۱۰۰۰ تن آسفالت در حال انجام است که امید می رود با مساعدت هوا تا پایان شهریور کل سطح شهر زیر پوشش مناسب آسفالت قرار بگیرد.

شهردار لنگرود در خصوص پیشنهاد خبرنگار همای گیلان در خصوص گلکاری و افزایش فضای سبز شهرگفت :کاشت ۵هزار نهال نارنج و ۱۹ هزار نهال گلهای فصلی و گل رز در سطح شهر انجام شده که یقینا پس از به ثمر نشیدن این نهال ها در آینده ای نزدیک شاهد تغییرات زیبایی در شهر خواهیم بود.

وی تصریح کرد : احداث خانه های سنتی در استخر ۴ پارک فجر، احداث رینگ دوچرخه سواری، نصب المان ها، نمادها و مجسمه های زیبا در سطح شهر و پارک فجر، احداث سنمای تابستانی ، سایت گردشگری برای کودکان، ست های ورزشی عمومی و ساخت کتابخانه عمومی در محوطه پارک فجر از جمله اقداماتی است که در برنامه کوتاه مدت شهرداری قرار دارد که یقینا پس از اتمام تحول بزرگی را در شهر بوجود خواهد آورد.

انصاری اظهار داشت : رهاسازی فاضلاب های خانگی به رودخانه یکی از مهمترین مشکل لنگرود به شمار می آید. طرح تصفیه فاضلاب خانگی با نصب پکیج های هوازی و بی هوازی به اعضای شورای شهر تقدیم شده که امیدواریم پس از بررسی و تصویب اعضای شورا بزودی به مرحله اجرا درآید.

وی در ادامه به بافت فرسوده شهری اشاره کرد و گفت: طرح تشویقی برای بازسازی بافت های فرسوده برای شهروندان لنگرودی در نظر گرفته شده که بتوان با سرعت بیشتری، ساماندهی بافت فرسوده به اتمام رسد. طرح اول بازسازی خود مالکین در صورت تمکن مالی . طرح دوم مشارکت با شهرداری برای افرادی که تمکن مالی برای بازسازی ندارند و طرح سوم خرید زمین و بنا توسط شهرداری و انجام عملیات بازسازی توسط خود شهرداری.

شهردار لنگرود با توجه به فرارسیدن هفته شورا ، ضمن تبریک ایام به این عزیزان گفت : با توجه به سابقه ای که در ۳دوره گذشته در شهرهای مختلف با اعضای شورا داشته ام ، اعضای شورای لنگرود را از جمله شوراهای موفق می دانم. تنش هایی که در شهرهای دیگر بین شهردار و اعضای شورا وجود دارد در شهر لنگرود وجود ندارد و همین امر موجب شده تا ما در یک کانون ۱۰ نفره در یک سو و با یک هدف برای تبدیل شهر لنگرود به یک شهر آرمانی همگام شویم.

About

Check Also

قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر

قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر   معاون حفاظت و بهره …