چاپ مطلب چاپ مطلب

شهردار لنگرود خبر داد؛ ” سامانه شفافیت ” در بهار سال ۹۸ رونمایی میشود / رسانه ها رکن اصلی شفافیت هستند / سامانه شفافیت گامی در جهت مدیریت خوب شهری است

سامانه شفافیت شهرداری لنگرود در بهار سال ۹۸ با پیشنهاد شهردار و با مشارکت و همراهی شورای اسلامی این شهر رونمایی میشود.

 

 

همای گیلان، سیدمهدی رجایی در گفت و گو با تابناک ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: باید تلاش کنیم، اعتماد مردم نسبت به ما سلب نشود و این اعتماد تنها با صداقت، شفافیت و عدم فاصله بین مسئولان و مردم به دست می آید؛ بارها رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: مسئولان جز در موارد نظامی، امنیتی و اموری که با دشمن مقابله داریم، باید شفاف باشند.

 

شهردار لنگرود اذعان کرد: اگرچه بسیاری از زمینه‌های فساد در پشت پرده محرمانه‌ها رخ می‌دهند اما به نظر می‌رسد بسیاری از دستگاه‌های اقتصادی حتی علاقه‌ای به انتشار و در دسترس قراردادن اطلاعات غیرمحرمانه خود هم ندارند.

 

رجایی تصریح کرد: با اجرای سامانه شفافیت شهرداری لنگرود در بهار سال ۹۸ ، کلیه قوانین و مقررات اعم از قراردادها، تصویب‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها، بخشنامه‌ها، رویه‌ها، ماموریت‌ها، شرح وظایف واحدهای مربوط، موافقت‌های اصولی و… را باید  به اطلاع عموم برسانیم.

 

شهردار لنگرود خاطرشان کرد: قطعا سامانه شفافیت گامی در جهت مدیریت خوب شهری است؛ چراکه شفافیت پاسخگویی را به دنبال دارد؛ هرچند پیش از این نیز، قانونگذار کشور ما با ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد تلاش کرده بود به این امر مهم بپردازد.

 

رجایی در پایان گفت: با ایجاد این سامانه از رسانه ها که رکن اصلی شفافیت هستند می خواهیم با فدا نکردن شفافیت بر حاشیه ، حفظ حقوق پرسنل و رعایت انضباط مالی و خط قرمز اخلاقی موجبات حرکت در مسیر شفافیت با انضباط مالی و اداری را بیش از گذشته فراهم کنند.

 

 

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

جلسه با مغازه داران مسیر رودخانه اصلی شهر از پل بتنی تا پل خاله جهت کمک به بازگشایی کنار رودخانه با  توافق  صاحبان اصلی مغازه ها باحضور شهردار محترم واعضای محترم شورای شهر لنگرود

جلسه با مغازه داران مسیر رودخانه اصلی شهر از پل بتنی تا پل خاله جهت …