چاپ مطلب چاپ مطلب

شهردار لنگرود درجمع خبرنگاران: بازآفرینی شهری از اولویت های اصلی ما درشهر لنگرود است

اختصاصی همای گیلان، شهردار لنگرود در سلسله نشست های مطبوعاتی خود در جمع اصحاب رسانه گفت:شهرداری لنگرود اولین شهرداری در استان گیلان است که تمام واحدهای آن مجهز به اتوماسیون اداری هستند و همه محاسبات در شهرداری لنگرود بصورت سیستمی انجام می گیرد.
سید مهدی رجایی درادامه باز آفرینی شهری را از اولویت های مهم شهرداری لنگرود عنوان نمود و گفت:فاز اول طرح باز آفرینی شهر لنگرود ازجنب پل بتنی تا بقعه آقا سید حسین شروع شده وهدف از اجرای آن احیاء بازار سنتی شهر لنگرود است.
وی درادامه به پروژه لوله گذاری خیابان امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت:لوله گذاری خیابان امام خمینی طبق برنامه پیش بینی شده تا قبل از بازه زمانی خود یعنی کمتر از ۴ماه به اتمام رسید و آسفالت و بهسازی مسیر کندوکاری شده نیزکمتر از ۳۰ روز انجام می شود.
شهردار لنگرود سپس به فازهای بعدی طرح لوله گذاری در لنگرود اشاره کرد و گفت: با لوله گذاری خیابان حافظ به طول ۷۰۰متر وخیابان مقابل اداره گاز ابگرفتگی خیابان شهید دهگان ،کانال آزموده و کانال حافظ به کلی حل می شود.
رجایی بابیان اینکه اجرای پروژه های زیر ساختی شهرلنگرود یکی از اولویت ها و برنامه های مهم شهرداری است اذعان کرد:ما معتقدیم قبل از زیبا سازی باید ابتدا مشکلات زیرساختی شهر را بطور ریشه ای و اساسی حل نماییم.
شهردار لنگرود با بیان اینکه شهرداری لنگرود توانسته امسال ۲۰ کیلومتر لایروبی انجام دهد گفت:شهرداری لنگرود امسال مسیر رودخانه شهر را از پل مسجدکاسگر محله تا پل بازارده و پل انقلاب تا جاده بارکوسرا لایه روبی نموده همچنین سرویس های بهداشتی -بازسازی فضای سبز پارک فجر-اصلاح هندسی میدان بسیج بعد از تخریب ترانس برق-ادامه سنگ چین و دیواره سازی رودخانه شهر با اعتبارات ملی از دیگر برنامه های در دست اجرای ما در سطح شهر لنگرود می باشد.
وی در خصوص پروژه باغ ملی لنگرود گفت:پروژه باغ ملی لنگرود انشاا….تا پایان سال به بهره برداری می رسد.
شهردار لنگرود همچنین از اتمام پروژه آسفالت خیابان آزادی -آتشکار-لیلاشهر و مسیر راه پشته تا قبل از دهه فجر امسال خبرداد و گفت:باشگاه پنت بال -آسفالت خیابان نظام هم انشاا…در دهه مبارک فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.
رجائی سپس از میزان پیشرفت فیزیکی کارخانه کمپوست لنگرود در مادیان گوابر اطاقور سخن گفت و افزود:هم اکنون سوله کارخانه کمپوست لنگرود به اتمام رسیده و مصالح سربندی هم پای کار آماده است که امیدواریم در دهه مبارک فجر سال آینده به بهره برداری برسد.
شهردار لنگرود یاد آور شد:دستگاهی بنام زباله سوز وجود ندارد بعداز اینکه زباله ها در کارخانه کمپوست تبدیل به کود شد و به مرحله رجکت رسید یعنی ۶۰ درصد آن به رجکت تبدیل شدسپس می شود سوزاندبنابراین باید کارخانه کمپوست حتما احداث شود ودرکنار آن کارهای دیگری از جمله زباله سوز ی انجام بگیرد.
رجائی از پل خشتی و بازار سنتی لنگرود و پارک فجر بعنوان هویت شهر لنگرود نام برد و گفت:برای حفظ این هویت ها نیازمند اعتبار و سرمایه گذار هستیم.
وی همچنین به لزوم اجرای فعالیت های فرهنگی-هنری در شهر اشاره کردو گفت:ما با هر فعالیت فرهنگی-هنری که شادی و نشاط را برای شهروندان فراهم می کند استقبال می کنیم.
درادامه این نشست غلامرضا منصفی،رئیس شورای شهر لنگرود گفت:الحمدا….دراین دوره عوامل خوبی در مجموعه مدیریت شهری اعم از شورای اسلامی شهر،شهرداری،فرمانداری،ادارات مرتبط مثل آب،برق و گاز و…بوجود آمده که این مسئله بیشتر بخاطر حضور جناب آقای مهندس رجائی،شهردار محترم می باشد.وی خاطرنشان کرد: همدلی و همراهی بخصوص میان شهرداری و شورای شهر موجب پیشرفت در انجام پروژه ها شده است.
رئیس شورای شهر لنگرود گفت:تمام هدف ما این است که با انجام پروژه های زیرساختی و ایجاد فضایی مناسب برای گردشگران و مسافر ان انشاءا…شهر لنگرود را از مسیر بودن به مقصد بودن تبدیل کنیم و زمینه ماندگاری گردشگر را دراین شهر فراهم نماییم.


گزارش :زهرارگان

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …