چاپ مطلب چاپ مطلب

شهردار لنگرود در نشست خبری مطرح کرد: شهرداری در مبارزه با بحران کرونا رضایت مندی نسبی شهروندان را   کسب نموده که جای مباهات است

اختصاصی همای گیلان:شهردار و اعضای شورای شهر لنگرود طی نشستی با اصحاب رسانه و خبرنگاران به بیان عملکرد شهرداری و شورای اسلامی در سه ماه نخست سال جاری پرداختند .


در این نشست   یک ساعته که ظهر روز یکشنبه ۲۵ اردیبهشت در سالن اجتماعات شهرداری برگزار شد، مجید صبوحی، مدیر روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی لنگرود گفت :  دردوره پنجم شورای اسلامی شهر لنگرود و با حضور مهندس رجایی ،شهردار محترم فاصله بین شهروندان   و مدیران کاسته شده   و با ایجاد فضای باز رسانه ای، اصحاب رسانه باعملکرد صحیحشان همچون   پل ارتباطی   بین مردم و مسئولین شهری لنگرود در پیشبرداهداف مدیریت شهری که همانا خدمات رسانی بیشتر و بهتر به شهروندان است عمل میکنند که جای تقدیر دارد .

نائب رئیس شورای شهر لنگرود :
از زمان حضور مهندس رجایی بر مسند مدیریت شهرداری، فضای باز رسانه‌ای   ایجادشده است
فرامرز حسندوست، نایب رئیس شورای شهر لنگرود نیز   نقش رسانه ها را در آگاهی دادن به مردم بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت : از زمان حضور مهندس رجایی بر مسند مدیریت شهرداری، فضای باز رسانه‌ای   ایجاد شده   که سبب تعامل و پیشرفت   روز افزون شهرداری  شده است .
در ادامه این نشست مهندس رجایی، شهردار لنگرود خطاب به رسانه‌ها اظهار داشت : شما به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولین در انتقال مطالبات مردم به مسئولین و انعکاس عملکرد مسئولان به مردم نقش بسزایی دارید .
رجایی با بیان اینکه از روز اول مدیریت خود در شهرداری رویکرد ما با اهل رسانه تعاملی بوده، افزود : اگر بین ما و شما تعامل نباشد از بسیاری از مسائل و مشکلات پیرامون شهر بی اطلاع خواهیم بود و آن گونه که باید نمی‌توانیم به شهروندان خدمات دهی کنیم .
وی اظهار داشت : خبرنگاران و اصحاب رسانه و قلم بازوان قوی برای مدیران اجرایی هستندو به یقین میگویم که یکی از عوامل موفقیت مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهرلنگرود تعامل با اصحاب رسانه در راستای اهداف توسعه امور شهری بوده است .
شهردار لنگرود در ادامه این کنفرانس خبری به   عملکردشهرداری در بحث مبارزه با شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و گفت : شهرداری لنگرود در بحث مبارزه با بحران کرونا رضایتمندی نسبی شهروندان را   کسب نموده که جای مباهات است .

از شهرداران لنگرود ،لاهیجان و بندر انزلی به عنوان شهرداران پیشرو در مقابله با ویروس کرونا قدردانی شد

وی افزود : در سمینار شهرداران استان گیلان با استاندار محترم   و معاونت محترم   عمرانی استانداری   از شهرداران لنگرود ،لاهیجان و بندر انزلی به عنوان شهرداران پیشرو در مقابله باویروس کرونا قدردانی شد .
شهردار لنگرود سپس به عملکرد عمرانی شهرداری پرداخت و بیان کرد : بعد از دستور ستادملی مبارزه با   کرونا کارها به روال گذشته برگشت، هرچند شهرداری لنگرود در ایام مبارزه باشیوع کرونا نیز   از امور عمرانی شهری غافل نبود .

درسال گذشته ۱۵۰ هزار متر مربع از معابر سطح شهر آسفالت شد

رجایی در ادامه   به بحث آسفالت شهر اشاره کرد و افزود : لنگرود شهری بود که شهروندان برای آبگرفتگی و چاله های معابر شعر و طنز سروده بودند و در بسیاری از خیابانها و معابرشهری به دلیل آب گیر بودن آسفالت مرغوب نبود و رفت و آمد به سهولت انجام نمی شدبنابراین برای جامه عمل پوشاندن یکی از مطالبات به حق شهروندان عزیز نهضت آسفالت درسال ۹۸ آغاز شد و تا پایان   این سال ۱۵۰ هزار متر مربع از معابر سطح شهر آسفالت شد .
وی تاکید کرد :  نهضت آسفالت   در سال جاری نیز ادامه می یابد و در سه ماه نخست سال جاری ۷ هزار متر مربع   آسفالت معابر شهری داشتیم .
وی روکش آسفالت کوچه های بهمنی،منفرد،خیابان   انزلی محله از مسیر جاده صدر محله،خیابان مقداد از بعد از پل خاوری و خیابان بخارایی و نیز برخی دیگر از کوچه های سطح شهر را از جمله اقدامات شهرداری لنگرود در ادامه نهضت آسفالت در سه ماه نخست سال جاری عنوان کرد .
شهردار لنگرود هزینه آسفالت خیابان ها و کوچه های شهر لنگرود را در سه ماهه اول سال جاری ۱۰ میلیارد تومان عنوان کرد که از محل اعتبارات داخلی و استانی تامین شده است .
وی با بیان اینکه ۲۰ کیلومتر از کوچه های قدیمی و خیابان های سطح شهر لنگرود در سال گذشته لایروبی شده اند ،افزود : در سال جاری نیز حدود ۱۵ کیلومتر لایروبی صورت گرفته  که تا پایان سال ۹۹ سی کیلومتر از کوچه ها و خیابان های سطح شهر نیز لایروبی می شوند.
شهردار لنگرود در ادامه سخنان خود به ایجاد فضاهای جدید تفریحی – گردشگری در محلاتمختلف شهر اشاره کرد و افزود : به جهت توسعه فضاهای تفریحی – گردشگری شهری وایجاد فضای زیبا در محوطه پل خشتی در مقابل پل خشتی، بنای تخریبی حمام قدیمی ضیائی واقع شده که در نظر داریم با ایجاد فضای تفریحی در این مکان و در ادامه با   رفع مشکلات بهداشتی رودخانه ازطریق رایزنی هایی که با مسؤولین و ادارات مربوطه خواهد شدو لایروبی رودخانه بزرگ شهر با کمک ماشین مخصوص لایروبی که هم اکنون درحال انجام است   اسکله قایقرانی تفریحی – گردشگری در این مکان راه اندازی و آرزوی دیرینه مردم شهر لنگرود محقق خواهد شد .

 

افتتاح زمین چمن مصنوعی واحداث زمین ورزشی والیبال ساحلی توسط شهرداری لنگرود

شهردار لنگرود از دیگر اقدامات توسعه گردشگری در   حاشیه پل خشتی خبر داد و افزود : شهرداری به جهت توسعه حومه رودخانه بزرگ شهر و   ایجاد فضای تفریحی و گردشگری دراین نقطه اقداماتی را در دست اجرا دارد که از جمله می‌توان به اصلاح خیابان شهیداسدآبادی تا پل بتنی، دیوار چینی پشت مدرسه کوثر به طول تقریبی ۲۰۰ متر اصلاح پیاده روی میدان اصلی شهر و محوطه میانی پل خشتی نام برد .
وی سپس از افزایش سرانه فضای ورزشی – تفریحی در شهر لنگرود توسط شهرداری در سال جاری خبر داد و گفت : سال گذشته در شهر لنگرود در   خصوص توسعه زمین‌های ورزشی کارهای زیادی انجام شد و در سال جاری نیز اقدامات خوبی   در دست اجرا میباشد که ازجمله می‌توان به افتتاح زمین چمن مصنوعی در عید فطر امسال،اقدام جهت احداث   زمین ورزشی جدید جنب زمین چمن   مصنوعی مذکور و و احداث زمین ورزشی والیبال ساحلی در مجاورت پارک فجر   نام برد .
شهردار لنگرود توسعه فضاهای تفریحی و احداث پارک‌ها در محلات مختلف شهر را یکی دیگر از اولویت‌های مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر لنگرود بیان کرد و افزود : ازآغاز دوره پنجم شورا، توسعه فضای تفریحی – گردشگری محلات را جز برنامه‌های اصلی شهرداری قرار دادیم و در این راستا اقدامات زیادی نیز صورت گرفته و کارهای بسیار نیز دردست اجرا داریم از جمله محوطه سازی و جانمایی فضای روبروی سپاه و آموزش و پرورش لنگرود که به زودی پارک کوچکی در آن احداث می‌شود .

رجایی در ادامه به رینگ جدید اتصال میدان   شهید املاکی به سمت درویشانبر اشاره کرد وگفت : این رینگ اتصال ۱۲ سال بود که در طرح تفصیلی شهر لنگرود وجود داشت که احداث آن از سال گذشته آغاز که در حال حاضر این پروژه از پیشرفت فیزیکی خوبی برخورداراست و با اتمام پل واقع در مسیر امیدواریم تا دو ماه آینده کارآسفالت این پروژه به اتمام برسد .
وی افزود : با احداث این راه اتصالی از بار ترافیکی داخل شهر کاسته خواهد شد .
شهردار لنگرود در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله ساماندهی پسماند شهری پرداخت وخاطرنشان کرد : جهت   ساماندهی پسماند شهری و   وضعیت معدن زباله در مادیان گوابراطاقور تصمیم به احداث کارخانه کمپوست در محل دفن زباله گرفته شد .

تکمیل فاز اول پروژه کارخانه کمپوست مادیان گوابروپیشرفت ۵۰ درصدی فازدوم این کارخانه

رجایی   با بیان اینکه   پروژه مذکور از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار است ،افزود : فازاول این پروژه ۱۰۰% تکمیل شده و با برق رسانی راه اندازی می شود و ۵۰ درصد از فاز دوم پروژه نیز اجرایی شده   است که با اتمام آن امیدواریم تا پایان سال مالی ۹۳ به بهره‌برداریبرسد .
وی همچنین به پروژه تجاری جاده چمخاله اشاره کردو گفت : پروژه نیمه‌کاره تجاری واقع درجاده چمخاله متعلق به شهرداری که شامل ۳۲ باب مغازه است از دوره های قبل شروع شده بود که   سند مالکیت نداشت و با مشکلاتی همراه بود با آغاز به کار دوره پنجم شورای شهراین مسئله مورد توجه جدی قرار گرفت و سند مالکیت زمین دریافت و پروانه احداث آن صادر گردید و به فراخوان عمومی گذاشته شد و سرمایه‌گذار مشخص گردید .
وی افزود : طبقات فوقانی مغازه های مذکور در شش ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد . ویبا بیان اینکه این پروژه و پروژه احیا و توسعه استخرهای پارک فجر به صورت مشارکتی ومدنی به بخش خصوصی واگذار شده است تا بتواند در توسعه درآمد پایدار شهری کمک شایانی کند ،خاطر نشان کرد : امروز مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌های عمرانی بسیارحائز اهمیت است .

رجایی در پایان از همه سرمایه گذاران دعوت نمود تا در شهر لنگرود سرمایه‌گذاری کنند

با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …