چاپ مطلب چاپ مطلب

شهردار لنگرود :محیط زیست و مدیریت پسماند دو موضوع مهم برای بنده است

شهردار لنگرود :محیط زیست و مدیریت پسماند دو موضوع مهم برای بنده است

به گزارش همای خبر، صادق صادق‌پور در نشست خبری از اصحاب رسانه در سالن کنفرانس شهرداری لنگرود با گلایه از خبرنگاران که در این کنفرانس شرکت نکردند، اظهار کرد: در مراسم تجلیل روز خبرنگار، اصحاب رسانه درخواست برگزاری نشست خبری را داشتند که امروز برای این کار در نظر گرفته شد و علی رغم اطلاع‌رسانی قبلی برای برگزاری این نشست، برخی از اصحاب رسانه یا در این نشست شرکت نکردند و یا اینکه دیر در نشست حضور یافتند.

 

وی با بیان اینکه مهمترین چیز در دنیا احترام متقابل به یکدیگر در هر لباس و جایگاهی است، گفت: سه شنبه‌ها روز ملاقات عمومی با شهروندان است و علی رغم همه مشغله‌های کاری و اداری، روز سه نشبه راس ساعت چهار نشست خبری را اصحاب رسانه برگزار شد ولی برخی افراد که دعوت شدند حضور نیافتند و یا دیر در جلسه خودشان حاضر شدند که جای گله دارد.

 

شهردار لنگرود با بیان اینکه اصحاب رسانه چشم بینای مسؤولان و مردم هستند، افزود: رسانه پل ارتباطی بین مردم و مسؤولان است و اتصال بین این حلقه را به وجود می‌آوردند.

 

صادق‌پور با بیان اینکه تمام توان خود را در راستای کمک به بهبود وضعیت شهری به کار گرفته‌ایم، گفت: مردم لنگرود انسان‌های شریف و خونگرمی هستند و همین موجب شده تا نسبت به وظیفه‌ای که به دوش داریم احساس تکلیف بیشتری کنیم.

 

وی با بیان اینکه از ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ به عنوان شهردار در خدمت مردم شهر لنگرود هستم، اظهار کرد: برای سال جاری، اعضای شورای اسلامی شهر لنگرود ۲۲۵ میلیارد تومان بودجه برای شهر پیش بینی شده که از ابتدای سال جاری تاکنون نیمی از این بودجه محقق شده است.

 

*نیمی از بودجه ۱۴۰۲ محقق شد

 

به گفته شهردار لنگرود، در نیمه نخست سال جاری حدود ۵۰ درصد از بودجه محقق شده این در حالی است که امسال برای شهرهای بیش از ۵۰ هزار نفر هیچ بودجه ای از نفت و گاز برای شهروندان واریز نمی شود و همچنین مبالغ ارزش افزوده هم ۵۰ درصد کاهش یافته ولی با این حال توانستیم تاکنون نیمی از بودجه پیش بینی شده را محقق کنیم.

 

صادق پور با بیان اینکه تلاش کردیم تا فاصله ها را کم کنیم، گفت: یکی از کارهایی که در بخش اداری انجام شد سیستمی کردن کارها بود که از یک ماه پیش آغاز شده و به زعم بنده کار خوبی است چراکه می تواند جلوی رانت را گرفته و موجب تسریع در انجام امورات ارباب رجوع شود.

صادق پور با بیان اینکه محیط زیست و مدیریت پسماند ۲ موضوع مهم برای بنده است، تصریح کرد: برای جایگاه موقت زباله با یکی پیمانکار قرارداد بسته شده که از ماه گذشته فعالیت خود را به صورت آزمایشی آغاز کرده اند و به میزان زباله ای که از سطح شهر جمع آوری و به پیمانکار داده می شود حتی یک کیلو دورریز و سوزاندنی و دفنی ندارد و همه زباله به صورت کامل تفکیک و بازیافت می شود و اگر این کار بعد از ۲ ماه به تأیید دستگاه های مربوطه برسد این کار را در مقیاس بزرگتری از سطح شهر انجام خواهیم داد.

 

وی با اشاره به دغدغه شهروندان لنگرودی درباره سگ های بلاصاحب، بیان کرد: در این خصوص مطالبات زیادی وجود دارد که در خصوص سگ های بلاصاحب، فضایی برای آن ها برای جراحی، درمان، عقیم کردن، پلاک گذاری، رهاسازی و غیره در نظر گرفته شد که این کار از مدتی پیش آغاز و همچنان نیز ادامه دارد.

شهردار لنگرود یکی دیگر از کارهای مدنظر را برنامه های فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: جشنواره نقاشی تورنگ چند ماه پیش برگزار شد که با استقبال خوبی همراه بود که دارای این ظرفیت است که این جشنواره در سال های آینده به صورت استانی برگزار شود./انتهای خبر

 

About مدیر خبر1

Check Also

فراروز: جزئیات اختصاصی از پرونده معروف به فساد در فوتبال

فراروز: جزئیات اختصاصی از پرونده معروف به فساد در فوتبال   🔹رئیس کل دادگستری استان …