چاپ مطلب چاپ مطلب

شهردار ماکلوان : علیه متخلفین شکایت می کنم

 شهردار ماکلوان ، تاکید کرد : علیه افرادی که زباله های خود را خارج از حریم شهری وارد ماکلوان می کنند و مورد شناسایی قرار گرفته اند ،طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی ” اقامه دعوی در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان فومن خواهم کرد.

همای خبر/حیدر ثریا محقق دوست در گفتگو با روابط عمومی شهرداری ماکلوان با اشاره به انتصاب خودش ۲۰ آبان ماه ۱۴۰۰ از سوی شورای اسلامی شهر ماکلوان ” به عنوان ” سرپرست شهرداری ، اظهار کرد : میزان تولید زباله های خشک و تر به صورت روزانه در ایام عادی در ماکلوان زمان آغاز تصدی سرپرستی شهرداری ۳.۵ تن بود .

وی اتخاذ سیاست ارائه آموزش های فرهنگی از جمله تفکیک از مبدا به شهروندان در کاهش میزان تولید پسماند طی مدت ۱۷ ماه گذشته را موثر دانست و از تولید زباله به صورت روزانه در ایام عادی به میزان ۱.۵ تن خبر داد .

این مسئول به گردشگر پذیر بودن ماکلوان در فصول مختلف سال علی الخصوص ایام نوروز و تابستان و افزایش میزان تولید روزانه زباله به ۳ تن طی این ایام اشاره کرد و متذکر شد : هم اکنون شهرداری ماکلوان به صورت روزانه بین ۷ تا ۸ تن به صورت روزانه زباله جمع آوری می کند .

محقق دوست ” به تبیین دلیل افزایش میزان جمع آوری بر اساس دوربین های مدار بسته در سطح شهر ماکلوان پرداخت و خاطر نشان کرد : این حجم از زباله برای ماکلوان نیست و برخی از ساکنان روستاهای پیرامون شهر زباله های خود را نیمه شب توسط وسیله نقلیه به داخل محدوده شهر آورده و تخلیه می کنند .

وی با اشاره به شناسایی مالکین خودروهای وانت بار و نیسان حمل کننده زباله به وسیله دوربین های مدار بسته در سطح شهر ماکلوان ، به افراد خاطی هشدار داد علیه افرادی که زباله های خود را خارج از حریم شهری وارد ماکلوان می کنند و مورد شناسایی قرار گرفته اند ، طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی ، اقامه دعوی در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان فومن خواهد کرد.

قانونگذار در ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی زباله ریختن در معابر را جرم دانسته و برای آن مجازات تعیین کرده است. این ماده مقرر کرده که «هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی شناخته شود، از قبیل… ریختن مواد مسموم‌کننده در رودخانه‌ها، زباله در خیابان‌ها و کشتار غیرمجاز دام… ممنوع است و مرتکبین چنانچه طبق قوانین خاص مشمول مجازات شدیدتری نباشند، به حبس تا یک سال محکوم خواهند شد.»

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

«زهره عالی‌پور» سرپرست سازمان خصوصی‌سازی شد

«زهره عالی‌پور» سرپرست سازمان خصوصی‌سازی شد   🔹وزیر امور اقتصادی و دارایی طی حکمی خانم …