چاپ مطلب چاپ مطلب

شهردار پره سر: شهرداری در نهضت اسفالت و سنگ فرش خوش درخشید

اختصاصی همای گیلان:

شهردار توانمند پره سر طی سه سال از فعالیت خود در شهرداری، در پروژه های عمرانی توانسته خدمات خوبی از خود برجاگذاردطی گفتگویی باهمای گیلان
گفت: شهر پره سر طرح جامع تفصیلی را رعایت کرده است این طرح شامل دو ناحیه و ۸ منطقه می باشد که ناحیه یک شامل شیر امیر محله،وسکه محله،خلخالیان و ناحیه دو شامل کوهستان بالا،شیخ محله،کلانتر محله،اسلام اباد،ملامحله، مرکز محله، کوی شفا رود است.
دکتر شهابی با اشاره به اینکه خیابانها و کوچه های شیر امیر محله شامل خیابان مرحوم سعیدی،شهید نجفی،کوچه های شکوفه،بوستان،بیگی،پاسارگاد،ییلاقی،ایثارمی باشد اظهارداشت: برای این پروژه ها اقداماتی از قبیل خاکریزی،زیر سازی، آسفالت ،اجرای آبراه سنتی و جدول گذاری،پیاده روسازی، با اعتباری بالغ بر ۳/۴۴۲/۰۰۰/۰۰۰ریال هزینه شده است.
وی درخصوص اقدامات انجام شده در خیابانهاو کوچه های وسکه محله افزود:قسمتی از خیابان اصلی وکوچه های شهید کاظمی،کوکب،رحیم اقایی،شهیدیزدانی،خیابان شهید شکوری، استقلال و ۱۲ متری سهرابی اقداماتی از قبیل شن ریزی ، زیر سازی و اسفالت،،رنگ امیزی جداول، لوله گذاری،نصب مبلمان شهری،احداث بازارچه سنتی ،پارک کودک، تعمیر سرویس بهداشتی کودک،احیای پارک کودک،ساخت یادمان شهداانجام شده که برای آن اعتباری بالغ بر ۵/۴۲۷/۰۰۰/۰۰۰ریال هزینه شده است.
شهردار پره سر در خصوص خدمات انجام شده درخیابانها و کوچه های محله خلخالیان اذعان داشت:درخیابان شهید بخشنده،شهید نوربخش،شهید جلالوند،کوچه های سادات پونه(۲،۴)بنفشه(۵،۷)،کتابخانه و شهید مقدمی، کوچه جنب اداره گاز اقداماتی از قبیل،ازادسازی قسمتی از پیاده رو و تعریض خیابان و ایجاد پیاده رو،محصور کردن زمین منابع طبیعی طبق تفاهمات انجام شده،نصب تابلوی راهنما،زیر سازی و اسفالت،سنگفرش،رنگ امیزی جداول،،اجرای ابراه ، احداث چاه جذبی، درکوچه شهید مقدمی،پیاده روسازی انجام گرفته که اعتبارصرف شده برای این کار بالغ بر ۳/۲۳۷/۹۰۰/۰۰۰ریال براورد شده است.
دکتر شهابی در ادامه با اشاره به کارهای انجام شده در خیابانها و کوچه های شیخ محله تصریح کرد: فعالیتهای عمرانی درقسمتی از خیابان شهید دولتی،کوچه شهید امنعلی زاده،کوچه حکیم،کوچه انصار،کوچه شهید فضایی،خیابان مادر،محدوده بهداری ، شامل ،زیرسازی و روکش اسفالت،جدول گذاری،موزاییک کاری،احداث کانال بتنی،رنگ امیزی ست های ورزشی،نصب تندیس مادر می باشدکه مجموعا برای آنها اعتباری بالغ بر ۶/۱۸۷/۰۰۰/۰۰۰ریال هزینه نموده ایم.
وی گفت:درقسمتی از خیابان شهید دولتی،کوی بهشت(بهمن سابق)،خیابان طالقانی، کوچه ملایی و کوچه شهید زارعی اقداماتی شامل :اسفالت،جدول گذاری،زیر سازی و اسفالت،نصب ست ورزشی،لوله گذاری انجام شده که هزینه صرف شده برای این موارد اعتباری بالغ بر ۴/۳۵۴/۰۰۰/۰۰۰ریال می باشد.
شهردار پره سر با اشاره به اینکه خیایانها و کوچه های محله اسلام اباد شامل اسلام ابادوقسمتهایی از خیابان طالقانی،کوچه نماز می باشد گفت:فعالیتهای عمرانی در این بخش شامل ابروهای سنتی،موزاییک کاری،پیاده روسازی،با اعتباری بالغ بر ۱/۷۵۹/۴۸۰/۰۰۰ریال هزینه شده است.
وی افزود: خیابانها و کوچه های ملامحله شامل شهید چمران،کوچه صفری،قسمتی از طالقانی،کوچه رضوان،(طالقانی به ملامحله)نارون،نسترن،ملامحله،سردار جنگل،خیابان ۱۰متری شهید کلابی است که درآن اقداماتی از قبیل،زیر سازی،شن ریزی و روکش اسفالت،موزاییک کاری،بازگشایی کوچه ها، نصب سرعت گیر،احداث کوچه ارتباطی،احداث و بازسازی دو دهنه پل،احداث کانال و ابرو،نصب روشنایی،احداث رمپ صورت گرفته است که برای اجرای آن ۱۱/۴۷۰/۶۲۰/۰۰۰ ریال هزینه در برداشته است.
شهردار پره سر در ادامه به خدمات انجام گرفته در خیابانها و کوچه های مرکز محله اشاره کرد و افزود:درخیابان سردار جنگل،شهید میرزایی،بازار روز،کوچه های خداداد،شهید نظری،ارغوان،فلامک،تربیت، فعالیتهای عمرانی انجام شده شامل:رنگ آمیزی جداول،نصب ست ورزشی،نقاشی دیواری، مبلمان شهری،احیا و بازسازی پل،احداث مغازه (دو دهنه) است که مجموعا با اعتباری بالغ بر ۱۶/۷۸۷/۸۰۰/۰۰۰ریال هزینه شده است.
دکتر شهابی در خصوص فعالیت انجام شده در خیابانها و کوچه های باغ شفقتی خاطرنشان کرد: اقدامات انجام شده درمیدان برنح فروشان،خیابان شهید رضایی پور، کوی جانبازان،کوی شافعی، خیابان شهید حقگو،باغ شفقتی، شامل:روکش اسفالت،احداث ابرو ،کانال و لوله گذاری،نصب سرعت گیر،جدول گذاری و پیاده رو سازی،احیای پل فلزی،بازگشایی خیابان۱۶ متری شهید سردار سلیمانی،سنگفرش،احداث پل ۱۸متری،رنگ امیزی جداول و تیرهای برق،احداث نمازخانه،و سرویس بهداشتی در پارک جنگلی می باشد که مجموعا برای آنها ۱۷/۲۱۵/۰۰۰/۰۰۰ریال هزینه شده است.
شهردار پره سراظهارداشت: در خیابانها و کوچه های کوی شفارود اقداماتی همچون دوربرگردان،احداث سی ان جی ودر محدوده شیخ سلیمان اقداماتی شامل اصلاح دوربرگردان،احداث پیاده رو وجدول گذاری،احداث کارواش،احداث غسالخانه و سرویس بهداشتی،تعریض و زیر سازی،ایجاد کانال خاکی،نصب المان ماهیگیر،حفاری چاه اتشنشانی ،نصب تابلوی عشق انجام گرفته است که برای این موارد اعتباری بالغ بر ۳/۹۵۷/۰۰۰/۰۰۰ریال هزینه شده است.
دکتر شهابی شهردار پرتلاش و خستگی ناپذیر، با اشاره به اینکه کل ابنیه ها
در دوران تصدی ایشان ساخته شده ،تصریح کرد:المان شهدای گمنام،ماهیگیر،مادر،دوربرگردان،بازارچه ویسادار،بازارچه چوبی،کارواش،غسالخانه،ساختمان اتشنشانی،مجتمع تجاری بازار،المان ابشار ویسادار،سکوی نمایش خیابانی،تابلوی عشق و نیز خرید ماشین الات هیوندای زباله کش دو دستگاه،سواری پژو و امبولانس نیزاز اقدامات سه ساله شهرداری است.
وی با بیان اینکه تعمیرات ساختمان شهرداری شامل،اتاق شهردار،اتاق شورای شهر،اتاق مالی،اتاق فنی و درامد است که هزینه صرف شده برای آن بالغ بر /۰۰۰ر/ ۷۴/۰۲۷/۸۰۰/ریال می باشد.

دکتر شهرام شهابی در ادامه با بیان اینکه به جد پیگیر اقدامات عمرانی هستیم تصریح کرد:

در بحث المان شهری و نیز طرح بازار پیگیر مطالبات شهروندان هستیم

و تقریبا مجتمع تجاری و سکوی نمایش و پیاده رو سازی را به سرانجام رساندیم و امیدوارم بتوانیم در ظرف دو ماه اینده فاز دوم را عملا با تزریق مالی اجرایی کنیم.
وی با بیان اینکه المانهایی برای طرح بازار خریداری کردیم افزود: به یاری خدا تا پایان سال المانها در بازارچه نصب خواهند شد..
شهردار پره سر با اشاره به اینکه جمع اوری ابهای سطحی برای ما اهمیت ویژه ای دارد بیان کرد:جمع اوری ابهای سطحی یکی از برنامه های ماست که در این حیث کوچه پرسپولیس بزودی عملیات اجرایی ان اغاز می شود.
وی یکی از دغدغه‌های شهرداری را نقشه جامع وتفصیلی دانست و افزود: نقشه جامع تصویب شده ونقشه تفصیلی در حال بررسی و طی شدن فر ایندهای مطالعاتی و قانونی جهت تصویب است .

دکتر شهرام شهابی با بیان اینکه یکی از دغدغه های اصلی ما ادامه پروژه های نهضت سنگ فرش است،تصریح کرد:با تمام تنگناهای و فشار اقتصادی توانستیم اکثر پیاده روها و پیاده راه شهید جلالوند و بخشی از خیابان اصلی را به اتمام برسانیم.

شهردار پره سر در ادامه با اشاره به اینکه در زمینه ساختمان اتشنشانی کار بزرگی انجام دادیم گفت:به مردم پره سر قول میدهم ساختمان اصلی اتشنشانی را که از دوره تصدی ام شروع کردم، انشاالله در اینده ای نزدیک افتتاح خواهد شد.

وی در خصوص قبرستان شهر با بیان اینکه تنها قبرستانی که متولی ان شهرداری بود،افزود: ساخت غسالخانه توسط شهرداری که تنها غسالخانه ایست که بحث گاز،اب،برق ان به اتمام رسیده است و مشکلات شهروندان در این زمینه مرتفع شد.
دکتر شهابی در ادامه در خصوص خرید یک دستگاه ماشین مکانیزه حمل زباله خبر داد و افزود: برای خرید این دستگاه بیش از یک میلیارد تومان هزینه شده است.

وی همچنین از بازگشایی خیابان جدید شهید کلابی خبر داد و افزود:با بازگشایی این خیابان که حدود ۳۰۰متر یکی از افتخارات شهرداری است و به سرانجام رسید.
وی با اشاره به تورم و فشار اقتصادی که امروزه گریبانگیر شهرداریهاست افزود: ساخت راه و اسفالت، کار بسیاردشواری است زیرا هم‌تملک ،زیر سازی،جدول گذاری،اسفالت و نهایت فضای سبز را به دنبال دارد.وی گفت: بعد از احداث خیابان شهید سلیمانی، توانستیم با احداث خیابان شهید کلابی ابتدای شهر را به وسط شهر، وسط شهر را به انتهای شهر وصل کنیم.

شهردار پره سر :یکی از برنامه های ما تاسیس میدان ورودی شهر از سمت تالش است

و رایزنی که با مسکن و شهر سازی انجام دادیم مشکلاتی از قبیل کمربندی و میدانهای ایجاد شده وجود دارد که متولی همچنان پیمانکار است .اما همچنان پیگیر هستیم و جزء برنامه های شهرداری است.دکتر شهابی در پایان با اشاره به اینکه کمبودها و نقصهایی در شهروجود دارد، افزود: حتما کمبودهاو نقصهایی در شهر وجود دارد و اگر قوتهایی هم هست ازمحبت شوراهای عزیز ،همکاران شهرداری و دعای خیر مردم شهرم است.
خبرنگار عطیه نصرتی

با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

تیم والیبال دانش‌آموزی ایران قهرمان جهان شد

تیم والیبال دانش‌آموزی ایران قهرمان جهان شد تیم والیبال دانش آموزی ایران با شکست آلمان …