چاپ مطلب چاپ مطلب

شهروندان لاهیجانی منتظر کارهای بزرگ در این شهر باشند/آغاز عملیات اجرایی در این شهر

اختصاصی همای گیلان:لاهیجان شهری است که پتانسیلهای وقابلیتهای فراوانی دارد .این شهر به عنوان یک شهر نمونه طبیعی وگردشگری  معروف است   خوشبختانه در سالهای اخیر شاهد تغییرات وسیعی در سطح  شهر هستیم که بدلیل برخورداری  از پشتوانه کارشناسی  ، فضای شهر را زیبا و دلنشین نموده است  و رضایت و تقدیر شهروندان  را بعنوان بهره برداران اصلی خدمات شهری بدنبال داشته  و این صد البته به دلیل انتخاب   شهرداری  است که سابقه مدیریتی درخشان در بقچه عملکردش برق می زند .  زیرا فقط چنین شخصی می تواند  با ارائه  راهکار های بهینه  موجب بهبود کیفیت زندگی  شهروندان شود  و با فراهم نمودن امکانات و فرصتها  جهت تآمین نیازهای شهروندی  و همچنین دریافت ، ارزیابی و رضایت مردم  گام بردارد  لذا با مقایسه لاهیجان دیروز و امروز به جرأت می توان  به این مسأله اعتراف نمود که  ما ا مر وز یک آینده  نوید بخش را برای شهر لاهیجان پیش بینی می کنیم  چها ربانده کردن خیابان امام نمونه ای از این خدمات  است که در حقیقت بار ترافیکی که  موجب فرار مسافران از درون شهرشده بود را به داخل شهر هدایت کرد تا چرخه اقتصادی فعالتر گردد

احداث ساختمان ستادی شهرداری لاهیجان:

 دیگر خدمت ماندگار شهرداری لاهیجان احداث ساختمان ستادی شهرداری  در زمان کحالی  می باشدشهرداری ای که با وجود مراجعه کنندگان فراوان ساختمانی در خور شأن نداشت و آن  ساختمان نیز با قرار گرفتن در وسط  شهر ،خود موجب بار ترافیکی   شده بود .  در ابتدا  تغییر وتحول بخش اداری شهرداری در زمان تصدی مهندس گنجی شهردار وقت صورت گرفت اما اوج کار،خرید یک ساختمان  با پارکینگ اختصاصی برای شهرداری با سیستم اداری فوق العاده جهت رفاه حال شهروندان  و اجرای  بهتر و موثرتر  طرح تکریم ارباب رجوع بصورت  پارتیشن  بندی بود که اولین شهرداری دراستان گیلان می باشد  که با طراحی بدون دیوار پاسخگوی  نیاز مراجعه کنند گان می  باشد وبه دنبال آن ساختمان قبلی شهرداری (روبروی کارخانه چای توکلی)هم به عنوان ساختمان معاونت اجرایی خریداری گردید

استقرار شورای اسلامی شهر لاهیجان :

استقرار شورای اسلامی شهردر داخل پارک بعثت از دیگر اقدامات مهم شهرداری لاهیجان بود که این ساختمان هم در نوع خود بی نظیر است.

مرکز تهیه گل و گیاه (گلخانه) شهرداری لاهیجان

این شهرداری  از محل در آمد های شهرداری و اعتبارات استانی  در یک زمین مناسب مبادرت به  تکمیل پروژه تولید گل و گیاه  نمود ه است .

احداث پایانه بزرگ مسافر بری:

حقیقتا شاید یکی از مهمترین کارهای کحالی به کمک شورای شهر لاهیجان در دوره گذشته احداث یک پایانه مسافر بری برای این شهر بود شهری که برای پیشرفت نیازمند یک مکان مناسب برای پایانه بود که این دور اندیشی ، بی شک توسعه شهر را به همراه داشت.

تجهیز ناوگان موتوری از محل درآمدهای عمومی شهرداری لاهیجان

تجهیز ناوگان موتوری از محل درآمدهای عمومی شهرداری لاهیجان  از دیگر خدمات شهرداری طی چند سال اخیر بود که خوشبختانه از این حیث دارای امکانات  خوبی می باشد.

 البته خدمات شهرداری طی چند سال اخیر فقط مربوط به این موارد نیست بلکه اقدامات شایسته ای انجام گرفته است که از دیده ما رسانه  ها ومردم پنهان  نمانده است وبه گفته  شهردار لاهیجان شهرداری و شورای اسلامی شهرلاهیجان در سال ۹۳ جهت رفاه حال شهروندان گرامی با در دست داشتن پروژه های عمرانی گسترده در سطح شهر، به صورت شبانه روزی آماده خدمات رسانی می باشد.

روکش آسفالت حدود ۶۹۳۸۸مترمربع  از خیابانهای سطح شهر/آغاز عملیات عمرانی

  همواره وجود رطوبت زیاد درگیلان اداره راه وشهرداری را با چالش مواجه می کند وقطعا نابسامانی جاده ها ووجود چاله  چوله ها  نارضایتی عموم را  به همراه داردکه این شهر هم ازاین معضل رنج می برد اماکحالی  شهردار لاهیجان در دو هفته گذشته ازروکش آسفالت حدود ۶۹۳۸۸ مترمربع از خیابان های سطح شهر که هزینه آن از محل در آمد های عمومی شهرداری لاهیجان می باشدخبردادودر گفتگویی افزود:این خدمات شامل  عملیات  روکش آسفالت فینیشر در خیابان امام خمینی (ره) (حد فاصل میدان بصیرت تا میدان شهدا همچنین از میدان بصیرت تا میدان پاسداران)، خیابان تربیت معلم (حد فاصل خیابان کاشف شرقی تا میدان تربیت معلم)، خیابان کاشف غربی (حد فاصل میدان وحدت تا سه راه تربیت معلم)، خیابان خزر (حد فاصل میدان خزر تا نبش باند کندر)و کمربندی، نمکایه (حد فاصل تربیت ۶ تا ۴۵ متری دانشگاه آزاد اسلامی)، حاشیه میدان شیخ زاهد جنب کارخانه میخ سازی، خیابان کاشف غربی( حد فاصل میدان وحدت تا میدان عاقلیه)، بلوار شهید مطهری (حدفاصل میدان کاج تا میدان خلیج فارس )و روکش خیابان نیما می باشد.

کحالی سپس ازاجرای عملیات عمرانی شهرداری لاهیجان در سال ۹۳ به صورت گسترده خبر دادودر این زمینه اظهار داشت:عملیات عمرانی شهرداری طبق برنامه ریزی های انجام شده، به صورت گسترده و فراگیر در سطح شهر لاهیجان آغاز شد.

شهردار لاهیجان گفت : از پروژه های عمرانی شهرداری لاهیجان می توان به تولید فرش بتن در کارگاه عمران شهرداری، نصب موزائیک در معابر خیابان های نیمای ۲ ، بازار روز شماره ۲، گلستان ۱/۴۳، مهرگان ۴، میدان جانبازان، ۴۵ متری دانشگاه آزاد اسلامی، خیابان تربیت معلم ، و آسفالت دستی خیابان های ۲۲ آبان، انصاری ۲۱و۲۵ ، کوی زمانی ، کوی بهار، حسن بیگدشت، طالقانی ۵ و لوله گذاری میدان تربیت و انصاری ۲۵ اشاره نمود.

وی خاطر نشان کرد : شهرداری لاهیجان جهت رفاه و آسایش شهروندان لاهیجانی به صورت شبانه روزی و با تمام امکانات و تجهیزات خود مشغول خدمات رسانی در بخش های مختلف شهری می باشد.

هرچند پیشتر از این هم (فروردین ماه)ازآغاز پروژه های عمرانی بزرگ دراین شهر خبر داده بودکه در این مورد هم گفت:در سال ۹۳ کارهای عمرانی بزرگ و با اهمیت بالا در برنامه شهرداری و شورای اسلامی شهر لاهیجان قرار گرفته است که در حال برنامه ریزی و تدوین آن هستیم و یکی از مهمترین آنها پروژه آرامستان لاهیجان است که باید فضایی در خور شأن مردم فهیم لاهیجان احداث شود.

کحالی اظهار امیدواری کرد: که در سال ۹۳ بتوان برای شهرداری لاهیجان اتوماسیون اداری ایجاد کرد و جایگاه شهرداری لاهیجان را در ادارات سطح کشور افزایش داد. با این حال باز هم شهروندان باید منتظرکارهای بزرگ در این شهر باشند

احداث پل رزمندگان:

همچنین شهردار لاهیجان از آغاز عملیات احداث پل رزمندگان توسط شهرداری لاهیجان خبردادوعنوان نمود:احداث این پل پس از مطالعات و بررسی های صورت گرفته و عقد قرارداد با پیمانکار،  به صورت سازه بتنی آغاز می گردد. کحالی در این خصوص اظهار داشت : پل خیابان رزمندگان با دهانه آبراه ۱۲ متر و عرض ۲۰ متر، یکی از پل های استراتژیک و مهم لاهیجان خواهد بود.

وی اذعان داشت : با آغاز عملیات احداث این پل در خیابان رزمندگان، سایر عملیات عمرانی از قبیل نصب جدول، پیاده روسازی، روکش آسفالت و ایجاد فضای سبز نیز در این خیابان توسط شهرداری لاهیجان اجرا خواهد شد.

 

علت تاخیردر اجرای پروژه ها:

شهردار لاهیجان علت تاخیر دراجرای بعضی پروژه های شهرداری را عدم تامین اعتبار ادارات اجرایی و نیمه کاره ماندن پروژه های آن ادارات دانست و افزود : شهرداری لاهیجان طبق مقررات نمی تواند عملیات آسفالت، تعریف حریم جاده و پیاده روسازی را پیش از اتمام پروژه های ادارات آب و فاضلاب ، برق و گاز انجام دهد، اما با این حال رفاه و آسایش شهروندان لاهیجانی در اولویت برنامه های شهرداری لاهیجان می باشد و شهرداری حتی حاضر است با تامین مصالح مورد نیاز آن ادارات به این امر سرعت بیشتری ببخشد.

 دفع زباله در منطقه تموشل:

همانطوریکه می دانید بیشترین هزینه ها ی صرف شده شهرداریها مربوط به دفع زباله  می باشد.لاهیجان هم که یک شهر بزرگ گردشگری است به مراتب هزینه زیادی در این زمینه می پردازد .  محل دفن زباله این شهرداری   در منطقه تموشل لاهیجان می باشدالبته شهردار لاهیجان در اولین جلسه علنی شورای اسلامی شهردر سال جاری که با حضور مردم برگزار شد در این خصوص گفت:” با توجه به شرایط موجود، شهرداری لاهیجان با رعایت اصول ایمنی و بهره گیری از کارشناسان این امر توانسته است موفق تر از سایر شهرهای استان عمل نماید. ضمن این که شهرداری لاهیجان یکی از موفق ترین شهرداری های کشور است که توانسته با مشارکت شهروندان فهیم خود، طرح تفکیک زباله از مبدا را اجرا نماید.

وی افزود : دفع زباله در منطقه تموشل تنها مختص به شهر لاهیجان نیست و شهرها و روستاهای اطراف هم از آن محل استفاده می نمایند که بیش از زباله های تولید شده شهر لاهیجان، زباله به این محل حمل میشود. شهردار لاهیجان ابراز امیدواری نمود که در آینده ای نزدیک تکنولوژی دفع اصولی زباله در اختیار این شهرداری قرار خواهد گرفت.

وی یادآور شد: زباله های شهری و نظافت مسیرهای ورودی شهرها از مهمترین دغدغه های استاندار گیلان است

 

احداث پیست تخصصی ورزش دوچرخه سواری در عاقلیه:

زندگی ماشینی موجب از بین رفتن سلامت انسان می شودوبر میزان کاهش عمر انسان اثرگذار است لذا حضور فضاهای ورزشی وتفریحی  اوقات فراغت شهروندان را پر می کند  ، که در این خصوص هم شهردار لاهیجان در ماه گذشته از احداث پیست تخصصی ورزش دوچرخه سواری در عاقلیه خبر دادوعنوان کرد: ورزش محبوب دوچرخه سواری به خصوص در شهر لاهیجان طرافدارن زیادی دارد که متأسفانه به دلیل نبود محل مناسب، شهروندان در حاشیه مجتمع فرهنگی تفریحی استخر به ورزش دوچرخه سواری می پردازند، که این امر منجر به ایجاد نارضایتی برای سایر شهروندان می گرددبرهمین اساس  شهرداری لاهیجان پس از طراحی و آماده سازی مکان اقدام به احداث این پیست تخصصی خواهد نمود .

About

Check Also

فضای مجازی و تاثیرآن بر گسترش پدیده بدحجابی در جامعه ایرانی

فضای مجازی و تاثیرآن بر گسترش پدیده بدحجابی در جامعه ایرانی حجاب و عفاف، از …