چاپ مطلب چاپ مطلب

شهروندان لاهیجان جزیره را آزاد کنید/ چرا با وجود پرداخت ۵ میلیارد از سوی شهرداری، هنوز جزیره آزاد نشده است؟/ چه کسانی مانع تراشی می کنند؟/به قلم مدیر مسئول همای گیلان


اختصاصی همای گیلان: حکایت جزیره لاهیجان، قصه غم انگیزی است که بر اثر بی کفایتی مسئولین وقت حاصل شد. برندی که می توانست از سویی با احداث تفرجگاه های متنوع و امکانات رفاهی مطلوب و افزودن بر جذابیت های آن، سهم بسزایی در ارتقای گردشگری شهرستان داشته باشد و ارزآوری نماید و از سوی دیگر موجبات شادی و تفریح شهروندان را فراهم آورد
استخر لاهیجان با ۱۷ هکتار وسعت و ۴ متر عمق به دستور شاه عباس صفوی احداث شده و در وسط آن جزیره ای موسوم به میان پشته واقع شده است.
همان طور که می دانید این جزیره به بهانه ی ساخت هتل و … در سال ۷۶ به صورت اجاره ی ۹۹ساله در ۱۸ ماده توسط شهردار وقت(میرشمس الدین پور باقری) واگذر گردید که البته درباره ی مبلغ سرقفلی آن نیز حرف و حدیث هایی وجود دارد که از بحث خارج است.
خلاصه اینکه ۲۱ سال و اندی است که لاهیجان پشت در بسته ی این جزیره به حسرت نشسته اند.
به راستی که این لاهیجان است که رویای پناه بردن به دل چنین بهشتی را نداشته باشد. بهشتی که سالهاست آماده ی خوشامدگویی به ماست. همان میان پشته که ما را به مهمانی سالهای دور می برد و از خاطرپدربزرگها و مادر بزرگها سرشار است همان که تماشای غروبش برای هر بیننده ای، خاطره ی به یادماندی خواهد ساخت.
اگر چه همه شهرداران یکی پس از دیگری به سهم خود برای بازپس گیری جزیره اقدام نموده اند اما تا چندی پیش تمامی راه ها برای گشایش قفل این درب به بن بست رسیده بود تا اینکه قرار شد حق سرقفلی به مستاجر پرداخت شود تا مکان تخلیه گردد.
کاظمی شهردارلاهیجان از همان ابتدا عزم خود را جزم نمود تا مردم را به آرزوی دیرینه ی خود برساند و قدمی جهت احیای این نستالوژی بردارد. لذا پیگیری اقامه ی دعوای شهرداران گذشته را تا حصول نتیجه در دستور کار خود قرار داد که اخیرا با حکم دادگاه تجدیدنظر گیلان مقدمات بازگشایی جزیره با پرداخت مبلغ سرقفلی حدود ۶٫۵ میلیارد تومان فراهم گردید.
اما به گفته شهردار لاهیجان با پرداخت ۵میلیارد تومان تنها موفق به بازپس گیری ۴٫۸ جزیره شده و هنوز ۱٫۲ آن باقی مانده است.
حال سوال اینجاست چه عامل یا عواملی مانع آزادسازی کامل جزیره شده است؟
مردم شریف لاهیجان خود واقفند که همه ی هزینه سرقفلی پرداختی به مستاجر جزیره از جیب خودشان تامین شده پس باید در مقابل منافع طلبان و آنهایی که مانع آزادسازی جزیره می شوند حق و حقوق خود را مطالبه نمایند.
اکنون عاشق تر از گذشته بازپس گیری جزیره همان بهشتی که سالهاست آماده خوشامدگویی به آنان است را خواستار شوند.

علی علی پور نیاول مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی همای خبر و هفته نامه همای گیلان

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

جشنواره عصر قلم/ شهرسازی نوین برای رشت در قالب طرح ” رها “

جشنواره عصر قلم / شهرسازی نوین برای رشت در قالب طرح ” رها “ ویژه …