چاپ مطلب چاپ مطلب

شورای اقتصاد قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای و پیله تر ابریشم را برای سال زراعی ۹۶-۱۳۹۵ مشخص کرد

همای گیلان:: قیمت خرید تضمینی برگ سبز شورای مزبور در آخرین جلسه خود در ۲۵ اسفند ماه ۹۵، قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک در سال زراعی ۹۶-۱۳۹۵ را به میزان ۲۶ هزار و ۲۴۲ ریال و برای هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه دو، ۱۴ هزار و ۶۹۵ ریال تعیین کرد. همچنین قیمت فروش برگ سبز چای درجه یک و درجه دو به خریداران برگ سبز چای معادل ۴۰ درصد قیمت خرید تضمینی تعیین می‌شود.

بنابراین گزارش قیمت هر کیلو چای درجه یک و دو در سال گذشته به ترتیب ۲۴هزار و ۴۰۰ ریال و ۱۳ هزار و ۶۷۰ ریال بود که با افزایش اندکی مواجه شده است.

براساس تصمیم شورای یاد شده، سازمان برنامه و بودجه کشور با همکاری وزارت جهادکشاورزی (سازمان چای کشور) و با رعایت قوانین و مقررات مربوط، در خصوص محدوده زمانی خرید، تعیین هزینه‌های تبعی موضوع این تصویب نامه، اخذ تضامین و وثایق معتبر از خریداران برگ سبز چای و زمان بازپرداخت آن تصمیم‌های لازم را اتخاذ و بر نحوه اجرای آنها نظارت می‌کند.

سازمان چای کشور مکلف است ضمن نظارت دقیق بر فرآیند خرید تضمینی برگ سبز چای اقدام‌های مورد نیاز را برای توسعه قراردادهای کشت و بهبود کیفیت تولید برگ سبز چای انجام داده و پیگیری‌های لازم را برای ساماندهی چای کشور از طریق اجرای عملیات به زراعی، بهبود فرآوری و اصلاح ساختار کارخانه‌های چای، ترویج مصرف چای داخلی و توسعه بازاریابی از طریق ظرفیت‌های صندوق توسعه چای به عمل آورد./باکانال همای خبر همراه شوید

About سردبیر ارشد

Check Also

#اختصاصی_همای_خبر منوچهر مهدی پور شهردار کومله: هدف از برپایی جشنواره بهارنارنج ، نهادینه کردن گردشگری و ایجاد فرصت های سرمایه گذاری از اقصی نقاط کشور میباشد

#اختصاصی_همای_خبر منوچهر مهدی پور شهردار کومله: هدف از برپایی جشنواره بهارنارنج ، نهادینه کردن گردشگری …