چاپ مطلب چاپ مطلب

شورای شهر رشت این‌بار هم شهردار انتخاب نکرد

اینکه چه اتفاقاتی رقم خورد که به‌یک‌باره زمان از پیش تعیین‌شده برای انتخاب شهردار رشت به زمان بررسی گزینه‌های تصدی جایگاه شهرداری رشت، آن‌هم به‌صورت غیرعلنی تغییر پیدا کند فقط خدا داند و اعضای شورای رشت

همای گیلان – نقل از فارس از رشت، شهری که درگذشته جزو بهترین‌ها بود امروز در سایه بی‌تدبیری و سیاست زدگی افراد مدعی خدمت مورد تمسخر دیگران قرارگرفته و گویا گوش شنوایی نیز برای رفع این‌همه مشکلات و کاستی‌ها وجود ندارد.

رشت خسته‌تر از همیشه بازهم چشم‌انتظار عملکرد یازده عضو شورای شهر است که حدود دو سال پیش برای خدمت به این شهر و شهروندان سوگند خورده و قرار بود باری از مشکلات آن بکاهند اما باگذشت ۹ ماه از استعفای مسعود نصرتی همچنان در انتخاب شهرداری برای این شهر عاجز مانده‌اند.
طبق اعلام سحنگوی شورای اسلامی شهر رشت قرار بود روز دوشنبه ۲۶ فروردین ماه، شهردار رشت در جلسه علنی شورا انتخاب شود ولی در هشتادوهشتمین جلسه شورا گویا تنها موضوعی که در دستور کار جلسه علنی شورا قرار نداشت همین مسئله بود.
رضا رسولی نائب رئیس شورای رشت که در غیاب سید امیرحسین علوی چندساعتی ریاست هشتادوهشتمین جلسه علنی شورا را بر عهده داشت پیرامون مباحث مختلفی ازجمله تخریب خانه استاد ابتهاج، لایحه پرداخت کمک مالی به سیل‌زدگان کشور و غیره سخن گفت و متعاقب آن اعضای حاضر نیز به ایراد سخن درباره موضوعات مختلف پرداختند.
خبرنگاران حاضر در جلسه هشتادوهشت شورا تصور می‌کردند قرار است موضوع انتخاب شهردار رشت در انتهای بررسی دستور جلسه و لوایح ارسالی مطرح شود اما این انتظار به سر نیامد.
با ورود سید امیرحسین علوی رئیس شورای رشت به صحن شورا تصور شد که شاید اعضای شورا منتظر حضور وی برای شروع فرآیند انتخاب شهردار رشت بودند اما بازهم این پیش‌بینی درست از آب درنیامد.
با پیشنهاد بهراد ذاکری عضو شورای اسلامی شهر رشت مبنی بر برگزاری جلسه بررسی گزینه‌های تصدی جایگاه شهردار رشت به‌صورت علنی، خبرنگاران متوجه شدند که جلسه ۸۸ جلسه انتخاب شهردار رشت نخواهد بود و قرار است اعضای شورا در انتهای این جلسه و به‌طور غیرعلنی پیرامون کاندیداهای شهرداری رشت به بحث و گفت‌وگو بپردازند و گویا این قصه همچنان سر دراز دارد.
در انتها با عدم پذیرش پیشنهاد بهراد ذاکری عضو شورای رشت مبنی بر برگزاری جلسه بررسی گزینه‌های تصدی جایگاه شهردار رشت به‌صورت علنی، خبرنگاران مجبور به ترک جلسه شورا شده و اعضای به‌صورت غیرعلنی و در پشت درب‌های بسته به بررسی برنامه‌های ارائه‌شده توسط گزینه‌های کاندید تصدی شهرداری رشت پرداختند.
این اتفاقات در شرایطی رقم خورد که شهروندان و رسانه‌ها منتظر انتخاب شهردار رشت در جلسه علنی روز دوشنبه شورای شهر بودند.
اما اینکه چه اتفاقاتی رقم خورد که به‌یک‌باره زمان از پیش تعیین‌شده برای انتخاب شهردار رشت به زمان بررسی گزینه‌های تصدی جایگاه شهرداری رشت، آن‌هم به‌صورت غیرعلنی تغییر پیدا کند فقط خدا داند و اعضای شورای رشت.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

الکترونیکی شدن آزمون‌ها در سطح وسیع به شرط اختصاص بودجه

الکترونیکی شدن آزمون‌ها در سطح وسیع به شرط اختصاص بودجه   رئیس سازمان سنجش کشور: …