چاپ مطلب چاپ مطلب

شکارچی تانک دشمن دیروز-مدافع حریم سلامت مبارزه با کرونا امروز

اختصاصی همای گیلان، بارهاجمله “مردم ایران بهترین مردم دنیا هستند”را شنیده ایم ودیده ایم که این ملت ،ملت شگفتی سازست . ملتی که همواره از سختی ها سرافراز بیرون آمده است . این روزها ویروس کرونا، نه تنها بهداشت ودرمان کشورها را متاثر نموده ، که حوزه های مختلف اقتصادی واجتماعی را نیز مورد ارزیابی قرار داده است . شایددنیا انتظارداشت کشوری همچون ایران که بدلیل قرارگرفتن در شرایط تحریم ،تحت محاصره اقتصادی قرارداشت ،دستخوش بحرانی شدیدگردد.اماهمچون همیشه حمایت همه نهادها ،سپاه پاسداران ،ارتش جمهوری اسلامی ،نیروی انتظامی ، بسیاری ارگان ها در کنار دولت ومردم موجب گشت تاعلیرغم همه مشکلات و کمبودها ،بتوانیم ازخیلی ازحکومت های توسعه یافته اروپایی و حتی آمریکا ،عملکرد به مراتب بهتری به نمایش بگذاریم . قطعا این توفیق ها درکشور ،با وجودمردم معنا ومفهوم می یابد. بی شک بی حضور این سمن ها( سازمانهای مردم نهاد)درکنارپرسنل زحمتکش بهداشت ودرمان می باید شاهد میزان تلفات بیش ازاین می بودیم . هیئت ثارالله ایران (لاهیجان)که بنیانگذار آن حاج احمد شیخ شعربافان می باشد خدمات شایان توجهی درامر مبارزه با ویروس کرونا به منصه ظهور رسانده است که در زیر باهم می خوانیم:
با همدلی و مشارکت کرونا را شکست می¬دهیم
حاج احمد می¬گوید: در شرایطی زندگی می¬کنیم و با ویروس کرونا در مبارزه هستیم که امروز بیشتر از تجهیزات پزشکی نیازمند وحدت ،همدلی و وفاق ملی هستیم .دلم به حال آن کارگر روزمزد و سرگذر که برای بدست آوردن یک لقمه نان به هر دری می¬زند می¬سوزد، البته نه بعنوان یک مسئول و یک مدیر، بلکه بعنوان یک انسان ویک شهروند و یک هم وطن و یک جانباز و سرباز ولایت و بر خود وظیفه می¬بینم با همان فرهنگ بسیجی و با حضور در میادین نور علیه ظلمت ،در این برهه از زمان و در شرایط خاص جامعه در مبارزه با کرونا دینم را به جامعه ادا نمایم .
توزیع ۶۰ هزار ملزومات بهداشتی
حاج احمد شیخ شعربافان بنیانگذار هیئت ثارالله ایران (لاهیجان) می¬گوید: خوشبختانه هیئت ثارالله ایران (لاهیجان) با همدلی و همکاری جامعه و دوستان ، در سراسر کشور تاکنون توانسته طی چهار مرحله بیش از ۶۰ هزار ملزومات بهداشتی شامل : ماسک ،ژل ،گان ،دستکش و الکل با نیت و تبرک به یاد ۶۵۰ شهید والامقام و شهدای گمنام شهرستان لاهیجان و به یاد سرداران دلها شهید حاج حسین همدانی و شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع سلامت علی الخصوص اولین شهید ، شهیده نرجس خانعلی زاده و همچنین خادم الزوار شهید عبدالله ولد ابوباقر که در کربلا ، در راه خدمت به زوار امام حسین (ع) به درجه رفیع شهادت نایل آمدند وخادم الزواره حسینی کنیزه حضرت زهرا(س) مرحومه مهسا شیخ شعربافان را در سطح کشور توزیع نماید.
حاج احمد میگوید : دولت به تنهایی قادر به رفع معضلات و دفع ویروس کرونا نمی¬باشد. باید همانند دفاع مقدس و سایر حوادث در کنار دولت و دولت هم کنار مردم کارها راپیش ببرد . زیرا این یک مشکل اجتماعی است نه دولت به تنهایی توان دارد نه ملت. امروز در شکست دادن کرونا نیاز مبرم به وفاق ،همدلی و وحدت داریم. از تمام عزیزانی که دستشان می¬رسد تقاضا دارم علی وار، واردعرصه میدان مبارزه شوند .انفاق و گذشت ،رمزموفقیت است . نیازمندان و بیکاران و آنهایی که فاقد درآمد هستند چگونه معاش خود را بگذرانند! بستن مغازه و تعطیلی کسب و کار و رعایت فاصله اجتماعی هم بسیار تاثیر گذار است و به شرط اجرای صحیح آن هرکس به هرطریقی می¬تواند وارد میدان شود .آن صاحبخانه و مالک مغازه و یا آن اداره و مالک مستغلات باید صبوری و گذشت را پیشه کار نماید .
حاج احمد می¬گوید : در این شرایط حساس ، گاهاٌ شاهد حرکات زشت و زیبا در جامعه هستیم که عنوان نمودن زشتی ها، انسان را شرمنده و تماشا نمودن ایثار و از خود گذشتگی، انسان را به وجد می¬آورد و این کجا و آن کجا.آنجایی که یک پزشک باشرافت ، حقوق یک عمر پزشکی خود را صرف امور خیر و کمک به هم وطنان در مبارزه با کرونا می¬ نماید و خود عاشقانه پای کار است و برای مداوای مردم ، خانه و خانواده را رها می¬کند . این انسانهای فرشته صفت با عده ای سودجو و کاسب نما که ماسک ۵۰۰تومانی را احتکار و گران فروشی نموده ، به مردم ظلم می کنند ، اصلا قابل قیاس نیستند. مگر نه این است که این بلاها وحوادث ، خود نوعی امتحان الهی است .ملت قهرمان پرور و شریف ایران اسلامی، همانطوری که طی چهاردهه از عمر انقلاب ، نجابت و استقامت و ایثارگری خود را به نمایش گذاشتند ، مسلما که در این آزمون و حوادث گوش به فرمان ولی زمان خود سربلند و سرافراز خواهند بود .

موسس هیئت ثارالله لاهیجان ادامه می دهدوعنوان می کند: من کسی نیستم جز خادم و نوکر و عضو کوچک خانواده بزرگ هیئت ثارالله ایران (لاهیجان) و از همه کسانی که با این هیئت در سراسر کشور، قدماٌ ، کرماٌ، لساناٌ و درما ٌ خدمت می¬نمایند ،تشکر می¬کنم . هیئت ثارالله ایران(لاهیجان) متعلق به این مردم و انقلاب است . تمام امور مربوط به هیئت امسال اختصاص یافته به امداد رسانی، تهیه و توزیع لوازم بهداشتی ،ملزومات پزشکی و حتی معیشتی در بین مردم و اقشار آسیب پذیر جامعه .
بایدویروس کبروخود بینی را قبل از مبارزه با ویروس کرونا شکست داد
این جانباز جنگ تحمیلی می گوید : تمام مسئولین باید به این باور برسند که وامدار مردم هستند بیاییم ویروس تکبر و خود بینی را قبل از مبارزه با ویروس کرونا شکست دهیم و به این حقیقت برسیم که این مسئولیت ها ، امانت و وسیله امتحان ماست .با مردم باشیم و از پشت میز خود فاصله بگیریم و فاصله خود را با مردم کم و کمتر نمائیم .اگر این پست و مقام موروثی بود مسلما به شما عزیزان نمی¬رسید . وقتی مردم در هر شرایط ،مسئولین را در کنار خود ببینند با همه ی کاستی ها و کمبودها کنار می¬آیند و می¬سازند .
انعکاس فعالیتها، معرفی و خود نمایی نیست بلکه ترویج فرهنگ ایثار و گذشت است
او می¬گوید : بارها گفتم باز تکرار می¬کنم من نیار به معرفی خود ندارم .من خادم الحسین و سربازانقلاب و ولایت هستم. جناب آقای سعیدی،خبرنگار محترم ،انعکاس فعالیت¬های هیئت ثارالله مسلما در معرفی و خود نمایی نیست و نمی-باشد. بلکه هدف من ترویج فرهنگ ایثار و گذشت و مشارکت دوستان و عزیزان دیگر است. امروز جامعه نیاز به مشارکت عمومی در طرح مبارزه با ویروس کرونا دارد . نشستن و نظارگر(تماشاگر) بودن واقعا جایز نمی¬باشد.
حاج احمد شیخ شعربافان در ادامه مصاحبه خود می¬گوید : تاسیس هیئت مستقل بین المللی ثارالله ایران(لاهیجان) و استقرار آن در کربلای معلی درمنطقه الشبانات(شیبانیه) بیت خادم الزوار مجاهد حشد الشعبی حاج ابوباقر (موکب ثارالله لاهیجان ) و اعزام زائرین به ویژه در اربعین حسینی به طور رایگان و با اعزام اولین کاروان موتورسواران سبک و سنگین در جهان از لاهیجان به کربلای معلی و نجف با شعار صلح و دوستی کار کوچکی نبوده و نیست . بیاییم با اقدامات موثر و ارزشمند خود در شهرمان ، آینده فرزندان خود را به نیکی ترسیم کنیم . امروز نیاز جامعه اول وحدت و همدلی است بعدا مبارزه با کرونا وغیره.

موسس هیئت ثارالله اضافه می کند : جا دارد در این فرصت ازکلیه عزیزانی که در این امرخداپسندانه مارا یاری نمودند سپاسگزاری و قدردانی نمایم از جمله : جامعه پزشکان ، پرستاران و خدمات ،کادر درمانی و بهداشتی ،هلال احمر،نیروهای جان برکف انتظامی و نظامی ،نیروهای بسیجی ،جانبازان و پاسداران و خانواده های معظم شهدا و ارتشیان ،اداره اطلاعات و عملیات سپاه ، سربازان گمنام، مرزبانان عزیز جامعه، مدرسین حوزه علمیه و دانشگاه ،نمایندگان رسانه و خبرنگاران و از جناب دکتر رسول فرخی نماینده منتخب مردم شریف لاهیجان و سیاهکل ،دیلمان و رودبنه -که امید است با تجارب ارزنده و سوابق درخشان مدیریتی و اجرایی ایشان شاهد تغییر و تحولات در راستای حفظ و کرامت شهروندی و فضای وحدت و همدلی در منطقه باشیم- همچنین از مهندس سید محمد جواد موسوی، مهندس سید ابراهیمی ،جناب آقای داود قنبرزاده ،جناب آقای دکتر آصف جاه ، جناب آقای دکتر طوسی و همکاران ایشان ،جناب آقای آهو بر،حاج نقی شیخ شعربافان ،حاج رسول برسان هنرمند نامی خطه گیلان زمین ،پلیس راهور گیلان و پرسنل زحمتکش این نیرو (لنگرود) و لاهیجان جناب آقای سرگرد غلامی ،مامورین و فرماندهی محترم کلانتری های ۱۱و ۱۲،فرمانده محترم نیروی انتظامی ،فرماندار محترم لاهیجان جناب دکتر میرغضنفری ،شهردارمحترم جناب آقای کاظمی و اعضای محترم شورای شهر لاهیجان امام جمعه با فضیلت جناب آقای سلیمانی ،جناب اقای محمد مهدی صبح خیز( کارسبز) که با حمایت های بی دریغ ایشان هیئت ثارالله را مورد تفقد قرار دادند.و همچنین از ریاست اتاق اصناف لاهیجان و اتحادیه خیاطان و سری دوزان جنا ب آقای رضا پاینده کار و جناب آقای مجید رضایی و آقای کیومرثی از عزیزان خیاط که طی این دوران مسئولیت دوخت بیش از ۱۷ هزار ماسک و گان را عهددار بودند و از پرسنل شرکت امیران سیکلت لاهیجان و هیئت ثارالله ایران(لاهیجان) به ویژه سرکار خانم عاطفه رضازاده ، سرکار خانم سونیا جانعلی پور، جناب آقای محمد فلاح واحد ، جناب آقای محمد حبیب زاده و یاران همیشگی هیئت مهندس حسین سعیدی و مهندس میلاد شیخ شعربافان و همچنین تشکر ویژه از اعضای فعال هیئت ثارالله ایران(لاهیجان) جناب آقایان حاج مهیار شیخ شعربافان ،کربلایی معین شیخ شعربافان ، کربلایی ایمان شیخ شعربافان که کار هماهنگی و پشتیبانی هیئت در تهران را عهده دار بوده اند . همچنین قدردان سرکار خانم مریم حسین زاده و جناب آقای دکتر کوکبی و دکتر درخش و سرکار خانم خلعتبری نیز بوده ایم ومراتب قدردانی خودرا از کلیه عزیزانی که از لیست و قلم افتادن اعلام می¬نمایم. جادارد از شیخ الرئیس عشیره الشبانات شیخ الحسن و اهالی محترم کربلای معلی و مجاهد حشدالشعبی که در طول سال علی الخصوص محرم و صفر میزبان هیئت ثارالله ایران (لاهیجان) در کربلایی معلی می¬باشند تشکر ویژه نمایم و دست تک تک خادمین امام الحسین (ع) را که به هر نحوی در راه رضای خدا گام برمیدارند میبوسم و به این بوسه افتخار میکنم و هیچ مدالی و هیچ درجه ای و هیچ منسبی بالاتر از خادم الحسین(ع) و خادم الزوار بودن نیست.


لاهیجان-خبرنگارهمای خبروهمای گیلان ابوالقاسم سعیدی

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …