چاپ مطلب چاپ مطلب

شکایت از خبرنگاران بجای پاسخگویی به مردم؛ اداره کل ورزش گیلان به جای پاسخگویی، شکایت کرد

اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان، به جای اینکه به شبهات پیش آمده در خصوص احتمال شیوع کرونا از مسابقات وزنه برداری جام نامجو، پاسخ دهد، اقدام به شکایت از خبرنگارانی کرد که این موضوع را مطرح نمودند.
همای گیلان، به گزارش ورزش گیلان، پیش از شروع مسابقات بین المللی وزنه برداری جام نامجو در گیلان، درست در زمانی که اعلام شد تیم ملی چین بناست در این مسابقات حضور یابد، رسانه ها باتوجه به شیوع بحران کروناویروس در چین، هشدار داده بودند که این سهل انگاری می تواند به نسل کشی در گیلان تبدیل شود.
پس از این هشدارها بود که تیم ملی چین، خود به این نتیجه رسید، عامل انتقال این ویروس به کشورهای دیگر نباشد و فدراسیون وزنه برداری این کشور اعلام کرد که وزنه برداران چین در این مسابقات حضور نمی یابند.
درحالیکه می رفت استرس ها کاهش یابد، ناگهان مریم بخشی مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان اعلام می کند، دو بانوی مدرس چینی، جهت برپایی دوره های آموزشی در جام نامجو حضور خواهند یافت. وی وقتی هشدارهای مجدد رسانه ها را دید، پای تریبون آمد و گفت: تمام آزمایشات لازم از این دو بانوی چینی گرفته شده و آنها در سلامت کامل وارد کشور شده اند.
این اظهارات در حالی گفته شد که چند هفته بعد، کیت های تشخیص کروناویروس وارد کشور شد و این بدان معناست منظور از آزمایشات کامل از سوی مریم بخشی تنها یک تب سنجی معمولی بوده است.
جام نامجو از ۱۳ تا ۱۶ بهمن در حالی در رشت برگزار شده بود که کاملا تحت الاشعاع حضور این چینی ها قرار داشت. آنها آمدند و رفتند و درست دو هفته بعد از خروج آنها اولین فوتی کرونا در گیلان رسما اعلام شد.
شایعه شده است دختر دکتر کوچکی نیا (اولین فوتی کرونا در گیلان)، در هتل بزرگ گیلان مسئول رتق و فتق امور این چینی ها بوده است و حتی می گویند در یکی از گیلان گردی ها، دکتر کوچکی نیا به عنوان پزشک، همراه گروه بوده است.
درخواست رسانه ها از اداره کل، برای در اختیار گرفتن لیست افرادی که با چینی ها در ارتباط بوده اند، بی فایده بود و اکنون کرونا ویروس گیلان را درنوردیده است و هزاران بیمار و صدها کشته برجای گذاشته است.
امروز اما خبر عجیب دیگری از این اداره کل به گوش می رسد، آنها به جای اینکه به شبهاتی که در این راستا در رسانه ها پیش آمده بود، پاسخ دهند و شفاف سازی نمایند که آیا واقعا مباحث مطرح شده در رسانه ها صحت دارد یا خیر؛ اقدام به شکایت از دو خبرنگار ورزشی و یک فعال فضای مجازی گرفته اند که در این مدت دست آنها را رو کرده بود.
سعید علیپور و صاحب مقصودی دو خبرنگار باسابقه ورزشی و نقی هدایتی رییس سابق هیات کشتی گیلان و فعال این روزهای فضای مجازی افرادی بودند که به جرم نشر اکاذیب از طریق رایانه، از آنها شکایت شده است.
البته یک جایی هم محترمانه و دوستانه تهدید یا تقاضا کرده که دیگرپیگیری نکنید ماخودمان درحال بررسی هستیم واگرنه ناراحت می شویم…

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

“رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد: مرخصی ۸۵ بیمار سانحه بیمارستان قائم با حال عمومی خوب؛ روند رو به بهبودی همه نوزادان حادثه

“رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد: مرخصی ۸۵ بیمار سانحه بیمارستان قائم با حال …