چاپ مطلب چاپ مطلب

احمد شیخ شعربافان:با اجرای طرح جراحی اقتصادی دولت ،روند افزایش قیمت شدت گرفت وفقیر ،فقیرتر شد

اختصاصی همای خبر/هر انقلابی نیازمند نقد است .زیرا هدف نقد بهتر شدن است. بدون شک هیچ انقلابی مبرا از عیب نیست ؛ همان طوری که هر انسانی دارای عیب و نقص است.
اما یکی از وظایف رسانه‌ها این است که به عنوان زبان مردم ، جامعه را نقد کرده ، به گوش مسئولین برساند.
شیخ احمد شعربافان سال‌هاست که هر از گاهی مصاحبه‌ای با پایگاه همای خبر و هفته نامه گیلان انجام میدهد.
وی در قامت یک جانباز جنگ تحمیلی ،درد دل هایی از زمان جنگ و همچنین انتقاداتی از عملکرد مسئولین دارد. اما حرف های این بار کمی متفاوت تر از گذشته بود ؛ وقتی دلایل آن را پرسیدیم پاسخ داد : اینجانب به عنوان یک موکب دار و کسی که سالها سر و کارم با مردم است در هیچ زمانی شاهد افراد مستضعف نبودم که روزانه به دفتر ما مراجعه کنند و تقاضای پول و یا غذا و کمک جهیزیه داشته باشند. لذا به عنوان یک جانباز جنگ تحمیلی مصاحبه من با زمان گذشته کمی متفاوت خواهد بود.
شعربافان ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبداله الحسین اظهار داشت: در هیچ زمانی از دوران انقلاب حاکمیتی یکدست بدان صورت وجود نداشت. قبلا این مشکلات جامعه را به گردن دولتمردان گذشته می‌انداختیم وعنوان می کردیم دولت گذشته به جای توجه به امکانات داخلی، تمام هم و غمش ارتباط با غرب بود که متاسفانه در این راه موفق نبود‌. اما با توجه به شعارهای دولت آقای رئیسی یعنی توجه به اقتصاد داخلی؛ تصور بر این بود که مشکلات اقتصادی به حداقل برسد که متاسفانه،نه تنها این امر محقق نشد، بلکه وضعیت اقتصادی مردم بدتر گردید. به طوریکه کارمندان جامعه که تا دیروز جز دهک های متوسط بودند به دهک های نیازمند جامعه سقوط نمودند .وضعیت حال حاضر با شعارهای دولت محرومین سنخیت ندارد.
اگر دولت آقای رئیسی با توجه به یکدستی سه قوا، نتواند از پس مشکلات برآید، قطعاً نظام ،بیشتر از این آسیب خواهد دید. لذا اینجانب به عنوان یک رزمنده و فرد انقلابی و جانباز جنگ تحمیلی با توجه به اینکه خودم از مبلغان آیت الله رئیسی در زمان انتخابات بوده‌ام، از وی درخواست عاجزانه دارم که هرچه زودتر به وضعیت اقتصادی کشور سر و سامان دهد‌.
وی با تاکید بر اینکه اینجانب سرباز ولایت وحامی مردم هستم، اضافه کرد: اینجانب هیچ خطی را بالاتر از خط مقام معظم رهبری نمی بینم و قصدم تخریب دولت نیست بلکه می خواهم مشکلات کشور را به عرض برسانم. در حقیقت این ها درد دلی است از سوی مردم.

#چگونه می شود از اجرای عدالت سخن گفت در حالیکه وام میلیاردی بدون ضامن باشد و وام ده میلیونی با دو ضامن#

شعربافان با اشاره به اینکه ما در یک حکومت اسلامی زندگی می کنیم خاطرنشان کرد: چگونه در این انقلاب برخی آقایان، میلیارد ها تومان اختلاس می کنند و کسی آنها را مواخذه نمی کند. اما اگر یک شهروند عادی یک هزارم این کار را انجام دهد، اشد مجازات برای او در نظر گرفته می شود. من کسی را سراغ دارم که با یک کاغذ A5 هزاران میلیارد پول بدون سند و ضمانت گرفته است ولی کارمند اگر بخواهد دو تومان وام بگیرد، باید فیش حقوقی دو ضامن کارمند را ضمیمه پرونده اش کند.
وی اذعان داشت: همه ما وامدار خون شهدا هستیم.
اگر اقتصاد ما متکی به غرب نیست، پس چگونه نمی توانید جلوی گرانی را بگیرید.

#اگر اقتصاد ما متکی به غرب نیست و مدیران نالایق هم برکنار شده اند پس دلایل این همه گرانی چیست؟#

سازمان سنجش در گذشته امن ترین سازمان کشور بود، اما چگونه امروز سوال های کنکور به فروش میرود؟
آیا کسی که از طریق خرید سوالات کنکور در دانشگاه پذیرفته می شود، فردا می تواند فرد مفیدی برای جامعه باشد؟ آیا این کار نخبه کشی نیست؟

#دولتمردان پاسخ دهند که یک جوان از چه راهی باید صاحب مسکن شود#

این جانباز جنگ تحمیلی با اشاره به اینکه یکی از شعارهای آقای رئیسی ساخت یک میلیون مسکن در سال بود، گفت: این مسئله به حدی در اقتصاد تاثیر گذار است که می تواند چرخه منفعل اقتصاد کشور را احیا کند، اما متاسفانه نه تنها این کار انجام نشد، بلکه هر روز شاهد افزایش بی رویه قیمت مسکن در سراسر کشور هستیم. این افزایش قیمت مسکن به حدی نگران کننده است که به ضرس قاطع می توان گفت یک جوان از راه مشروع و حقوق کارگری و کارمندی هرگز صاحب مسکن نخواهد شد . از سوی دیگر از جوانان می‌خواهیم که ازدواج کنند و فرزندآوری صورت گیرد بدون اینکه توجه کنیم بر اساس اصل ۳۱ قانون اساسی ، داشتن مسکن حق همه مردم جامعه است .

شعربافان اضافه کرد: در کشورهایی همچون ژاپن تورم منفی است در حالی که این کشور فاقد هر نوع ثروت خدادادی می باشد.
اما در کشور ما این همه منابع و ثروت ملّی وجود دارد اما تورم هر ساله رشد بیشتری دارد زیرا ما توجهی به تعلیم نیروی انسانی نداریم قطعاً وقتی کشوری مافیای کنکور داشته باشد، دیگر سرمایه های اجتماعی ارزشی ندارد.
این جانباز جنگ تحمیلی با اشاره به اینکه نان و برنج جزو نیازهای ضروری و اولیه خانواده ها می باشد، بیان داشت: امروز برنج برای برخی خانوارها غذایی لاکچری محسوب می شود . این افزایش چندین برابری قیمت برنج، باعث حذف این غذا از سفره بسیاری از مردم گشته است. چگونه قیمت برنج در چند ماه از ۳۰ هزار تومان به ۱۳۰ هزار تومان افزایش می‌یابد؟
باید به دنبال حل مشکل گشت و نفاق و اختلافات را کنار گذاشت و به فکر مردم افتاد. زیرا همین مردم هستند که در زمان جنگ و بحران، پشتیبان نظام و ولایت بوده اند. با وعده و وعید نمی‌توان مملکت‌داری کرد .
وی عنوان کرد: همه دولت ها زحمت کشیدند و نسبت به حل مشکلات گام برداشتند. همه روزه از مافیا صحبت می شود اما برای مردم سوال است که این مافیا چه کسانی هستند که از حکومت قدرتمندترند؟ من و امثال من برای این انقلاب جان و خون داده ایم. من زمانی که ۱۴ ساله بودم در جبهه‌های جنگ، شکارچی تانک دشمن بودم. همه ما جنگیدیم تا ستون های این انقلاب مستحکم شود.
جوانان امروز شغل میخواهند تا بتوانند ازدواج کنند. آیا شغلی هست تا جوانان تشکیل زندگی دهند؟
شعربافان با تاکید بر اینکه جامعه ای دارای امنیت است که فاصله طبقاتی کمتری داشته باشد گفت: از طبقات مرفه این انتظار می رود که حداقل به خاطر امنیت اموال خود هم شده به دهک های پایین جامعه عنایت داشته باشند.
اگر مردم تاکنون ساخته اند به خاطر ولایتمداری و ارادتشان به امام حسین (ع) است.
وی در ادامه مصاحبه خود گفت: همانطوری که میدانید هیئت ثارالله ایران( لاهیجان) در سال ۱۳۸۰ تاسیس شد. این هیئت مستقر در کربلا ،منطقه شبانات می باشد.
از آنجایی که اینجانب علاقه خاصی به کربلا و هیئت داری دارم ،در ابتدا این هیئت در لاهیجان مستقر بود بعد از چند دهه فعالیت در لاهیجان و استان گیلان با پیشنهاد دوستان عراقی یعنی بچه های لشکر بدر ، در کربلا مستقر شدیم. همیشه علاقمند بودم برای مردم شهرم کاری انجام دهم .ما از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۸ اولین کاروان و بزرگترین موکب دار کربلا بودیم که مردم را صلواتی به کربلا اعزام می کرد. بعدها به دستور سردار سرتیپ حاج حسین همدانی هیئت را گسترش دادیم و به وسع خودمان ، نفراتی را به کربلا اعزام نمودیم. ضمن آنکه به دستور سردار دلها حاج قاسم سلیمانی کاروان پیاده را بنا نمودیم .
امروز دومین شهری هستیم که زائران را صلواتی به کربلا اعزام می نماید. از آنجایی که این هیئت با مدیریت خوب دوستان ایرانی و موکب داری عراقی ها با استقبال خوبی روبرو شد ،امروز نسبت به اعزام، اسکان و پذیرایی زوار کارنامه خوبی داریم و خدا را شکر سرآمد همه موکب ها و هیئت ها در کربلا هستیم.
وی اضافه کرد: قبلاً فقط درماه محرم و صفر به کربلا زوار اعزام میکردیم . حالا با هماهنگی مردم خوب کربلا، علی الخصوص منطقه شبانات و عشیره شبانات این بستر برای ما فراهم شده است که هر موقع از سال بتوانیم اعزامی به کربلا داشته باشیم . انشالله که نوکر خوب شما در کربلا باشیم.

#هیات ثاراله در زمان بحران ها همواره در کناره مردم بوده است#

وی افزود:اینجانب دو باب منزل به موکب دار های عراقی اهدا نمودم که هر وقت به ایران آمدند در اختیارشان قرار گیرد.
شعربافان با تاکید بر کمک های این هیئت در ایام کرونا گفت: طی این مدت کمک های شایانی از قبیل ماسک، ژل،گان و الکل به صورت رایگان وصلواتی در اختیار مردم چهار استان تهران، البرز ،قزوین و گیلان قرار دادیم.
وی اضافه کرد: این هیئت همچنین در زمان وقوع سیل و زلزله همیشه پیش قدم بوده و با طبخ غذای گرم به یاری زلزله زدگان و سیل زدگان شتافته است.

#هیئت ثاراله ماهانه به ۳۰۰ نفر مستمری پرداخت می نماید#

شعربافان افزود: این هیئت ماهانه به ۳۰۰ نفر مستمری پرداخت می نماید ضمن آنکه در حد توان در جهت تهیه جهیزیه دختران بی سرپرست و مستمند گام برداشته است.
وی خاطر نشان کرد: در آخرین سفر که به کربلا داشتم طبق توافقی که با عراقی ها صورت گرفت، متقاعد شدند که در طول سال میزبان خوبی برای زائرین امام حسین باشند.
وی گفت: از گذشته اعزام زائرین توسط این هیئت به کربلا انجام می شد وبه همت کربلایی رسول برسان ،حاج مهیار شعربافان و کربلایی معین شعربافان که همگی خادمین امام حسین بودند ،خدماتی نظیر رهنمایی و اسکان، مراقبت و پذیرایی از زائران صورت میگرفت.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به شیوع کرونا طی چند سال اخیر هیئت مجبور بود طبق بروشور هایی که در اختیار مردم قرار می داد از آنها دعوت کند تا خود به کربلا شرفیاب شوند تا ما میزبان آنها در کربلا باشیم. امسال با توجه به شرایط مالی مردم، هیئت در نظر دارد عده‌ای از مردم را مثل سابق با امکانات خود به کربلا اعزام نماید.

#اهدای یک دستگاه فلزیاب به نیروی انتظامی گیلان از سوی هیئت ثاراله#

وی اظهار داشت: این هیات در دوم مرداد ماه ۱۴۰۱ یک دستگاه گیت فلزیاب(دستگاه چک وخنثی سازی بمب) را به یاد شهید چایپز به فرماندهی نیروی انتظامی استان گیلان به ارزش صدمیلیون تومان با کمک خیرین امنیت ساز اهدا نمود تا در اختیار یکی از شهرستان ها قرار گیرد.
در پایان شماره تلفن های زیر جهت هماهنگی درکربلا در اختیار مردم قرار می گیرد.

تلفن های هیئت جهت هماهنگی
۰۱۳۴۲۳۴۱۶۶۲
۰۱۳۴۲۲۳۹۰۱۰
حاج احمد شیخ شعربافان:۰۹۱۲۳۳۳۷۴۹۱
۰۹۱۲۸۱۶۹۳۸۸
کربلایی معین
۰۹۱۲۲۰۴۴۱۸۳
کربلایی مهیار:
۰۹۰۲۳۰۷۷۰۰۷
کربلایی رسول:
۰۹۱۱۸۴۱۲۰۸۶
آدرس پیج اینستاگرام :
heiatsarallahiranlahijan@
https://t.me/heyatsarallah_lahijan
https://chat.whatsapp.com/BprIbh3K2Cz4MYs1bcbwdv

در پایان جا دارد از همراهی دکتر علیرضا درخش،مهندس سید ابراهیمی ،پیرغلام و خادم امام حسین و زحمت کش شهرمان حاج نقی شیخ شعربافان، حاج تقی شعربافان که یاور همیشگی هیات ثارالله هستند وهمچنین از هیئت علم بران استان گیلان پهلوانان و خادمین امام حسین (ع) و رئیس کانون مداحان استان گیلان حاج اقا نظام علی ،اسماعیل گوهری ،حاج آقا صومی و پهلوان حسن خوشکردار ونیز هیات های مذهبی عزاداری استان گیلان علی الخصوص شهر لاهیجان تشکر ویژه می نماییم

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر

قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر   معاون حفاظت و بهره …