چاپ مطلب چاپ مطلب

شیخ احمد شیخ شعربافان جانباز جنگ تحمیلی:از چه کسی باید بپرسیم مقصر اصلی گرانی کیست؟


اختصاصی همای خبر/خبرنگاران صدای مردم هستند. این قشر زحمتکش موتور محرک جامعه به حساب می آیند و همواره تلاش می کنند با انعکاس مشکلات جامعه از زبان مردم پل ارتباطی بین مردم و مسئولین باشند .شیخ احمد شیخ شعربافان هرچند گاهی به مشکلات جامعه می پردازد این بار هم در مورد گرانی های افسار گسیخته و تورم غیر قابل وصف با خبرنگار همای گیلان به گفت‌وگو پرداخت است با هم آن را می خوانیم:
این جانباز جنگ تحمیلی گفت: من همواره پاسدار بودم و خواهم ماند پاسداری از حقوق مردم. در زمان جنگ حسب وظیفه خود ۸۰ ماه به جبهه جنگ اعزام شدم و توفیق جانبازی ۵۰ درصد را پیدا نمودم .بعد از جنگ هم ضمن پاسداری از آرمان‌های انقلاب ،هیئت داری کرده‌ام. به افراد زیادی هر ماهه کمک نقدی نمودیم و از این راه توفیق ده ها خدمت‌رسانی نصیب بنده گردید. اما وقتی به یاد شعارهای اول انقلاب می افتم که هدف اصلی آن ، رسیدگی به محرومین، کم کردن فاصله طبقاتی،حذف رانت و پارتی بازی در جامعه بود اما امروز فقیر، فقیرتر و غنی ،غنی تر شده است. برخی مسئولین کشور اشرافی زندگی می کنند اما یکسری مردم باید دست در زباله ببرند تا نان به دست آورند .آقازادها وام میلیاردی بدون ضامن می گیرند و بدبخت بیچارها با هزار مکافات وامی جور می کند و شرط آن هم داشتند ضامن کارمند است (مگر کشور ما چند کارمند دارد؟). بر خود واجب می‌دانم لب به سخن گشایم و طریق همین رسانه‌های داخلی حرفم را بدون هیچ اغماضی بزنم وبه مسئولین بگویم که این طریقه کشورداری نیست. کشور ایران کشور پهناور با هزاران سرمایه که می تواند دوبرابر این جمعیت را به بهترین شکل اداره کند چه شده است که فقط چند درصدی از مردم در رفاه و آسایش زندگی می کنند؟

*گرانی های افسارگسیخته کارمندان را هم به طبقه نیازمند جامعه تبدیل کرده است*

شرم می آید بگویم امروز دخل کارمندان کشور ما با خرجشان تطابق ندارد. امروز کارمندان به طبقه فقیر جامعه تنزل پیدا کردند.
آیا می شود حرف از سلامت اداری زد درصورتی که قریب به اتفاق کارمندان ما با مشکل معیشت دست وپنچه نرم می کنند (حرف این نیست که که خدا ناکرده کارمندان ما سلامت نفس ندارند )،مشکل اشتغال فرزندان خود را دارد. تمام فکر و ذکرشان این است که آخر ماه کی فرا می رسد که حداقل پنج روز از ماه را شرمنده زن و بچه خود نباشند و بدتر ازاین قشر، موتور محرک تولید جامعه که همانا کارگران هستند می باشد. تورم در جامعه ما به بالای ۵۰ درصد رسیده است اما هنوز حقوق پایه یک کارگر ۵ میلیون تومان است. در مورد کدام مسئله حرف بزنم که به خود ببالم که خدا را شکر در این حوزه مشکلی نداریم یا آن مشکل را مرتفع نموده ایم.

چند درصد از شعارهای دولت محقق داشته است؟

من کاری به این جناح یا آن جناح ندارم اما می توانم بپرسم از دولت محترم که در دوران انتخابات فرمودند مشکل کشور ما این است که دولت گذشته حل مشکلات اقتصاد کشور را به برجام و غرب گره زده است و فرمودند که می شود مشکلات کشور را در داخل حل نمود. آیا این شعار عملی شد؟ آیا وضعیت اقتصادی کشور روبراه گردید؟ اگر برجام نافرجام بود چرا بازم دنبال توافق هستیم؟ دلایل افزایش بی رویه ارزچیست؟
دلایل گرانی پیاز و سیب زمینی و دیگر محصولات چی می تواند باشد. دولت محترم فرمود دلار ترجیحی و دو نرخی باعث رانت در کشور می شود آیا با حذف دلار جهانگیری رانت در کشور حذف گردید؟ دولت بزرگوار جراحی اقتصادی راه حل معمای گرانی دانست. آیا با جراحی اقتصاد انجام گرفته قیمت ها ارزان شد؟ آیا افزایش قیمت مرغ از ۳۰ هزار تومان به ۶۰ هزار تومان
باعث آرامش بازار مرغ شد؟ از دولت انقلابی و دلسوز انتظار می رفت که سفره مردم را بزرگ تر نماید نه اینکه این سفره کوچک و کوچکتر شود .امروز دفتر هیئت ما به کمیته امدادی تبدیل شده است، مراجعه کنندگان کمک های نقدی نسبت به سال های گذشته افزایش داشته است.اینها نگرانی ها چامعه می باشد.
شعربافان در ادامه ضمن تبریک ایام شعبانیه افزود: امسال دو بهار در پیش رو داریم یک بهار قرآن و دوم بهار نوروز باستان، امیدوارم در سال جدید بتوانیم مشکلات کشور را به حداقل برسانیم.
وی اضافه نمود: از مردم ولایتمدار و خوب و عزیز که همیشه پشتیبان این نظام و ولایت فقیه بوده اند تشکر ویژه دارم.
این جانباز جنگ تحمیلی ضمن اشاره به وفاداری مردم به آرمان‌های انقلاب تصریح کرد: علیرغم همه مشکلات معیشتی فراوان در کشور، حضور پرشور مردم در راهپیمایی دلیل همراهی و وفاداری به نظام می باشد. این مردم شهید و جانباز دادند تحریم ها گرانی و معیشت نامناسب تحمل کرده اند. ما وامدار خون شهدا هستیم اما متاسفانه برخی مسئولین نتوانستند این جمله را بفهمند .
شعربافان اذعان کرد: برای من مایه شرم است که مردمی که در بحران ها و سختی ها همراه انقلاب بوده و هستند امروز حرف از گرانی و نداری بزنند .

شما خبرنگاران سرباز جبهه خبر هستید خواهش من این است که اینها را از مسئولین مطالبه کنید .
اینجانب هزاران بار از خداوند منان متشکرم که در ایران زندگی می کنم اما چرا امروز باید مستعدین و نخبگان ما از این کشور متواری شوند ؟چرا بهترین های کنکور ما که این کشور هزینه زیادی صرف تحصیل آنها نموده است باید زمانه خدمت‌رسانی در کشوری دیگر به امرخدمات رسانی مشغول باشند؟
مگر میشود که یک نفر تمایل به خدمت در کشور خود را نداشته باشد؟ چرا مسئولین محترم دنبال دلایل این فاجعه نیستند؟
مگر می‌شود یک مسئول بی خیال موضوعات مبتلا به جامعه شود؟ اگر این مسئول دغدغه مردم را داشته باشد نمی تواند خوابش ببرد. مسئولی که چنین تفکری دارد رگ و غیرت ملی ندارد .ما شهید دادیم که رگ دار بمانیم
مسئول هیئت ثارالله ایران( لاهیجان) خاطرنشان کرد:این کشور ،کشوری بود که در مقابل جهان ایستادگی کرد اما الان عاجز از قطع کردن دست مافیا شده است .من به عنوان سرباز ولایت و ملت که جانم را فدای این انقلاب نموده‌ام و به افتخار جانبازی نایل گشته ام از همه مسئولی می خواهم که زمان اهمال کاری را به پایان برسانند و به مردم خدمت رسانی کنند.
وی تاکید کرد: این صحبت های من نافی دشمنان خارجی نیست و من منکر وجود دشمنان خارجی نیستم و معتقدم که امریکا دشمن اصلی ماهست .بطور مثال می توان بررسی کرد که دلایل این همه هجمه توسط دشمنان خارجی نسبت به سپاه چیست؟ چون سپاه در سیل ،زلزله، سازندگی و بحران وحل مشکلات همواره با مردم همراه می باشد.آیا دلایل دشمنی این همه رسانه ها در جهان علیه انقلاب غیر از استقلال حکومت جمهوری چیز دیگری می باشد؟
شعر بافان اظهار داشت: سردار سلیمانی الگوی انسانیت و مردانگی است در مقابل داعش که به جان ومال مردم رحم نمی کرد ایستادی کرد اما دشمن در راس آن، آمریکای جنایتکار نه تنها او را شهید نمود بلکه رسانه های تحت امر او این سردار دلها را تروریست معرفی نمودند. واقع این حرف درستی است؟
رهبر فرزانه ما از حیث علمی و زندگی ساده سر امده است آیا هیچ وقت رسانه‌های معاند این حقایق را به زبان آورند؟ پس رسانه‌های ما باید حقایق را به مردم بگویند.
وی افزود: دلایل جنگ با داعش در خاک همسایه بر همگان مشخص و محرز است به قول سردار سلیمانی اگر ما در سوریه نمی جنگیدیم باید در همدان یا کرمانشاه با داعش روبرو می شدیم. این اقتدار موثر نمی شود مگر با رشادت های مظلومانه مدافعان حرم به خصوص بسیجی های مخلص و بی ادعا و به قول رهبر فرزانه که فرمود :”بسیجی یک کارت شناسایی دارد و آن هم کارت شهادت است”
این جانباز ۵۰ درصد بیان داشت :کشور ایران کشور مسلمانی است که حجاب در خون ورگ آنهاست اگر مشکلات معیشتی مردم حل گردد مردم به صورت خودجوش در مقابل بی حجابی ایستادگی خواهم کرد.
هیچ شخصی دوست ندارد که خانواده او حجاب را رعایت نکند به قول سردار سلیمانی” تمام دخترای ایرانی دخترای من هستند” و یا به قول رهبر فرزانه که فرمود” همه بچه‌های مملکت بچه‌های من هستند”
وی گفت :از قوه قضاییه انتظار می رود تا دست کسانی که در جیب بیت المال است را قطع نمایند فقط صرف این نباشد که یک اختلاس گر، را روانی زندان نماییم و اموال او را که از راه نامشروع کسب نموده است را باز پس نگیریم و او پس از آزادی فربه و فربه تر شود .باید با قدرت در مقابل آنها ایستادگی کرد تا این سوال در ذهن مردم خطور نکند که چرا رسیدگی به پرونده های معترضین در قوه قضاییه نسبت به پرونده اختلاس گران شتاب بیشتری دارد؟
وی تصریح کرد :هیئت ثارالله در حال شکل گیری یک هیئت بین المللی می باشد ما تصمیم داریم در اربعین و محرم ،عده ای را به کربلا معلا اعزام نماییم و اسکان و پذیرایی نماییم.ما اولین هیئتی هستیم که اسکان و پذیرایی رایگان انجام می دهیم. ما از ۳۰ کشور دنیا در منطقه شبانات مهمان رایگان داریم.
و در این را از هیچ ارگان و سازمان دولتی کمکی نگرفته‌ایم .این هیئت یک هیئت خودجوش ،مردمی که با حمایت جوانان پرشور شکل گرفته است در آذرماه امسال تور موتورسواری ۱۴۰۰ به بالا از کربلا معلا به گیلان توسط موتورسواران عراقی لشکر حشدشعبی انجام گرفت .
وی افزود:از همه کسانی که در این هیئت‌ها زحمت کشیدند ضمن تشکر درخواست می نمایم که در پایان سال به دلیل شرایط سخت اقتصادی توجهی ویژه ای به اقشار ضعیف جامعه داشته باشند .
شعربافان در پایان از سردار اشتری فرمانده سابق نیروی انتظامی و سردار رادن فرمانده جدید نیروی انتظامی (دو دوست قدیمی)، سردار سرتیپ سید تیمور حسینی جانشین فراجا راهور (که با مدیریت خوب خود در ایام اربعین در خصوص تردد در محور ها زحمت کشیدند)،شورای تامین ،وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه پاسداران، ریاست هلال احمر کشور جناب سلیمانی، فرماندهی مرزبانی، فرماندهی ارتش جمهوری اسلامی، بچه های خوب و مخلص و پایه کار هیئت ها و همچنین بچه های

بسیجی ولایت‌مدار و خاکریز اول خدمت رسانی تقدیر وتشکر نمود.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر

قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر   معاون حفاظت و بهره …