چاپ مطلب چاپ مطلب

صادرات غیرنفتی ۶۰۰ میلیون دلاری امسال در گیلان هدف‌گذاری شد

همای گیلان:استاندار گیلان گفت: رشد ۱۶ درصدی گیلان در حوزه صادرات و ۷۴ درصدی درآمد گمرکات نشان می‌دهد که می‌توان امسال برای صادرات غیرنفتی ۶۰۰ میلیون دلاری در استان هدفگذاری کرد.

ارسلان زارع عصر امروز در جلسه شورای گفت‌وگو و توسعه صادرات غیرنفتی در سالن غدیر استانداری گیلان اظهار داشت: در تقویم ملی ایرانیان امروز روز ملی خلیج فارس نام دارد؛ خطه پهناوری که هزاران سال مهد تمدن ایرانی در گذرگاه انتقال تجارت جهانی و انرژی بوده و همواره تجلی‌گر نام بلند ایران است.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه خلیج فارس خاستگاه تمدن بشری است تصریح کرد: در نام خلیج فارس اجماعی از ملیت‌های مختلف وجود دارد و هر نقشه و سندی که در سده‌های اخیر موجود است جز نام واقعی خلیج فارس نام دیگری در آن به‌کار برده نشده است.

وی به روز جهانی کارگر اشاره و خاطرنشان کرد: این روز خجسته را به سربازان خط مقدم تولید تبریک می‌گویم و در سالی که به‌نام جهش تولید مزین شده موتور تحرک تمام بخش‌های کشور رشد تولیدات است و ما نیز برای نیل به تحقق این هدف باید حوزه صادرات غیرنفتی را تقویت کنیم.

زارع با بیان اینکه اگر افزایش تولید بدون بازاریابی اتفاق افتد ابتر می‌ماند گفت: در برخی اقلام مازاد تولید داریم و باید از طریق باید تقویت صادرات این مشکل را برطرف کنیم لذا مانند بسیاری از کشورهای جنوب شرق آسیا که وارد کننده مواد خام بودند و با تبدیل آن عایدی فراوانی برای کشور خود کسب کردند ما نیز باید از ظرفیت‌های خود در منطقه آزاد انزلی و اوراسیا بهره گیریم.

نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر اینکه حتما باید مراکز لجستیک و پروژه‌های نیمه‌تمام و زیرساختی و ریلی خود را تکمیل کنیم ابراز داشت: تکمیل راه‌آهن رشت به انزلی و کریدور شمال به جنوب ضروری است زیرا با استفاده از ریل در گام نخست می‌توان ۳ میلیون تن بار جابه‌جا کرد که ظرفیت کمی نیست و پروژه اولویت‌دار است.

وی اتصال خط آهن رشت به آستارا را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: با وجود محدودیت اعتباری، در فرورین ماه به این پروژه مبلغ خوبی اختصاص یافت و علاوه بر آن منطقه ویژه آستارا نیز باید توسعه یابد و دستگاه‌های اجرایی باید امسال همکاری بیشتری با تولیدکنندگان و صادرکنندگان داشته باشند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه کرونا بر اقتصاد دنیا اثر سو گذاشته است اما باید با تلاش و همکاری مضاعف بر آن علبه کنیم افزود: رشد ۱۶ درصدی گیلان در حوزه صادرات و ۷۴ درصدی درآمد گمرکات نشان می‌دهد که می‌توان امسال برای صادرات غیرنفتی ۶۰۰ میلیون دلاری در استان هدفگذاری کرد.

وی با بیان اینکه تحقق هدف مذکور با وجود مشکلات فعلی ممکن است تصریح کرد: با تلاش مضاعف تولیدکنندگان، صادرکنندگان و بازرگانان می‌توان به اهداف رسید و مرزهای گیلان در ایام کرونا هرگز تعطیل نشد و در تمام ایام تعطیلات در حال فعالیت بود و امیدوارم به هدف مذکور برسیم./تسنیم

/با کانال همای خبرهمراه شوید

About سردبیر ارشد

Check Also

آئین سوگواری شهادت آیت ا… رئیسی برگزار شد

آئین سوگواری شهادت آیت ا… رئیسی برگزار شد آئین گرامیداشت و سوگواری شهادت آیت ا…رئیسی …