چاپ مطلب چاپ مطلب

صدور سند مالکیت موقوفات اولین گام حفظ موقوفات است رییس کل دادگستری استان گیلان در دیدار با مدیرکل اوقاف گیلان گفت: صدور سند مالکیت موقوفات اولین گام حفظ موقوفات است

صدور سند مالکیت موقوفات اولین گام حفظ موقوفات است

رییس کل دادگستری استان گیلان در دیدار با مدیرکل اوقاف گیلان گفت: صدور سند مالکیت موقوفات اولین گام حفظ موقوفات است

 

حجت الاسلام اسماعیل تدینی مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رییس کل دادگستری استان گیلان دیدار کرد.

 

حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی با بیان اینکه حفظ صدقه جاریه و وقف عمل به شریعت است اظهار داشت: وقف خیر کثیر است و دستگاه قضا از سنت حسنه وقف و موقوفات حمایت می کند.

 

وی با اشاره به اینکه رسالت اصلی اوقاف، حفاظت صدقه جاریه و وقف است گفت: برای سرعت بخشیدن به جریان دفاع از حقوق موقوفات، در شورای حل اختلاف شعبه ای برای اوقاف در نظر گرفته خواهد شد.

 

رئیس شورای قضایی استان حفاظت و حراست از موقوفات، توسعه موقوفه و حفاظت از متولیان را از وظایف اوقاف دانست و خواستار نظارت بیشتر اوقاف و امور خیریه گیلان به موضوع موقوفات بقاع متبرکه و احیای موقوفات شد.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: نظارت دقیق بر درآمدها و هزینه کرد نذورات، اعتماد مردم را افزایش می دهد و در حوزه وقف و بقاع متبرکه هر جا انحرافی به وجود آمد بر اعتقادات مردم اثر منفی داشته است.

 

این مقام ارشد قضایی بقاع متبرکه را کانون فعالیت های فرهنگی هر منطقه خواند و تصریح کرد: از اوقاف انتظار می رود در توسعه رقبات موقوفه تلاش مضاعف داشته باشد.

 

وی در پایان بر حفظ و احیای موقوفات تاکید کرد و گفت: سند مالکیت موقوفات اولین گام حفظ موقوفات است و اگر مردم آثار وقف را ببینند همراه با وقف و حامی آن خواهند شد.

 

حجت الاسلام اسماعیل تدینی، مدیرکل اوقاف گیلان نیز در این دیدار با قدردانی از حمایت های دستگاه قضایی از اوقاف گیلان گفت: در سال های اخیر آرای بسیار خوبی در حفاظت از موقوفات صادر شده اما اجرا نشده است.

 

وی اظهار داشت: عدم ارجاع پرونده های مربوط به موقوفات به شعبه های تخصصی از مشکلات پیش روی دفاع از موقوفات است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان خاطرنشان کرد: شعبه حل اختلاف مربوط به پرونده های اوقاف دایر شود.

 

حجت الاسلام تدینی با تاکید بر لزوم ادای حقوق موقوفات در شورای حفظ بیت المال، اظهار داشت: پرداخت حقوقو موقوفات منجر به اجرای نیات واقفان و کاهش آسیب هایگی، اجتماعی و معیشتی خواهد شد/انتهای خبر

About مدیر خبر1

Check Also

فرماندار لنگرود در مراسم تکریم و معارفه ریاست اداره بهزیستی شهرستان: اخلاق مداری، قانون مداری، توانمندی، کارآمدی، تامین منابع، نظارت و همچنین رعایت نظم و انظباط لازمه توفیق در پاسخگویی به مطالبات مردم است

فرماندار لنگرود در مراسم تکریم و معارفه ریاست اداره بهزیستی شهرستان: اخلاق مداری، قانون مداری، …