چاپ مطلب چاپ مطلب

ضرورت تداوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از تشکیل اجتماعات

استاندار گیلان بر ضرورت رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از شکل گیری اجتماعات برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تاکید کرد.

همای گیلان، ارسلان زارع، استاندار گیلان روز گذشته در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: همچنان نیاز است با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و عمل به توصیه کارشناسان، برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از شکل گیری اجتماعات بپرهیزیم.

او افزود: البته با شیوه‌های دیگری از جمله محفل خانوادگی به عبادت خداوند و تلاوت قرآن بپردازیم و از فیوضات این ماه پر برکت، بهره ببریم.

استاندار گیلان با اشاره به تغییر شیوه و سبک زندگی در سال‌های اخیر و تبدیل خانواده‌های سنتی به هسته‌ای اظهار داشت: به سبب همین تغییر، نیاز به مراکز آموزشی و نگهداری از کودکان، بیش از پیش اهمیت دارد و این ضرورت احساس می‌شود.

زارع با بیان اینکه بر اساس آمار اعلام شده از سوی اداره کل بهزیستی ۵۰۰ مهد کودک در سراسر استان فعالیت می‌کنند، گفت: آموزش و پرورش استان نیز حدود ۸۰ درصد کودکان ۵ سال در شهر‌ها و روستا‌های گیلان را تحت پوشش دوره پیش دبستانی قرار داده است.

او به شیوع کرونا و آسیب دیدگی برخی مشاغل متأثر از این بیماری همچون مهد‌های کودک که از جمله ۱۱ رسته خدماتی آسیب دیده هستند، اشاره کرد و افزود: دولت برای اختصاص تسهیلات به این بخش پیش بینی کرده ضمن آنکه همکاری‌هایی در بخش‌های مالیاتی و تأمین اجتماعی برای این مشاغل نیز در نظر گرفته شده است.

استاندار گیلان همچنین با اشاره به اصل ۴۴ قانون اساسی و تأکید همه ارکان حاکمیت به اجرای این قانون، بر ضرورت شکل گیری جهش در این خصوص تأکید کرد و از واگذاری تعدادی از پروژه‌های نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی زیر ۶۰ درصد به بخش‌خصوصی خبر داد.

زارع تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی در راستای حفظ حقوق مردم و بیت المال بخش حقوقی خود را فعال کرده و در صورت نبود کارشناس متخصص، تمهیدات قانونی لازم برای رفع این نقیصه را انجام دهند.

او بر ضرورت اهتمام مدیران دستگاه‌های اجرایی برای واگذاری پروژه‌های مشمول تبصره ۱۹ دستگاه‌های متبوع به مردم و بخش خصوصی تأکید و اضافه کرد: این مهم و اجرای قانون، باید از سوی همه دستگاه‌های اجرایی مورد توجه باشد.

استاندار گفت: انتظار دارم پروژه‌هایی که زیر ۶۰ درصد پیشرفت داشته و امکان واگذاری آن‌ها از طریق تبصره ۱۹ قانون بودجه وجود دارد، طبق ساز و کار‌های قانونی فرآیند واگذاری آن‌ها انجام شود.

زارع همچنین به موضوع تعیین تکلیف انتخاب سازمان مسئول برای منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان اشاره کرد و افزود: پس از اعلام آمادگی برخی متقاضیان و بررسی شرایط توانمندی آن‌ها در سازمان مدیریت و برنامه ریزی و اداره کل اقتصاد و دارایی، شایستگی بیشتر یکی از آن‌ها تشخیص اولیه داده شد.

او اظهار داشت: برای آنکه فرآیند انتخاب سازمان مسئول بر اساس دستورالعمل‌های قانونی طی شود؛ بایستی در دوره زمانی مشخص و کوتاه، اقدامات مورد نیاز از جمله تهیه طرح توجیهی فنی و اقتصادی انجام شود.

استاندار گیلان تصریح کرد: تصمیم این است تفاهم نامه‌ای بین شرکت منتخب و معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری بر اساس مفادی که از جمله تعهدات شرکت باشد و نیز از جمله وظایفی که دولت در استان از طریق اداره کل منابع طبیعی، آبخیزداری، امور اراضی و سایر دستگاه‌ها پیشتیبانی می‌کند؛ مبادله شود.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

برپایی سیرک در کومله

برپایی سیرک در کومله با حضور دکتر مهدی پور شهردار، آقای عظیمی ریاست شورای شهر …