چاپ مطلب چاپ مطلب

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در رودسر : دستگاه های اجرایی(راهداری)موظف به ساماندهی سردهنه ها هستند تا آمادگی مقابله در بحران پیش رو را داشته باشند

به گزارش همای خبر، خداداد مقبلی پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از راه‌های ارتباطی رودسر و املش و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به بارندگی شدید، امروز ما از نزدیک شاهد مشکلات راه‌های مواصلاتی منطقه بودیم.

 

وی میانگین ضریب برخورداری راه‌های روستایی کشور و همچنین استان گیلان از آسفالت را ۸۳ درصد اعلام کرد و افزود: متاسفانه میزان برخورداری راه‌های آسفالته روستایی در شهرستان رودسر کمتر از میانگین کشوری و حدود ۷۲ درصد است.

 

معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به سرویس‌دهی بالای راه‌های استان گیلان به واسطه مسافرپذیر بودن و سطح ترافیک بالا تصریح کرد: قدمت سرویس‌دهی راه‌های استان گیلان بالای ۲۵ تا ۳۰ سال است و بواسطه شرایط آب و هوایی و همچنین ترافیک بالای جاده‌ای بنابراین سطح آسفالت‌های به اضمحلال رسیده که نیازمند ترمیم و بازسازی است.

 

مقبلی با بیان اینکه اعتباراتی در سال ۱۴۰۱ برای روکش آسفالت استان گیلان ابلاغ شده و پروژه‌های نسبتاٌ خوبی با انتخاب پیمانکاران اجرایی شد، گفت: در سال ۱۴۰۲ نیز بخشی از اعتبارات ملی سازمان راهداری از منابع داخلی این سازمان برای روکش آسفالت این استان در نظر گرفته شده که اجرای پروژه‌ها همچنان ادامه دارد.

 

وی به اشاره به اینکه خوشبختانه مشکلات قیر حل شده و برای اجرای پروژه‌ها قیرش تضمین داده خواهد شد، بیان کرد: در صورت وجود شرایط جغرافیایی مناسب، پروژه‌هایی که پیمانکار آن انتخاب شده اجرایی می‌شود و پروژه‌هایی که باقی مانده باشد در ابتدای سال آینده انجام می‌گیرد.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با اشاره به اینکه بر اساس بازدید امروز از راه‌های مواصلاتی رودسر و املش برای حدود ۲۰ کیلومتر از مسیرهایی پیشنهادی، مجوز برگزاری مناقصه روکش آسفالت آن به استان ابلاغ می‌شود، افزود: پروسه انتخاب پیمانکار شاید قدری زمانبر باشد و نهایتاٌ کار اجرایی این مسیرها شاید به ابتدای سال آینده برگردد.

مقبلی به بحث نگه‌داری راه‌های استان گیلان اشاره کرد و گفت: توصیه‌های لازم به همکاران در اداره کل داده شده و در بازدیدهای آینده انتظار می‌رود مشکلاتی که در حوزه نگه‌داری مسیرهای راه‌های مواصلاتی است با امکاناتی که در اختیار هست امیدوارم مرتفع شده باشد/انتهای خبر

About مدیر خبر1

Check Also

برپایی سیرک در کومله

برپایی سیرک در کومله با حضور دکتر مهدی پور شهردار، آقای عظیمی ریاست شورای شهر …