چاپ مطلب چاپ مطلب

طرح تحول سلامت فرصت مناسبی در زمینه اصلاح خدمات سلامت است

همای گیلان:در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت و ارتقاء کیفیت خدمات رسانی و ساماندهی اقدامات لازم ،جلسه کمیته راهبردی مرکز دانشگاهی پورسینا رشت به منظور ارائه راهکارهای اجرائی در این مرکز برگزار شد.

showimage (1)

این جلسه  با حضور ریاست دانشگاه و جمعی از معاونین ،مدیران ستادی،مدیر عامل و مدیران گروه های آموزشی برگزار شد.

دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک ،مدیر عامل مرکز آموزشی درمانی پورسینا،با اینکه طی ده سال گذشته  این اولین جلسه ای است که هیئت رییسه دانشگاه در این مرکز آموزشی برگزار می کند افزود:این امر طلیعه روزهای بهتر را برای بیمارستان پورسینا خواهد داشت.

وی در ادامه یادآورشد:سعی ما بر این است که بتوانیم از توانمندیهای مدیریتی و اجرایی اعضای هیئت علمی بهره مند شویم ودر صورت تمایل آنها در تصمیم گیریها و برنامه ریزی از نظرات آنها استقبال می کنیم.

مدیر عامل این مرکز آموزشی ضمن اشاره به کمیته های اتاق عمل،اورژانس،مرگ ومیر،نورولوژیک و کمیته خطا،گزارشی از اقدامات انجام گرفته در کمیته ها ی مذکور را ارائه کرد.

دکتر یوسف زاده در تشریح کمیته مرگ ومیر ،این کمیته را جز ء بهترین آنها دانست و یادآور شد:در این کمیته هر مورد مرگ و میر مورد بررسی قرار می گیرد و علت آن نیز بررسی می شود.

وی همچنین افزود:در کمیته خطای پزشکی نیز چنانچه خطایی در روند رسیدگی به امور بیماران صورت گیرد،مورد بررسی قرار گرفته و سعی در رفع آن می شود.

مدیر عامل این مرکز در ادامه ضمن ارائه برنامه های کوتاه مدت ،میان مدت و بلند مدت به منظور ساماندهی اورژانس این بیمارستان اظهار کرد:سعی ما بر این است که خطا در روند رسیدگی به امور بیماران را به کمترین حد ممکن برسانیم و تمام فرآیندها از لحظه ورود بیمار به این مرکز تعریف شده است.

سپس دکتر سیدحسن میری،مشاورریاست دانشگاه در امور اورژانس های بیمارستانی با اشاره به ساماندهی اورژانس ها،اظهار کرد:اورژانس یک بحث ساختاری است که نیازمند یک سعه صدرو ارزیابی نقطه به نقطه می باشد تا بتوان بهترین اقدامات را با هماهنگی های درون سازمانی انجام داد.

دکتر جابر نبی زاده ،معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه نیز در ادامه ، با اشاره به اهمیت دو مرکز آموزشی درمانی رازی و پورسینا برای هیئت رییسه دانشگاه جهت رفع مشکلات این مراکز،اظهارکرد:ابتدا باید یک بررسی و بازدید میدانی انجام شود وجهت تصمیماتی که در شرایط کنونی می توان آنها را عملیاتی کنیم ،برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.

سپس استادبرزیگر،ریاست دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اهمیت مرکز آموزشی درمانی پژوهشی پورسینا، این مرکز  را به عنوان یک سانتر تروما دانست  که بیماران زیادی  از سراسر استان  به این مرکز ارجاع داده می شوند.

وی همچنین افزود:طرح تحول نظام سلامت فرصت مناسبی جهت پاسخ به نیازهای مردم در زمینهاصلاح خدمات سلامت است و ما به عنوان متولیان این امربایداهتمام جدی برای پاسخ به این مطالعات در حوزه سلامت داشته باشیم.

 ریاست دانشگاه در ادامه خواستار در اولویت قرار دادن بررسی مشکلات ساختاری و فیزیکی اورژانس بیمارستان و سپس مشکلات آموزشی این مرکز شد.

استاد برزیگر همچنین خاطر نشان کرد:تا حصول نتایج مطلوب در جهت ارائه خدمات شایسته به مردم عزیز این جلسه بطور منظم و هفتگی همانند بیمارستان رازی  در این مر کز برگزار می شود.

ریاست دانشگاه با تاکید بر برنامه کوتاه مدت جهت تجهیز اورژانس و تشکیل تیم عملیات اورژانس با بالاترین عملکرد ،تصریح کرد:سپس با برنامه میان مدت جهت ساماندهی اورژانس برنامه ریزی می کنیم.

در این جلسه مقرر شد، جلسات به طور هفتگی و منظم برگزار شود و تمامی مدیران گروههای آموزشی و روسای بخش ها نیز در جلسات آینده حضور داشته باشند.ص/   سایت دانشگاه

showimage

About سردبیر ارشد

Check Also

خسروپناه: نگهداری از توله سگ و گربه جای فرزندان را گرفته است

خسروپناه: نگهداری از توله سگ و گربه جای فرزندان را گرفته است دبیر شورای عالی …