چاپ مطلب چاپ مطلب

طرح جامع شهر کلاچای پس از ۵ سال در مرحله نهایی تصویب قرار گرفت

اختصاصی همای گیلان:به گزارش خبرنگار ما  صبح امروز تیم شورای عالی شهرسازی ومعماری کشور جهت تصویب نهایی طرح جامع شهر کلاچای از شهر کلاچای بازدید نمود.

download
در جریان این بازدید حسین لاهوتی شهردار کلاچای در مصاحبه باخبرنگار ما گفت «طرح جامع» یکی از طرح های مهم در برنامه ریزی و مدیریت شهری است.که متاسفانه این طرح با توجه به اینکه حدود ۵ سال به طول انجامیده دارای نواقص و ایرادات بسیار زیادی در ابعاد مختلف بوده است .
شهردار کلاچای افزود : ما با حمایت های بی دریغ مدیر محترم شهرسازی و معماری استان گیلان این موارد را در جریان بازدید و جلسه امروز عنوان نمودیم و خوشبختانه تا حدودی مورد موافقت اعضای شورای شهرسازی و معماری کشور قرار گرفت.
وی با بیان این مطلب که ضعف مهندس مشاور طرح ، مورد تاییدکلیه اعضا جلسه بود تصریح کرد : این طرح از طرح های مهم مدیریت شهری است که برای آینده شهر تاثیرات بسزایی دارد و برای نهادینه سازی آن باید از هیچ تلاشی مضایقه نکنیم.
لاهوتی اذعان داشت : با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته در این جلسه قرار بر این شد که شهرداری با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان و با محوریت مدیریت شهرسازی و معماری استان ،ایرادات کامل این طرح را در قالب یک پکیج تا تاریخ ۲۰ بهمن ۹۳ در جلسه ای که در ساختمان وزارت راه و شهرسازی کشور تشکیل می گردد به تصویب نهایی برساند.
شهردار کلاچای گفت : این پروژه طرح بلندمدتی است که در آن نحوه استفاده از اراضی و منطقه بندی مربوط به حوزه های مسکونی، صنعتی، بازرگانی،اداری و کشاورزی و تاسیسات و تجهیزات و تسهیلات عمومی مناطق نوسازی، به سازی و اولویت های مربوط به آن ها تعیین شده و ضوابط و مقررات مربوط به کلیه مواردو همچنین ضوابط مربوط به حفظ بنا و نماهای تاریخی و مناظر طبیعی، تهیه و تنظیم می گردد و برحسب ضرورت، قابل تجدیدنظر خواهد بود.
این مقام مسئول اشاره کرد :در واقع، طرح جامع، برنامه ای است که به صورت راهنما عمل می کند و خط مشی کلی سیاست های توسعه شهری را تعیین می کند.در نقشه های طرح جامع – که معمولا در مقیاس ۱:۱۰۰۰۰ و ۱:۵۰۰۰ تهیه می شود – محل استقرار و توزیع کاربری های شهری عمده (مثل کاربری های آموزشی، بهداشتی و فضای سبز)، تراکم های جمعیتی، حدود حریم ها ومحدوده های شهری (موجود و پیشنهادی) و مسیر توسعه آینده شهر، توسط علایم و رنگ ها نشان داده می شوند.
شهردار کلاچای با بیان این مطلب که گزارش طرح جامع نیز حاوی اطلاعاتی درباره اوضاع جغرافیایی، اقتصادی و اجتماعی شهر، ضوابط و مقررات کاربری اراضی، شبکه معابر و تاسیسات زیرساختی است افزود : طرح جامع به سفارش وزارت مسکن و شهرسازی وتوسط مهندسان مشاور تهیه می شود و تصویب نهایی آن با شورای عالی شهرسازی ومعماری ایران است.
لاهوتی در پایان گفت : از کلیه اعضا محترم شورای عالی شهرسازی و معماری کشور و استان گیلان که نهایت دقت در طرح جامع شهر کلاچای را داشته اندو به پیشنهادات و خواسته های بحق مردم که توسط این شهرداری در جلسه مطرح وبه تصویب رسید نگاه خاص داشتند کمال تشکر را دارم

About سردبیر ارشد

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …