- پایگاه خبری و تحلیلی همای خبر - https://homaykhabar.ir -

طرح جامع شهر کلاچای پس از ۵ سال در مرحله نهایی تصویب قرار گرفت

اختصاصی همای گیلان:به گزارش خبرنگار ما  صبح امروز تیم شورای عالی شهرسازی ومعماری کشور جهت تصویب نهایی طرح جامع شهر کلاچای از شهر کلاچای بازدید نمود.

download [1]
در جریان این بازدید حسین لاهوتی شهردار کلاچای در مصاحبه باخبرنگار ما گفت «طرح جامع» یکی از طرح های مهم در برنامه ریزی و مدیریت شهری است.که متاسفانه این طرح با توجه به اینکه حدود ۵ سال به طول انجامیده دارای نواقص و ایرادات بسیار زیادی در ابعاد مختلف بوده است .
شهردار کلاچای افزود : ما با حمایت های بی دریغ مدیر محترم شهرسازی و معماری استان گیلان این موارد را در جریان بازدید و جلسه امروز عنوان نمودیم و خوشبختانه تا حدودی مورد موافقت اعضای شورای شهرسازی و معماری کشور قرار گرفت.
وی با بیان این مطلب که ضعف مهندس مشاور طرح ، مورد تاییدکلیه اعضا جلسه بود تصریح کرد : این طرح از طرح های مهم مدیریت شهری است که برای آینده شهر تاثیرات بسزایی دارد و برای نهادینه سازی آن باید از هیچ تلاشی مضایقه نکنیم.
لاهوتی اذعان داشت : با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته در این جلسه قرار بر این شد که شهرداری با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان و با محوریت مدیریت شهرسازی و معماری استان ،ایرادات کامل این طرح را در قالب یک پکیج تا تاریخ ۲۰ بهمن ۹۳ در جلسه ای که در ساختمان وزارت راه و شهرسازی کشور تشکیل می گردد به تصویب نهایی برساند.
شهردار کلاچای گفت : این پروژه طرح بلندمدتی است که در آن نحوه استفاده از اراضی و منطقه بندی مربوط به حوزه های مسکونی، صنعتی، بازرگانی،اداری و کشاورزی و تاسیسات و تجهیزات و تسهیلات عمومی مناطق نوسازی، به سازی و اولویت های مربوط به آن ها تعیین شده و ضوابط و مقررات مربوط به کلیه مواردو همچنین ضوابط مربوط به حفظ بنا و نماهای تاریخی و مناظر طبیعی، تهیه و تنظیم می گردد و برحسب ضرورت، قابل تجدیدنظر خواهد بود.
این مقام مسئول اشاره کرد :در واقع، طرح جامع، برنامه ای است که به صورت راهنما عمل می کند و خط مشی کلی سیاست های توسعه شهری را تعیین می کند.در نقشه های طرح جامع – که معمولا در مقیاس ۱:۱۰۰۰۰ و ۱:۵۰۰۰ تهیه می شود – محل استقرار و توزیع کاربری های شهری عمده (مثل کاربری های آموزشی، بهداشتی و فضای سبز)، تراکم های جمعیتی، حدود حریم ها ومحدوده های شهری (موجود و پیشنهادی) و مسیر توسعه آینده شهر، توسط علایم و رنگ ها نشان داده می شوند.
شهردار کلاچای با بیان این مطلب که گزارش طرح جامع نیز حاوی اطلاعاتی درباره اوضاع جغرافیایی، اقتصادی و اجتماعی شهر، ضوابط و مقررات کاربری اراضی، شبکه معابر و تاسیسات زیرساختی است افزود : طرح جامع به سفارش وزارت مسکن و شهرسازی وتوسط مهندسان مشاور تهیه می شود و تصویب نهایی آن با شورای عالی شهرسازی ومعماری ایران است.
لاهوتی در پایان گفت : از کلیه اعضا محترم شورای عالی شهرسازی و معماری کشور و استان گیلان که نهایت دقت در طرح جامع شهر کلاچای را داشته اندو به پیشنهادات و خواسته های بحق مردم که توسط این شهرداری در جلسه مطرح وبه تصویب رسید نگاه خاص داشتند کمال تشکر را دارم