چاپ مطلب چاپ مطلب

طرح جامع لاهیجان و بندر کیاشهر ابلاغ شد

همای گیلان:خدیجه انشاء بعد از ظهر امروز در جلسه بررسی وضعیت راه‌های شهرستان‌های سیاهکل و لاهیجان با اشاره به تاثیر طرح جامع در زندگی شهری اظهار کرد: امنیت و رفاه شهروندان با طرح جامع شهری رابطه مستقیم دارد.

karimi

وی کیفیت زندگی شهری و نظم و هماهنگی طرح‌های توسعه و عمرانی در طرح‌های تفصیلی شهرها را حائز اهمیت خواند و افزود: طرح‌های جامع و تفصیلی با اهداف مشخص برای افق ۱۰ تا ۱۵ ساله برای هر شهر تهیه می‌شود.

انشاء از ابلاغ طرح جامع شهر لاهیجان خبر داد و بیان کرد: اسناد و مدارک طرح جامع شهر لاهیجان پس از انجام فرآیند قانونی از طرف شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ابلاغ شده است.

مدیر شهرسازی و معماری راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه طرح جامع مذکور لازم‌الاجرا است، تصریح کرد: شهرداری‌ها طبق ماده هفت قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری مکلف به اجرای طرح‌های جامع هستند.

وی خواستار لحاظ شدن ابعاد جغرافیایی، اجتماعی و … در طرح‌های جامع شهری شد و خاطرنشان کرد: مصوبه طرح جامع بندر کیاشهر توسط شورای عالی شهرسازی و معماری به استانداری گیلان ابلاغ شده است.

به گفته انشاء، طرح جامع شهرهای صومعه‌سرا و سیاهکل در کمیته فنی شورای عالی شهرسازی و معماری ایران بررسی اولیه شده است.

*راه ۷ روستای سیاهکل آسفالت شد

رئیس اداره راه و شهرسازی سیاهکل نیز در جلسه مذکور به نقش ایجاد زیرساخت‌ها و توسعه راه‌های روستایی اشاره کرد و گفت: توسعه راه‌های روستایی در وضعیت اقتصادی مردم منطقه تاثیرگذار است.

فریدون سیاری با اشاره به آسفالت ۵.۵ کیلومتر از راه‌های روستایی بالای ۵۰ خانوار از ابتدای امسال تاکنون در سیاهکل، اظهار کرد: راه روستاهای «مالفجان»، «کرفستان»، «نمک رودبار»، «کلسرا»، «کرفکل» و شهرک امام (ره) و زیارتگاه با اعتبار ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال آسفالت شده است.

وی به روکش آسفالت چهار کیلومتر محور فرعی سیاهکل به دیلمان اشاره کرد و افزود: مسیر مذکور دارای بار ترافیکی کارخانه سیمان گیلان سبز است.

سیاری هزینه روکش آسفالت جاده فرعی سیاهکل به دیلمان را ۱۰ میلیارد ریال عنوان کرد و یادآور شد: روکش آسفالت باقی‌مانده مسیر مذکور پس از اختصاص اعتبارات انجام می‌شود.

رئیس اداره راه و شهرسازی سیاهکل از لکه‌گیری آسفالت یک‌هزار و ۲۵۰ متر مربع محورهای فرعی و روستایی این شهرستان خبر داد و بیان کرد: شن‌ریزی پنج هزار متر مکعب به منظور تثبیت بستر ۲۰۰ نقطه از محور سیاهکل ـ دیلمان با استفاده از مواد زودگیرنده سیمان و چسب لاتکس برای عبور بار ترافیکی کارخانه سیمان گیلان سبز انجام شده است.

وی با اشاره به شن‌ریزی ۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب به منظور شانه‌سازی راه‌های فرعی و بستر راه‌های روستایی در سیاهکل، گفت: ۷۵ کیلومتر از راه‌های فرعی و روستایی سیاهکل با اعتبار ۳ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال خط‌کشی شده است

About

Check Also

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم خواهد زد

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم …