چاپ مطلب چاپ مطلب

طرح «شهر بدون مانع» در لاهیجان اجرا می شود

همای گیلان: مدیرکل سازمان بهزیستی گیلان از اجرای طرح «شهر بدون مانع» برای معلولان در شهرستان لاهیجان خبر داد.

محمدر رضا پارسی  اظهار کرد: بررسی های انجام شده درباره پتانسیل های موجود در شهرستان لاهیجان حاکی از ظرفیت های بسیار خوبی برای اجرای طرح «شهر بدون مانع» در این شهرستان است از این رو لاهیجان به عنوان دومین شهر بدون مانع برای معلولان در استان گیلان در نظر گرفته شده است.

1811036

وی تغییر مبلمان شهری، تغییر در ساختمان های عمومی و خدماتی شهر را در راستای اجرایی شدن این طرح در لاهیجان الزامی دانست و گفت: تغییرات باید به شکلی اعمال شوند که دسترسی به همه بافت شهر را برای کلیه معلولان امکان پذیر کند.

پارسی همچنین با اشاره به قانون جامع حمایت از معلولان تاکید کرد: دستگاه های اجرایی در راستای مناسب سازی معابر برای معولان موظف هستند نسبت به دفع موانع فیزیکی در ساختمان ها و اماکن از طریق منابع داخلی خود اقدام کنند.

مدیر کل بهزیستی گیلان اعلام کرد: در راستای اجرای این قانون، پروژه ارزیابی مناسب سازی دستگاه های اجرایی از اول دی ماه در رشت اجرایی می شود.

وی نرخ رشد مناسب سازی دستگاه های اجرایی را در دو سال گذشته در گیلان را ۳۸ درصد اعلام و اظهارکرد: امیدواریم با تداوم همکاری دستگاه ها و نهاد های اجرایی میزان نرخ رشد مناسب سازی در سال جاری افزایش یابد.

پارسی همچنین به اجرای طرح مناسب سازی معابر در پیاده راه فرهنگی شهر رشت اشاره کرد و گفت: خوشبختانه مناسب سازی معابر در پیاده راه فرهنگی رشت بر اساس استانداردهای موجود در حال اجراست که امید می رود با رعایت این استانداردها در یکی از بزرگترین پروژه های شهری، هرچه بیشتر به داشتن شهری بدون مانع برای معلولان نزدیک شویم./ مهر

About سردبیر

Check Also

فراروز: جزئیات اختصاصی از پرونده معروف به فساد در فوتبال

فراروز: جزئیات اختصاصی از پرونده معروف به فساد در فوتبال   🔹رئیس کل دادگستری استان …