چاپ مطلب چاپ مطلب

طرح همگام با کشاورزان در روستای فشوپشته برگزار گردید

اختصاصی همای گیلان، در راستای طرح ملی همگام با کشاورز، جلسه ای با حضور کارشناس طرح ، مهندس امیر سلیمی ، فرمانده حوزه ناصر کیاده، اعضای شورای اسلامی ، دهیار ، فرمانده پایگاه مقاومت وباحضور و کشاورزان این روستا در روز جمعه ۲۶بهمن ماه ۱۳۹۷ بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد روستای فشوپشته بخش رودبنه برگزار گردید.

در ابتدا مهندس صابر آقاجانی مسئول محترم کانون بسیج مهندسین کشاورزی شهرستان لاهیجان در خصوص کلیات طرح و رویکرد سپاه و جهاد کشاورزی برای افزایش محصول برنج و همچنین خدمات رایگان سپاه از جمله ریزمغزی ها، آزمون خاک و… برای کشاورزان مباحثی را مطرح نمودند و در ادامه‌ آقای دکتر کهنه عضو هیات علمی مرکز تحقیقات چای کشور در خصوص آزمون خاک و استفاده از کود های شیمیایی، نحوه و زمان استفاده از ریزمغزی ها، امنیت غذایی، و…. برای کشاورزان مباحثی را بیان نمودند.
همچنین نتایج آزمون خاک ده نفر از کشاورزان توسط دکتر کهنه تشریح شد.
در ادامه مهندس سلیمی در مورد مقدار و نحوه مصرف کودها بر اساس آزمون خاک و نتیجه حاصله به کشاورزان توضیحات کاملی را ارائه نمودند.

لازم بذکر است این جلسه با حضور اهالی محل بسیجیان ، کشاورزان پیشرو روستا از جمله ولی گلدوست از کشاورزان نمونه برگزار گردید که با استقبال بسیار خوبی از سوی کشاورزان منطقه روبرو شد و تا ساعت ۲۱:۳۰ ادامه پیدا کرد.
در نهایت جلسه با پرسش وپاسخ کشاورزان منطقه به پایان رسید.

خبر نگار،عکاس: ولی شریعت ناصری

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

روزنامه جمهوری اسلامی: دولت رئیسی، دولت تکذیبیه است! /مردم مشکل جدی کمبود دارو دارند، دولت لاپوشانی می کند

روزنامه جمهوری اسلامی: دولت رئیسی، دولت تکذیبیه است! /مردم مشکل جدی کمبود دارو دارند، دولت …