چاپ مطلب چاپ مطلب

طرح همگام با کشاورزان در روستای ناصر کیاده بالا برگزار گردید

اختصاصی همای گیلان، در راستای طرح ملی همگام با کشاورز، جلسه ای با حضور کارشناسان(مربیان) طرح ملی همگام با کشاورز، خانم مهندس میاری(مربی روستای ناصرکیاده بالا) و خانم مهندس میرنور(مربی روستای میردریاسر) در روز دوشنبه ۶ اسفند ماه ۱۳۹۷ در مسجد مهدیه بازار ناصرکیاده بالا برگزار گردید.

در ابتدا مهندس صابر آقاجانی مسئول کانون بسیج مهندسین کشاورزی شهرستان لاهیجان در خصوص کلیات طرح و رویکرد سپاه و جهاد کشاورزی برای افزایش محصول برنج و همچنین خدمات رایگان سپاه از جمله ریزمغزی ها، آزمون خاک و… برای کشاورزان مباحثی را مطرح نمود و در ادامه‌ دکتر کهنه عضو هیات علمی مرکز تحقیقات چای کشور در خصوص آزمون خاک و استفاده از کود های شیمیایی، نحوه و زمان استفاده از ریزمغزی ها، امنیت غذایی، و….به صحبت پرداختند.

همچنین نتایج آزمون خاک ده نفر از کشاورزان روستای ناصرکیاده بالا و ده نفر از کشاورزان روستای میردریاسر توسط دکتر کهنه تشریح شد.
در ادامه خانم مهندس میاری و خانم مهندس میرنور در مورد مقدار و نحوه مصرف کودها بر اساس آزمون خاک و نتیجه حاصله به کشاورزان توضیحات کاملی را ارائه نمودند.

درپایان جلسه با پرسش و پاسخ کشاورزان به پایان رسید.

لازم بذکر است این جلسه با حضور اعضای شورای اسلامی روستاهای ناصرکیاده بالا و میردریاسر، دهیار ، روستاهای فوق الذکر، فرمانده پایگاه مقاومت بسیج ناصرکیاده بالا ، بسیجیان پایگاه و کشاورزان روستاهای ناصرکیاده بالا و میردریاسر برگزار گردید که با استقبال بسیار خوب و بی‌نظیری از سوی کشاورزان منطقه روبرو شد و تا ساعت ۲۰:۳۰ ادامه پیدا کرد.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

جلسه با مغازه داران مسیر رودخانه اصلی شهر از پل بتنی تا پل خاله جهت کمک به بازگشایی کنار رودخانه با  توافق  صاحبان اصلی مغازه ها باحضور شهردار محترم واعضای محترم شورای شهر لنگرود

جلسه با مغازه داران مسیر رودخانه اصلی شهر از پل بتنی تا پل خاله جهت …