چاپ مطلب چاپ مطلب

طی حکمی از سوی استاندار گیلان؛ رضا مهدوی بعنوان سرپرست بخشداری خمام معرفی شد/رضا مهدوی: خمام ویترین دو شهرستان بزرگ گیلان است

اختصاصی همای گیلان، رضا مهدوی بعنوان سرپرست جدید بخشداری خمام درایین معارفه‌ی خود که پیش‌ازظهر امروز با حضور معاونت سیاسی،اجتماعی استانداری،فرماندار شهرستان رشت و جمعی از مسئولین محلی خمام در محل سالن اجتماعات بخشداری برگزار شد،به فرمایش مقام معظم رهبری استناد کرد وگفت: بنابر فرمایش مقام معظم رهبری باید تا نفس می‌کشیم خدمتگزار مردم بوده و در خدمت به مردم از هم سبقت بگیریم، لذا این‌موضوع را بر خود وظیفه دانسته و در خدمت مردم خواهم بود.
سرپرست جدید بخشداری خمام تاکید کرد: فرمانداری و بخشداری ،مرکز سیاست‌گذاری بوده و بخشداری وظیفه‌ی نظارت و اجرا را بر عهده دارد.

وی تصریح کرد: سیاست دولت رعایت قانون و اعتدال، دوری از افراط و تفریط و قاطعیت در اجرای آن است.
مهدوی اظهار داشت : خمام بخش بزرگی است که توانمندیهای زیادی در حوزه‌‌های مختلف گردشگری، کشاورزی، صنعت و تجارت داشته و از موقعیت جغرافیایی خاصی برخوردار است.
وی خاطرنشان کرد:خمام ویترین دوشهرستان بوده و دارای ظرفیت های بالایی است.

مهدوی درادامه سخنان خود یادآورشد: ضرورت تهیه نقشه‌ی راه توسعه بخش خمام ضروری است وبا تهیه‌ی این‌نقشه از هدر رفت نیرو و منابع مالی جلوگیری میشود.
وی تاکید کرد:از طریق توانمندسازی واحدهای اقتصادی و توسعه‌ی کشاورزی می‌توان گام‌های موثری دراین بخش برداشت.
سرپرست بخشداری خمام سپس به نقش مهم بخش خصوصی در ایجاد اشتغال پایدار در بخش خمام اشاره کرد وگفت: ورود بخش خصوصی برای ایجاد اشتغال پایدار در بخش خمام نقشی کلیدی دارد.
وی بیان داشت: خود را مکلف می‌دانم که تهدیدها رادر بخش به فرصت‌ها تبدیل نمایم.
وی همچنین به جمعیت بیش‌از ۵۴ هزار نفری بخش و بیش‌از ۲۰ هزاری نفر شهر خمام اشاره کرد و گفت: بودجه مصوب بخش خمام به میزان بودجه‌ی ۴ شهرستان استان گیلان بوده و چیزی در حدود ۱۵ میلیارد تومان مصوب پیشنهادی دهیاریها می‌باشد که در همین راستا باید از انحراف بودجه جلوگیری شده و ضمن تهیه‌ی برنامه‌ای جامع، اولویت‌ها بر اساس شاخصه‌هایی که تعیین و به دهیاریها ابلاغ می‌گردد مشخص شود.
رضا مهدوی همچنین بر لزوم تعامل و همکاری دستگاهها، نمایندگان مجلس و مسوولین تاکیدنمود وافزود: باید در کارها برنامه‌محورباشیم و در کنار هم تعامل داشته باشیم، تا ضمن جذب اعتبارات کشوری، بتوانیم خمام را به جایگاه واقعی‌اش برسانیم.
لازم به یادآوری است:درآغاز این مراسم امام جمعه خمام مسؤولیت را درنظام اسلامی پلی جهت ارتقاء معنوی ورشد و بالندگی معنوی افراد عنوان نمود وگفت:نظام ما منصوب به ولایت است و این وظیفه و تکلیف مارا سنگین تر میکند.
وی درادامه افزود: باجدیت ،تلاش و سابقه درخشانی که از جناب آقای مهدوی سراغ داریم امیدداریم خمام بیش از گذشته به بالندگی برسد.

فرماندار رشت نیز بخش خمام را یکی از بخشهای مهم در استان گیلان دانست که باتوجه به ظرفیت ها و موقعیت هایی که دارد استحقاق خدمات بیشتری است.
میر شمس مومن زاده تصریح کرد:در بخش خمام باید از موقعیت محوری-ترانزیتی و ظرفیت های گردشگری درجهت توسعه بخش استفاده نماییم.

فرماندار رشت درادامه سخنان خود خطاب به مسؤولین گفت:تاکید من به همه مسولان این است که از روزمرگی پرهیز کنند ،هدفمند و برنامه محور باشند.

وی ضمن توصیه به مسؤولین نسبت به همگرایی وهم افزایی و تعامل با همدیگر گفت:بخش خمام چند پروژه اساسی دارد که از بخشدار محترم میخواهم نسبت به آنها توجه خاصی داشته باشند.
فرماندار رشت اضافه پرواربندی شهر خمام درتوسعهذوعمران این بخش میتواند نقش موثری داشته باشد.
همچنین باتوجه به کشاورزی بودن منطقه تامین آب زراعی از نکات بسیار مهم و درخور توجه می باشد.

مومن زاده پروژه راه اصلی خاجکین و چوکان به مسیر لشت نشا که از مسیرهای پرتردد و حادثه خیزو گردشگرپذیر شهرستان رشت است رااز پروژه های مهم و اولویت دار شهرستان رشت عنوان کرد که درصدد تامین اعتبار استانی جهت اجرایی شدن این پروژه میباشند.
مدیرکل سیاسی-اجتماعی استانداری گیلان نیز درادامه این مراسم افزود:بخش خمام از جهات مختلف دارای پتانسیل و توانمندی بالایی است و قابلیت توسعه دارد.
سید جلال سید محمدی درادامه افزود: رضا مهدوی یکی از نیروهای توانمند استانداری گیلان هستند .ایشان مدیری عملگرا بوده و تجربه لازم و کافی دارند واز ظرفیتها و توانمندیهای بالایی برخوردارند وامیدواریم که باحضور ایشان شاهد هماهنگیهای وهمراهیهای لازم در بخش خمام باشیم.


گزارش وعکس:زهرارگان

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر

قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر   معاون حفاظت و بهره …